Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1495
Heisann! Får i morgen litt lønn på konto, og tenker å endelig oppgradere prosessoren min da den er ganske shitty :P

Har et "GTX 970" grafikk kort og føler det gjør jobben sin bra, Men prosessoren min "Intel Core i3-4160" Er helt rævva.

Noen som har noen anbefalinger for en god prosessor til rundt 2000-3000kr? Kan evt gå høyere også men har ikke behov for en sinnsyk prosessor.

Takk.
Intel Core i7-4790K, i5 4690k.
Pass på bios er oppdatert før du bytter. Og disse er støttet. Går vel ut fra du har Z97X chipset på hovedkortet? Ellers får du ikke overklokket.
Enig med lmh1 her.
Kjører selv i7-4790K sammen med 2 stk 970 I SLI.
Mangler ikke på kraft fra den prosessoren altså!
Hvis du ikke har hovedkort som støtter overklokking, så er i7-4790 verdt å se på.
Sitat av OleBM Vis innlegg
Hvis du ikke har hovedkort som støtter overklokking, så er i7-4790 verdt å se på.
Vis hele sitatet...
Nå er det nok bortkastet å kjøpe i7-4790 hvis du har planer å selge den igjen brukt, da risker du må måtte selge den til under 2000 kr på finn.no samme som i5 4690k. Folk som kjøper brukt vil helst ha overklokkbar cpu som har vært lite brukt til nettopp det.
Nå er LGA1150 uansett på vei ut. Så jeg regner med at de 2-3 årene TS har ny 1150-CPU før h*n vil oppgradere igjen, så er ikke denne å få solgt uansett.
Takk for svar! vurderer i7-4790K

Sitat av lmh1 Vis innlegg
Intel Core i7-4790K, i5 4690k.
Pass på bios er oppdatert før du bytter. Og disse er støttet. Går vel ut fra du har Z97X chipset på hovedkortet? Ellers får du ikke overklokket.
Vis hele sitatet...
https://www.komplett.no/product/7824...redirect=true#

Ser ikke ut som jeg har Z97X chipset desverre. Vil det fortsatt gå greit eller?
Sist endret av Fossegrim; 19. september 2016 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har ett B85-chipset kort der, og det støtter dessverre ikke overklokking. Da er det lite poeng i å kjøpe prosessor som er lagd for nettopp dette.