Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 6760
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, da som lanseringsdatoen i Norge er klar, så er det vel flere enn meg som gleder seg til 23.mars?? Tenkte vi kunne samle det som er av nyttige linker og artikler i denne tråden. Post under så skal jeg oppdatere denne regelmessig. Av mine favoritter i dag så vil jeg anbefale:

-Ps3 @ Blogg.no
-Ps3 @ quickjump.net
-Kotaku.com
-gamespot.com/ps3

-totto
Jeg gleder meg, gleder meg til og se om blu-ray blir marked standard og om ps3 tar av.
Gjør meg godt i sjelen når jeg leser nyheter om hvor bra det går med dem, selv om det har vært mye dårlige nyheter i det siste.

Jeg håper Silent Hilll blir en suksess! Jeg klarer ikke vente til neste SH kommer!
Og såklart GTA og Tomb Raider da!

Cheers!

Edit: PS3 er best!
Sist endret av torsken; 28. januar 2007 kl. 23:05.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Gleder meg til den kommer, men er litt skeptisk til om jeg får kjøpt den med en gang. Om pengene ikke strekker til blir det litt lenger enn mars å vente
Praktisk å kunne handle gjennom f.eks foreninger, ungdomsklubber ol. Masse penger å bruke, men "klubben" er bare annenhver fredag. Wee!!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Sitter og leser mye om maskinen nå. Må si at det å kjøre Yellow Dog Linux (YDL) virker VELDIG lovende. Er snakk om at det utvikles mye ps3 spesifik software som gir deg en del nye funksjoner i retning av TIVO muligheter. (Opptak av tv sendinger blant annet). alt dette finnes jo fra før til linux, men hvis vi får mye som er optimalisert for cell prosessoren så blir det nok fint For de som vil lese mer om emnet så finner dere mye på ps3forums.com også. Er en variant av SUSE blant annet som også skal kjøre bra på ps3.. Største utfordringen nå er å få ps3 sin Sixaxis kontroller til å kjøre bra i linux (emulatorer osv..) og å få wifi støtte..
-totto
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg gleder meg så sykt. Er nesten fristet til å gjøre som Cartman.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Da ender du som Cartman også, blir til at du kommer tilbake 9 måneder før
Wii ser mye kjekkere ut enn ps3.
Sitat av SkyLine
Wii ser mye kjekkere ut enn ps3.
Vis hele sitatet...
Wii har ikke noe å gjøre i denne tråden.

Selv gleder jeg meg veldig til PS3, må ha 60GB versjonen med hdmi.
Det er det indre som teller skyline....
Folk sier at den ikke er vert 5500kr, i og med at den har så få tittler ute og grafikken er ikke så overraskende bedre enn x360. Ikke vet jeg. Noen som har noen erfaringer?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
BluRay spiller alene koster 10.999 i dag (Samsung sin)
Utskiftbar harddisk og cell cpu gjør denne maskinen til en ganske kraftig pc.. Gi meg ett sted hvor du får en kraftig pc og en bluray spiller for ca 6k, og i tillegg en fet spillmaskin så er jeg overbevist
-totto
Rekkefølgen din er omvendt Totto. Forbrukeren er på leting etter en konsoll, ikke en vaskemaskin, printer og potetskreller i én.
Sitat av Ludaru
Rekkefølgen din er omvendt Totto. Forbrukeren er på leting etter en konsoll, ikke en vaskemaskin, printer og potetskreller i én.
Vis hele sitatet...
Jeg anser meg som en forbruker
Jeg har lyst på bluray spiller, utrolig digg å ha!

Det blir det samme som da Ps2 kom ut med dvd spiller og de netopp hadde kommet på markedet.
Vel, jeg skal bøye meg i støvet om blu-ray-spilleren på ps3 er mer lukrativt enn eksklusive spilltitler. Sony har en jobb å gjøre. Klart er det en billig spiller, men som konsoll er den en dyr utgiftspost. (Nå mener jeg ikke å gjøre dette om til en konsollkrig. Dette er ren diskutering/spekulering) Analyseselskaper har spådd at ps3 kan falle under 2000 kroner en eller annen gang, men den blir ikke å reduseres iløpet av 2007, eller q2 2008. Så vi får vente og se hva strømmen vil ha.
Skal sies at jeg faktisk har fått en god anledning til å få prøvd ut denne maskinen. Runnet blant annet Resistance of Man på den (10 usle timer). Uansett, vil først påpeke grafikken (snakker hovedsakelig utifra RoM)
Grafikken er fantastisk med unntak av noen småfeil. Den kan allerede måle seg med xbox360 sin, selvom den ligger et helt år framover i spillproduksjon. Det at folk ikke kjøper ps3 basert på at releasespillene er dårlige, er bare tøv. Konsollen kommer til tråkke xbox360 langt ned til jordas indre med grafikken og ytelsen sin om et år.
Fysikken var helt grei, noe ala CSS, men lider litt av de samme komplikasjonene som Killzone til ps2 hadde. Blir litt kunstig som i en tegneserie, hvor kroppen plutelig bare stivner fast i bakken når den faller. Men dette er jo tross alt et releasespill, så jeg forventet ikke stort på denne delen.
Gameplayet var herlig og akkurat passe kort, som sugde spilleren inn i en fin atmosfære, spesielt hvis man spiller to stykker (noe jeg gjorde også, andre gangen jeg spilte gjennom).

