Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1509
Noen som har tid eller lyst til å hjelpe meg og finne en brukt gaming pc? bærbar eller stasjonær.. evnt på finn.no.. har begrenset datakunnskaper og jeg ser at i annonsene står det mye skryt om feite gaming pcer til billige penger.. men de har jo hardware fra 1890 og det kan vel ikke være bra..

Det skal være en gave så budsjettet er 5-6 tusen
Er det stasjonær med tastatur, mus og skjerm? Spiller han FPS spill og trenger 120-144hz? Litt mer info så kan vi finne en pc.
At den kan spille alle nyeste spill.. hadde vært tøft
Når du ikke svarer på spørsmål folk stiller deg kan du jo heller ikke forvente hjelp. En fordel er det også hvis du sier i hvilken landsdel dette gjelder da mange på finn.no ikke sender, og selv ville jeg ikke kjøpt om det kun var det alternativet en stod med.

Prut ned denne til 5000 kr så har du budsjett til skjerm også
Sist endret av Jens1; 26. september 2016 kl. 09:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skrev jo bærbar eller stasjonær og nyeste spill.. gjerne skytespill .. takk for linken ��
Massevis av utvalg på finn.no, hva med denne her?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82634778

Prut den ned litt så har du en grei maskin. Bærbar ville jeg kanskje ikke gått for, da ytelse i stasjonær er langt bedre enn i bærbar.
Skytespill(FPS) så anbefaler jeg 144hz skjerm, mer behagelig for øynene. Jeg har nå 2233rz som er 120hz, den er noen år gammel men en favoritt. Ligger to stk på finn der nå også, disse går for ca 1000.
Sist endret av desiigner; 26. september 2016 kl. 19:58.
Hjelper jo ikke at den spiller de nyeste spillene om en sitter der uten å kunne vise bildet i og med at budsjettet var stort nok til skjerm. Eller at du blir anbefalt en maskin med skjerm og hele pakka inkludert, dvs mus, skjerm, tastatur, høytalere++ Så viser det seg at en har alt dette fra før, de pengene kunne en heller da brukt på en bedre maskin. Det er helt opp til deg hvor mye informasjon du vil gi for å gjøre best mulig kjøp

Jeg kan se litt på finn.no for deg, men da vil jeg ha litt mer info før jeg gidder å bruke min tid til dette. Trenger en alt? Som skjerm++, eller har en noe fra før? Landsdel? Nord? Midt-Norge? For min del er det stasjonære som teller. Bærbare kan jeg for lite om så der kan jeg ikke bidra med noe dessverre.

Sitat av desiigner Vis innlegg
Skytespill(FPS) så anbefaler jeg 144hz skjerm, mer behagelig for øynene.
Vis hele sitatet...
Nja, husk på budsjettet her da Jeg ville ikke prioritert det på det oppgitte budsjettet. Hva er vits med 144hz skjerm når skjermkortet ikke klarer levere den kraften som trengs?
Sist endret av Jens1; 26. september 2016 kl. 20:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Nja, husk på budsjettet her da Jeg ville ikke prioritert det på det oppgitte budsjettet. Hva er vits med 144hz skjerm når skjermkortet ikke klarer levere den kraften som trengs?
Vis hele sitatet...
Jeg personlig har ikke brydd meg så særlig mye om det, men når jeg først fikk øynene på en 120hz skjerm så synes jeg det er direkte ubehagelig å spille på en 60-75hz. For min del handler det mer om flyt.
Jeg er egentlig bare en FPS spiller og lett pc-bygging, så du kan nok helt sikkert mer enn meg.

Men angående budsjett så er det litt vrient å si, når trådstarter ikke har sagt om han trenger noe i tillegg eller ikke. Greit å gi en anbefaling uansett, når skjermen jeg anbefalte(2233rz) som er billig og etter min mening, like god som de som ligger for 2500,- ute nå.
Sist endret av desiigner; 26. september 2016 kl. 20:17.
Kan være lurt å tenkte på å kjøpe nytt også tho.

Eksempelvis har man pc-bygger tråden på diskusjon.no som oppdateres hver måned: Den Perfekte PC-pakke (September 2016)

De har ett bygg som koster tilsammen 5850,- som bruker siste generasjon cpu, ddr4 ram, ssd og det nye RX 470 kortet fra AMD.

Vi bruker en 480 (8GB) til å spille virtual reality spill med HTC Vive på skolen, funker fett.
Og 470 (4GB) kortet fra diskusjon.no sitt build kommer ganske nærme i benchmarks. (3dMark Firestrike)



Benchmarks som sammenligner amd 460, 470 og 480: Amazing Performance for the Budget Gamer! - RX 480 vs RX 470 vs RX 460



Sitat av desiigner Vis innlegg
Massevis av utvalg på finn.no, hva med denne her?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82634778
Vis hele sitatet...
RX 470 gruser R9 270X kortet i den maskinen: Video Card Performance Comparison: Radeon R9 270X VS. Radeon RX 470

Tror du må vurdere delene i brukt-maskinene og prute på prisen eller kjøpe nytt for å få mest bang for the buck.

Sitat av Jens1 Vis innlegg

Prut ned denne til 5000 kr så har du budsjett til skjerm også
Vis hele sitatet...
970 yter bedre enn RX 470, så den er ikke værst. Men tror trådstarter fortsatt på tenkte på oppgraderinger i fremtiden.
Sist endret av Turbolego; 26. september 2016 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I og med at det ikke er det nyeste, men skjermkortet er jo greit, ville jeg prutet den ned på 5-5500 kr http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82528039 . God PSU og en brukbar maskin hvis en får den til rette prisen.

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kan være lurt å tenkte på å kjøpe nytt også tho
Vis hele sitatet...
Delvis enig med deg her. Liker selv å kjøpe nytt, eller demo vare(r) hos komplett.no <-(til den rette prisen selvfølgelig). Alt kommer an på budsjett og hva en må ha innenfor det gitte budsjettet
Sist endret av Jens1; 26. september 2016 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.