Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 531
Etter nærmere 10 år med å ha PC-ene koblet rett i TV-en så føler jeg det er på tide med å vokse opp skaffe meg et skikkelig skrivepult/PC hjørnet i stuen istedet for å ha alt koblet rett i TV-en

Må da gå til innkjøp av en ny PC skjerm.
Har ikke fulgt med på utviklingen på dette området på årevis og er rett og slett ikke sikker på hva jeg skal velge.

I utgangspunktet skal det være en skjerm som skal brukes til det meste i tillegg til spilling.
Har noen punkter på det jeg har tenkt så langt.
- Tenker en 27"
- Budsjett 2-3000,-
- Stilrent design siden den skal stå i stua så noe "juletre" er ikke aktuelt.
- Oppløsning høyere enn 1080p ser jeg ikke helt poenget i.
- Skal ha 2 PC-er koblet til skjermen. En gamingPC og en mediasenterPC så 2 HDMI/DP og en VGA/DVI vil være å foretrekke.
- Ikke nødvendigvis et krav men et par innebygde høytalere ville ikke være å forakte. Headsett blir brukt inder gameing, men greit å ha et alternativt uten å måtte ha extra høytalre stående på pulten.

De tingene jeg ikke klarer å bestemme meg på er hvilket type panel bør jeg vurdere. Spiller litt men er ikke den som sitter i timevis hver dag lenger og nå er det mer et par timer i helgene. Vil jeg ha noe utbytte av en 144hz skjerm eller blir kostnaden for stor i forhold til bruken.

Setter pris på tips og råd. Hva jeg skal se etter i spec listen og eventuelle konkrete forslag
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skal du opp i 27" på skjerm ville eg ubetinga hatt høgare oppløysing enn HD. Har 3x23" på jobb, og allereie på 23" er full HD irriterande dårleg oppløysing. Kvifor du skal ha 2 PCer tilkopla forstår eg heller ikkje. Det verkar upraktisk. Det er jo null problem å køyre mediasenter-UI og spele film frå gaming-PCen din? Men det er no så.
Grunnen til at jeg vil ha muligheten til å ha 2 PCer på samme skjerm er enkelt og greit bare for en praktisk løsning når jeg bruker begge PC-ene samtidig som f.eks når jeg flytter filer imellom PC-ene.
En KVM-switch ville også fungert, men minst mas å bare skifte kilde på skjermen.

Ang oppløsningen - hvilken anbefaler du?
Jeg tenkte at jeg spiller ikke med noe høyere oppløsning allikevel men hvis du mener at det blir for lite på en 27" så er dette noe jeg kommer til å vurdere.