Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 614276
BRAND ∞ STRONG
"Hodet over vannet" er i hvertfall en norsk film om en hyttetur som utvikler seg til å bli alt annet en en spøk.
Med bla. Morten Abel
Det er ikkje The Endless du er ute etter?
BRAND ∞ STRONG
Nope, men er alltid på jakt etter gode filmer så jeg få ta det som en tips i stedet. Sett den?
Vi skal minst 10 år tilbake i tid. Kanskje så mye som 15-20.
Er det den hvor "Aliens" leker med dem? Setter folk på evig repeat i enkelte områder?

The Endless var dette ja..
Sist endret av theunknown12; 16. januar 2020 kl. 17:42.
BRAND ∞ STRONG
edit. så traileren nå å kom på at jeg har sett den selv.
Mye likheter mellom den jeg tenker på og denne.

Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Er det den hvor "Aliens" leker med dem? Setter folk på evig repeat i enkelte områder?
Vis hele sitatet...
Jeg tror Snegler sitt forslag er den du mener The Endless. Og den er ganske bra.
Sist endret av vindaloo; 16. januar 2020 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan det være "Apocalypse Cult" / "Apocalyptic" (2014) ?

https://www.imdb.com/title/tt3237154/
BRAND ∞ STRONG
Sitat av theunknown12 Vis innlegg
Kan det være "Apocalypse Cult" / "Apocalyptic" (2014) ?

https://www.imdb.com/title/tt3237154/
Vis hele sitatet...
Nei, men holy shit! den så creepy ut!
Verdt å se?

Den jeg sikter til har ganske rolig tempo, mye snakking, mens de sitter i fangenskap. Lite action sånn som jeg husker det
Sist endret av vindaloo; 16. januar 2020 kl. 18:09.
Takker for svar!
Hvordan får jeg sett denne/lastet den ned?
Sitat av annveig Vis innlegg
Takker for svar!
Hvordan får jeg sett denne/lastet den ned?
Vis hele sitatet...
Bokstavlig talt første treff på google; https://www.youtube.com/watch?v=L1pilux5WZ4
Sitat av vindaloo Vis innlegg
sci fi film fra 2000-2010 (mest sannsynlig 2005-10).
Plott: En eller to personer oppsøker en dommedags sekt.
Så vidt jeg husker fins det en relasjon mellom disse personen og sekten, f.eks. at de tidligere har tilhørt den eller kjenner noen som tilhører den.
De blir tatt til fange, og det blir etterhvert klart at de ( sekten) i nær fremtid (dager,timer) planlegger å ta selvmord i forbindelse med en (invasjon/besøk?) av aliens.
Personene som er tatt til fange blir til slutt reddet/befridd, etter at sektmedlemmene er døde.
Filmen slutter, så vidt jeg husker, med at man skjønner at disse sektmedlemmene på noe vis har tatt et "lurt valg"
Forvirra? Jeg også
Noen som skjønner hva jeg prater om?
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke husker helt feil, kan det minne om Book of Eli.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Om jeg ikke husker helt feil, kan det minne om Book of Eli.
Vis hele sitatet...
Takk for forsøket, men nei ikke den heller.
Så vidt jeg kan huske så slutter filmen med at hoved personen(e) ser opp på himmelen og man ser en masse ting som kan se ut som "stjerneskudd" eller kometer eller noe i den stilen "regne ned mot de.
En invasjon av noe/noen.
Sist endret av vindaloo; 19. januar 2020 kl. 11:52.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Takk for forsøket, men nei ikke den heller.
Vis hele sitatet...
Mye nyere men kan det være denne?

https://m.imdb.com/title/tt3986820/p...=m_tt_stry_pl?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk men nei. Den har også allerede blitt foreslått.
Men det er ikke et dumt forslag. Ligner ganske mye i stil og atmosfære.
mange takk! :-D
Sitter og leter etter en gammel filmserie som handler om noen hunder som kommer ovenfor mange andre slemme hunder av forskjellige typer. Hundene snakket (Norsk dub) og hadde typ 1-2 ledere, men var en relativt stor gjeng. Mener at animasjonene hadde japansk stil over dem, dog det er godt mulig jeg tar helt feil der. Tror det må ha vært tilbake i '04-08 jeg så disse filmene, men de var nok en del eldre da jeg lånte de med noen som hadde mange av de.
Noe av det jeg husker er at en svær jævel av en hund kastet en stein og traff en av lederne i flokken i hodet, slik at denne lå fastklemt mellom steinen og bakken. Dette husker jeg var veldig brutalt da det tok ganske grei tid før den døde Dette skjedde langt inn i en mørk og dyster skog. Har prøvd å Google en del men sliter veldig med å finne ut hva serien het.
Sist endret av Veggen; 27. januar 2020 kl. 01:44. Grunn: Fjernet duplikat tekst
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av børre Vis innlegg
Tillater meg å quote mitt eget innlegg fra syv år siden, da jeg fortsatt ikke har funnet denne filmen.. såeh, tips?