Selve menyen i maskinen var forfriskende og enkel å legge ting inn på. Bilder, film og musikk ble framvist i fin fin kvalitet.
Skal nevnes at maskinen er helvetes tung, så den er nok ikke like portabel som wii eller ps2 slim.
Sixtasis kontrollen fungerte smertefritt og reagerte uten delay på alle kommandoer jeg trykket inn. Var sinnsykt deilig å sitte 5m unna uten å bry seg om kabelen. Dog jeg savner rumble funksjonen litt.
Maskinen skal så absolutt kjøpes, bare jeg får penger nok engang. Folk har spådd at maskinen kommer til å bli en fiasko, men jeg mistenker folk ikke har åpnet opp øynene nok for hva denne maskinen kan yte.
Personlig så har jeg liten tro på Blue-ray, tror det kommer til å bli en flopp. HD-spillere derimot kommer til å bli en hit

Hører at det er HDMI ut, som seff er veldig bra, men hva med lyd utganger hvis du har eksterne høytallere osv?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
For de som har lest itavisen og andre medier i dag, så har faktisk Blu-Ray gått forbi HD-DVD Gode nyheter.. Skulle til å redigere her nå, men får beskjed om at det ikke går an, så jeg håper moderatorene kan fikse dette slik at vi får samlet alt på ett sted..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Siste nytt: Phil Harrison, en av overhodene i Sony kommer med en såkalt keynote fra Sony på den kommende Game Developer Conference, og flere fra toppledelsen i Sony har uttalt at hans foredrag 7.mars "will make all ps3 owners, VERY happy". Vi må nesten bare vente å se. Men ryktene går hardt ut på at det vil bli mulig å upscale psOne og ps2 titler til 720p/1080i, det vil komme en myspace lignende side til playstation network, demoer av store spill som Lair og Warhawk vil ligge på Playstation Network i løpet av kort tid ++++ Jeg får desverre ikke oppdatert denne tråden mer (sperre på første tråd og redigering..) så jeg kommer til å bare poste her så fort jeg vet noe mer... Bare å hyle hvis noen lurer på noe..

En liten ekstra sak... PS3 er jo sonefri på spilldelen... Sjekket noen amerikanske webshops i dag som selger spillene for, get this: 420NOK inkl frakt ..... Nå begynner det å bli morro... Anbefalt utsalgspris fra Sony er 39.99 britiske pund, ergo, prisene her bør ligge rundt ca 500,-

Har aldri vært typen til å kalle meg fanboy, men Sony har MANGE store fine stjerner i boka mi nå, kontra 360... Til dere som elsker xbox, hvis dere punger ut med 5 lapper, så har dere xbox 360 med 20gb hd og hd-dvd spiller.. Men ikke wlan, kortleser, linux muligheter +++ Er da egentlig de 6k som man tar for ps3 så ille?
Sist endret av totto; 2. mars 2007 kl. 12:42.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av The Nordic Dj
I mine øyne er Playstation (Sony) noe piss. Jeg foretrekker x-box (360) og nintendo framfor playstation.
Vis hele sitatet...
Veldig gode argumenter og begrunnelser du kommer med her, vanskelig å toppe det. Men jeg er og blir playstation fan så med mindre jeg blir skutt og drept før august så har jeg nok ps3 innen slutten av sommeren En grunn til at jeg ikke har såååå veldig lyst på wii er at jeg ikke helt liker spillene. Det er greit nok at konsollen og kontrollen er nyskapende og kul, men når man ikke liker så altfor mange av spillene (som foreløpig er kommet ut) ser jeg ingen grunn til å kjøpe seg en konsoll man vet man kommer til å bli misfornøyd med. Eneste er at ps3 er så dyr, ellers hadde jeg nok hatt en allerede.
er det noen her som vet hvor mange spill som kommer ut samtidig som konsollen??
gidder ikke å vente flere måneder før det er noe utvalg sånn som det var på ps2!

da venter jeg heller et år å så kjøper den...
men hvor mye sånn ca. vil den ligge på i pris?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Maskinen koster 5995,- veil. Dette er bestemt av den norske importøren.. Av spill så vil det nok ikke være VELDIG mange, men med Resistance: Fall of Man i butikkhyllene, pluss Tekken 5 og Gran Turismo HD klare til download på PSNetwork, så vil man nok ha MYE å sette fingrene i...

