Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1432
NASA-hacker fengslet
Brukte systemer til å lagre film

Tir 21. des 2004 kl. 09:47

En amerikansk mann brøt seg inn i datasystemene til NASA. Han trengte nemlig plass til å lagre nedlastet film. Nå er han fengslet i seks måneder.

Amerikanske Gregory Aaron Herns hacket seg inn i nettverket til NASA Goddard Space Flight Center for å lagre filmer som han lastet ned fra nettet. Innbruddet fikk datasystemet til å bryte sammen, noe som førte til at NASA måtte ut med 200 000 dollar (1,2 millioner kroner).

Begrenset tilgang
Saken kom opp i retten forrige uke, mer enn tre år etter angrepet på NASA-nettverket. Herns erklærte seg skyldig og må nå sone en seks måneder lang fengselsstraff, selv om Herns hevder at han ikke lenger driver med slik lyssky virksomhet.

- Dette skjedde for flere år siden og er noe jeg har lagt bak meg, fortalte han til dommer Anna Brown

Brown beordret imidlertid Herns til også å betale kompensasjon for skaden han påførte NASA. Faren for at han bryter seg inn i nye systemer de neste årene er også betydelig redusert, siden han kun får ha begrenset tilgang til datamaskiner de neste tre årene.
Vis hele sitatet...


Kilde: Itavisen.no



Hvordan klarer han det??? Litt "synd" at han ikke klarte seg lenger
"NASA warez server"..sikkert bra hastigheter det er snakk om..
ganske mye sensitiv informasjon som ligger inn på der, så kanskje ikke så rart han må sone..
Haha. For en idiot! Bryte seg inn på NASA for å lagre warez. *Ler høyt*
Vel, dumt var det kanskje, men imponerende å klare noe sånt likevel
▼ ... noen uker senere ... ▼
Flere som har brytet seg inn der. De hadde da en feil før.. men den er da rettet nå da.. Skal ikke si for mye, det er ikke bra

Edit: De har forresten nå fikset Honeypots.. et helt nettverk faktisk, som bare er til for å sniffe opp nettopp slike som prøver seg. Ganske effektivt.. samme har pentagon..

Kanskje sette opp et slikt hjemme?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er garantert bare snakk om en ftp-leeto som har funnet, og tagget, seg en server med sploitable ftp-service og laget seg en liten pub.
Genialt å bruke NASA som warez-lagringsplass

Creds skal han ha, synd han ikke kom unna med det.
hadde han sluppet unna ville han vært idolet mitt...

kjiipt..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Innbruddet fikk datasystemet til å bryte sammen, noe som førte til at NASA måtte ut med 200 000 dollar (1,2 millioner kroner).

Det der har jeg litt vanskelig for å tro.. Bare for at man lagrer noen filmer skal et helt datasystem, I tillegg nasa sitt, bryte sammen?

Kan ikke være noe skikkelig stabilt opplegg de har..
Tviler på det, Dodecha.
Tror at de fikk 'panikk' siden de legger merke til at noen i det hele tatt har tilgang i systemene deres.
Men syns det er litt vittig, trenger plass, la oss hacke litt på NASA's servere og legge en film inn.
Hvem trenger HHN når man har NASA? ;D
hvorfor i helsikke kjøpte han seg bare ikke en ny harddisk da? det var sikkert morsomt å gjør, men alikevel da, fyren må tenke på konsekvensene!
Jaja, kansje det.
Men han har kansje gjort lignede før?
De med HD, hadde kansje ikke penger.
Spør fyren
Pretty Princess
Freaken's Avatar
haha nice sikkert en mega über linje på nasa sin server

men at det kostet NASA 1.2 mill kroner pga, at systemet kræsja? skjønner jeg ikke..
Opprinnelig postet av Freaken
haha nice sikkert en mega über linje på nasa sin server

men at det kostet NASA 1.2 mill kroner pga, at systemet kræsja? skjønner jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Det kan ikke jeg skjønne heller. Kanskje noe de fant på, for at det ikke skal kunne være bare greit å hacke seg inn til NASA. Ellers hadde han sikkert ikke fått noe særlig straff hvis ikke NASA "brøt sammen".

Men det vi får høre er jo langt fra hele sannheten. Ingen som bryter seg inn på NASA for å lagre filmer. Og NASA sitt system faller heller ikke ut og koster dem 1,2 mill.

OMGOMGOMG 600 poster. Jeg må serøst G.A.L.
Syke greier.. Er nok flere som har klart det og ikke blitt oppdaget kudos til dem.
Var sikkert pent helt til han ble tatt.
hadde han sluppet unna ville han vært idolet mitt...

kjiipt..
Vis hele sitatet...
Hadde han sluppet unna med det hadde du aldri fått vite om det...

edit

Opprinnelig postet av Freaken
haha nice sikkert en mega über linje på nasa sin server

men at det kostet NASA 1.2 mill kroner pga, at systemet kræsja? skjønner jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Når de finnner en ftp server på en av serverner sine setter de antagelig alle sine teknikkere på jobben. Patche om systemene, gjøre om sikkerhets rutiner og sjekke om det er skumle saker på resten av server-parken.
Det er jo egentlig bare normalt vedlikehold, men når noe sånt skjer må de gjøre noe straks. Kan si at han satte i sving en helt normal rutinekontroll av systemene og samtidig betalte for det av egen lomme. Synd for him :P
Sist endret av voktern; 20. januar 2005 kl. 18:25.