Linken i det opprinnelige innlegget var død, så legger inn en ny http://www.gettyimages.no/detail/pho...mage/173000946
Vis hele sitatet...
Minte meg litt om deler av filmen August Rush, men mye som ikke passer der. Kan det være fra en serie? Mener MacGyver hadde en episode med gatebarn..
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Sitter og leter etter en gammel filmserie som handler om noen hunder som kommer ovenfor mange andre slemme hunder av forskjellige typer. Hundene snakket (Norsk dub) og hadde typ 1-2 ledere, men var en relativt stor gjeng. Mener at animasjonene hadde japansk stil over dem, dog det er godt mulig jeg tar helt feil der. Tror det må ha vært tilbake i '04-08 jeg så disse filmene, men de var nok en del eldre da jeg lånte de med noen som hadde mange av de.
Noe av det jeg husker er at en svær jævel av en hund kastet en stein og traff en av lederne i flokken i hodet, slik at denne lå fastklemt mellom steinen og bakken. Dette husker jeg var veldig brutalt da det tok ganske grei tid før den døde Dette skjedde langt inn i en mørk og dyster skog. Har prøvd å Google en del men sliter veldig med å finne ut hva serien het.
Vis hele sitatet...
Kan det være Silver Fang?

https://www.imdb.com/title/tt0362344/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mener det er en dansk fengsels film. På slutten får han kokende olje blandet med sukker i fjeset av en innsatt. Noen som vet hva den heter?
Sitat av suwoop Vis innlegg
Mener det er en dansk fengsels film. På slutten får han kokende olje blandet med sukker i fjeset av en innsatt. Noen som vet hva den heter?
Vis hele sitatet...
Det er denne: https://www.imdb.com/title/tt1434443/

Det sukker greiene er faktisk noe som skjer i danske fengsler på ordentlig. Syke greier
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er denne: https://www.imdb.com/title/tt1434443/

Det sukker greiene er faktisk noe som skjer i danske fengsler på ordentlig. Syke greier
Vis hele sitatet...

Takker. Leita meg i hjel.
Ja hahah, sykt asf...
Så at denne tråden kom opp så jeg får prøve meg. Er evig lenge siden jeg så den, sikkert 7-8 år. Jeg tror ikke det er en jawsfilm men jeg kan ta feil. Uansett, den handler om noen ungdommer som drar til et strandhus. De surfer og koser seg etc, og så mister han ene armen. Dette var ferskvann eller lukket saltvann så det skulle jo egentlig ikke vært haier der. Det viste seg at det var noen som satt ut haiene og ungdommene fant ut av det. Så ble de drept av haier én etter én. Scenen jeg husker best var når en pen brunette ble dyttet ned i en stim av små haier som rev av små deler. En del av barndomstraumene mine den scenen der. Jeg tror den var på Netflix.
Sitat av Dartrix Vis innlegg
Så at denne tråden kom opp så jeg får prøve meg. Er evig lenge siden jeg så den, sikkert 7-8 år. Jeg tror ikke det er en jawsfilm men jeg kan ta feil. Uansett, den handler om noen ungdommer som drar til et strandhus. De surfer og koser seg etc, og så mister han ene armen. Dette var ferskvann eller lukket saltvann så det skulle jo egentlig ikke vært haier der. Det viste seg at det var noen som satt ut haiene og ungdommene fant ut av det. Så ble de drept av haier én etter én. Scenen jeg husker best var når en pen brunette ble dyttet ned i en stim av små haier som rev av små deler. En del av barndomstraumene mine den scenen der. Jeg tror den var på Netflix.
Vis hele sitatet...
https://www.imdb.com/title/tt1633356/
Denne?
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvordan... Hahaha. Fantastisk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette kan bli vanskelig, men jeg prøver.

Er en film hvor noen skal stikke av fra et hus i en «skrap plass», husker egentlig ikke så mye av den og jeg må ha sett den mens jeg var relativt ung. Så den kan ikke være laget noe før 90-tallet. Vet ikke om det var grøsser eller komedie eller begge deler, men jeg syns det var skummelt i hvert fall. Tror kanskje det var mora i huset som var sjefen over slemmingene, mulig de var innbreeds.

Amerikansk film forresten, som må ha blitt sendt på en av de «vanlige» TV kanalene på den tiden.

Hvis noen kan lede meg i riktig retning så blir jeg takknemlig.

Fortsatt fin kveld!
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Dette kan bli vanskelig, men jeg prøver.

Er en film hvor noen skal stikke av fra et hus i en «skrap plass», husker egentlig ikke så mye av den og jeg må ha sett den mens jeg var relativt ung. Så den kan ikke være laget noe før 90-tallet. Vet ikke om det var grøsser eller komedie eller begge deler, men jeg syns det var skummelt i hvert fall. Tror kanskje det var mora i huset som var sjefen over slemmingene, mulig de var innbreeds.

Amerikansk film forresten, som må ha blitt sendt på en av de «vanlige» TV kanalene på den tiden.

Hvis noen kan lede meg i riktig retning så blir jeg takknemlig.

Fortsatt fin kveld!
Vis hele sitatet...
Nothing but trouble, kanskje?
Sitat av moret Vis innlegg
Nothing but trouble, kanskje?
Vis hele sitatet...
Den kan det absolutt være, så trailer nå og det ringte noen bjeller. Skal prøve å se om jeg finner filmen noe sted.

Takk moret!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Film om en kar som er fanget i et rom i flere år. Han aner ikke hvordan han kom dit. Han får mat av kidnapperne gjennom en luke. Han trener en del i rommet. Når han får langt hår så gasses han og våkner opp skallet.
hæ?hæ?hæ?
Sitat av ooofer123 Vis innlegg
Film om en kar som er fanget i et rom i flere år. Han aner ikke hvordan han kom dit. Han får mat av kidnapperne gjennom en luke. Han trener en del i rommet. Når han får langt hår så gasses han og våkner opp skallet.
Vis hele sitatet...
Oldboy? https://www.imdb.com/title/tt0364569/
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vagt minne om en film som gikk på canal+ back in the day. Litt antisosial/merkelig kar som bor i et leilighetskompleks. Noe med en sånn luke til vaskerommet også. Husker ikke om det ble dumpa et lik der elns
Noen av detaljene kan være feil, husker så dårlig.

Amerikansk film hvor en sønn eller stesønn kaller en gammel skuespiller homofil eller kommer med en lignende fornemmelse.
Sist endret av Veggen; 3. januar 2021 kl. 16:39. Grunn: Dobbelpost
▼ ... noen måneder senere ... ▼
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Så på en film noen gang er når jeg var liten som minner veldig om Nutcracker, trodde det var den først, men nei.

Den er trolig fra 80/90-tallet og en barnefilm som ikke er animert.

I filmen så skjer det slik at menneskene er krympet og bruker leker for å sloss inne i et vanlig hus.
Kan være juleleker så vidt jeg husker, men det er en slem mann som jakter et forelsket par. De prøver å gjemme seg mens den slemme mannen bruker lekekanoner til å skyte på dem. De kjører med lekebilene. De sender også Napoleonssoldater på hverandre. Det er de eneste glimtene jeg har av filmen. Prøvd å søke meg frem, men finner ikke noe.

Noen som vet?
Sist endret av Chromatics; 10. mars 2021 kl. 11:08.
Husker ikke hvilken film jeg har det fra: en ganske kjent skuespiller lager en pistol
ut av bein fra en kjøttbit lignende ting og overrasker/skyter noen med den ???

Ikke mye å gå på, men gir det en sjanse ��
Husker ikke hvilken film jeg har det fra: en ganske kjent skuespiller lager en pistol
ut av bein fra en kjøttbit lignende ting og overrasker/skyter noen med den ???

Ikke mye å gå på, men gir det en sjanse 🙃
Sitat av FeilFreak Vis innlegg
Husker ikke hvilken film jeg har det fra: en ganske kjent skuespiller lager en pistol
ut av bein fra en kjøttbit lignende ting og overrasker/skyter noen med den ???

Ikke mye å gå på, men gir det en sjanse 🙃
Vis hele sitatet...
Macgyver vs zombies?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Macgyver vs zombies?
Vis hele sitatet...

Det gikk akkurat opp for meg at med så lite info så kan det være ganske mange forskjellige filmer, da det med stor sikkert har skjedd i mange flere filmer enn den jeg tenker på 😄

Ikke den dessverre

Sitat av Yohoja Vis innlegg
Vis hele sitatet...
DingDingDing, der var den. Takker for lynrask hjelp 👏🏼
Sist endret av FeilFreak; 12. mars 2021 kl. 23:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Til info, aldri sett eller hørt om filmen men et tips når man leter etter film (etter min erfaring) "google-> movie plot makes gun out of bones" første treff
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har sett en film før der et par (tror jeg) flyttet til et hus med glassvindu slik at de så nesten ut overalt. Ikke the glass house, men er thriller slash skrekk film.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Post apokalyptisk verden med pandemi utbrudd som infiserer menneskene til monstre. Hovedkarakter stopper i en ødebeliggende bar. Etter hvert eskorterer han en ung dame som er immun i et futuristisk kjøretøy. Planeten er mars aktig med storrøde / gule sanddyner. Trolig utgitt årstall 2014-2016 B-film. Ingen spesielt kjente skuespillere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Husker jeg så en trailer på en film som de knakk av leddene sine å var helt gale på dansegulvet på mdma eller hva det kan ha vært,
Noen som vet?
Leter etter en serie jeg så rundt 2015-2016. Mener den heter noe alà The outlanders elns. Det handler om et lite samfunn som lever litt utafor en liten by oppi fjellene/skogen som har en "kamp" mot byfolka som skal ødelegge der de bor. De har på en måte isolert seg litt fra samfunnet og har laga sitt eget oppi fjellsia.

Fant den: https://www.imdb.com/title/tt4816626/

har prøvd å googla den mange ganger men nå dukka den opp på mystisk vis.
Sist endret av NokErNok; 29. september 2021 kl. 22:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei det ekke den heller se, jeg husker den ble nevnt på en av filmtrådene men jeg klarer ikke å finne den, husker øya til han ene duden var helt åpne som om han var på speed eller no
▼ ... over en måned senere ... ▼
Film som gikk på tv i jule tida på 90 tallet. Må ha vært en eldre film / tv program.

En mann bodde i et borg eller slott. Av en eller annen grunn kommer navnet Solomon på minnet.

Er det noen filmer som passer denne beskrivelsen ?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nyere ish film eller serie på Netflix eller lignende..

En jente vet ikke helt hva hun skal ta seg til på skolen, finner en eske med morens gamle
rebel effekter under sengen til mora som spilles av en ganske kjent skuespiller..
så blir det skikkelig rebel om ett eller annet som settes i gang på skolen, tipper feminisme…

Har sett en trailer for en stund siden men finner den ikke igjen, noen som kjenner denne
meget svake beskrivelsen igjen??


EDIT:
Fant ut av det etter masse googling

Moxie på Netflix

Case closed ✌️
Sist endret av FeilFreak; 8. januar 2022 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Veldig merkelig Sci-Fi film. Husker den gjorde voldsomt inntrykk.
Mye av filmen (kanskje alt?) var i svart-hvit, i hvert fall sekvensene der vi får et innblikk i verden "før".
Handlingen var en mix av rare surrealistiske tilbakeblikk nesten som drømmer til en verden som tydeligvis var mer eller
mindre ødelagt samt at gjenlevende (de få som var) satt isolert hver for seg å snakket med hverandre gjennom
et slags chatt opplegg.
Det var, tror jeg, en slags digital administrator som disse interagerte med. Et av plottene i filmen var at det egentlig var færre
mennesker i live en det man kunne få inntrykk av og at etter hvert som flere og flere døde skapte den digitale chatt roboten
nye mennesker eller også utga seg for å være allerede eksisterende mennesker.

To sentrale skikkelser begynner å snakke sammen på dette nettverket og deler en gryende mistanke om at det er noe galt.
At mange av de de snakker med ikke virker å være ekte mennesker selv om det fremstår slik ved første øyekast.
Ting blir repetert maskinelt og uten følelse.
Mistanken styrkes når mye av samtalene om dette temaet blir fjernet eller endret av denne roboten.

Det hele ble til slutt en rar marerittaktig tilværelse der man ikke viste hva eller hvem som var ekte.
Et sentralt spørsmål i filmen ble om det er denne roboten som tar livet av de som snakker sammen
eller om den prøvde å holde de i live.
Gjør den dette av godhet eller er den ond? Grensen mellom selvutslettelse og selvoppholdelsesdrift..

Så filmen tidlig på 2000 tallet, men den kan godt ha vært fra 80, kanskje til og med 70 tallet. Smal kunst film
Mener huske at den siste scenen i filmen var teksten "i know what you are doing",
også ble det også borte før skjermen gikk i svart.

En del info her, men skjønner hvis det høres rart ut. Det var filmen også.
Noen som vet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det noen plasser man kan streame "Little Britain"?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er det noen plasser man kan streame "Little Britain"?
Vis hele sitatet...
Ser ut som Prime har den
https://www.amazon.com/Little-Britain/dp/B07C83XBD1
Vis ikke finner du jo hele sesonger på enkelte kjente sider

Og archive.org har litt hvertfall
https://archive.org/details/little-britain-full-series
Sist endret av GrilletBiff; 4. juni 2022 kl. 23:35. Grunn: la til mer