Gleder meg til å kjøre ps3 på min Barco 708 CRT prosjektor med 90" og 720p
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ikke lenge til ps3 slippes nå
Noen som skal opp tidlig imorgen eller?
på komplett kunne du vist hente den i dag, noen som har gjort det?
jeg får min i posten i morgen, fra mpx..

Har også reservert en hos Expert her i byen, de får dem inn i 1500-tiden i morgen..
Sitat av donost
jeg får min i posten i morgen, fra mpx..

Har også reservert en hos Expert her i byen, de får dem inn i 1500-tiden i morgen..
Vis hele sitatet...
skal du selge en eller? har du kjøpt noen spiller eller ekstra utstyr?
Sitat av super
skal du selge en eller? har du kjøpt noen spiller eller ekstra utstyr?
Vis hele sitatet...
Hehe, nei.. Den fra mpx er til meg, kjøper på expert for en ungdomsklubb jeg driver.. En ungdomsklubb med penger!
Sitat av donost
Hehe, nei.. Den fra mpx er til meg, kjøper på expert for en ungdomsklubb jeg driver.. En ungdomsklubb med penger!
Vis hele sitatet...
hehe. da så
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Bravehammer
Jeg gleder meg så sykt. Er nesten fristet til å gjøre som Cartman.
Vis hele sitatet...
Men cartman gjorde det for wii'en, ikke for noe Sony har laget.
Jeg skal nok vente et halvt år, for å se om den umennskelige prisen på PS3 går ned. Hvis man ser bort i fra prisen så er jo PS3 den beste spillemaskinen på markede.
Jeg skal ha PS3 om et par måneder. Midt i sommerferien eller litt etter er nok prisen på sitt laveste før den stabiliserer seg mot jul. Det er absolutt den beste maskinen. Innebygget harddisk, blue-ray spiller, trådløse kontroller som reagerer på bevegelse, og mange mediamuligheter.

Expert Bonus Drammen har fått inn 20 styk i dag. Aner ikke om det blir kø i morra, men hvis man møter opp litt etter 9 er man nok garantert en konsoll.
jeg har også løst på en men gjør som de fleste, venter og ser om prisen synker.
Elkjøp Molde får vel inn rundt 30 maskiner etter hva jeg hørte, forventet vekk etter en times tid..
Noen som har fått tak i boksen sin? Var akkurat og hentet den, den var LEKKER!
Shiny og blank - i 30 sekunder
Sitat av donost
Noen som har fått tak i boksen sin? Var akkurat og hentet den, den var LEKKER!
Shiny og blank - i 30 sekunder
Vis hele sitatet...
du har ikke tatt noen bilder da?
Hentet min også før idag, deilig design
Men har dessverre ingen spill nå.

Kvaliteten blir jo så dårlig på bildene når bildene må være på maks 100kb, noe jeg kan gjøre annerledes så det blir bedre?
Du kan sette ned oppløsningen på bildene ganske kraftig.
Sitat av Nimrad
Du kan sette ned oppløsningen på bildene ganske kraftig.
Vis hele sitatet...
ok kan fikse det senere
Ah, hentet min PS3 i dag! Nydelig!

Men, noen som har en fiffig adresse til en guide eller noe hvor jeg kan laste ned spill, eventuelt kun demoer?
Blankpolert brødboks i aksjon!

Will it blend?
Håper du ikke bruker de medfølgende AV-kablene?
Hva skal man ellers gjøre om man ikke har HD-TV?
Beklager, helt grønn på dette.
Da spiller du i 576i eller 480i. Om du har scartkabler spiller du i 480p.
Men om du ikke har HDTV forsvinner store deler av poenget bak PS3.
Sant nok, det var jeg klar over! Jeg har selv HDTV hos far, men hos mor må jeg klare meg på 36" vanlig billedrørstv.
Sitat av NinjaSverre
Håper du ikke bruker de medfølgende AV-kablene?
Vis hele sitatet...
Brukte det i begynnelsen, men kjøpte med hdmi kabel istad, og må si grafikken er knallbra
Kjøpte også spillet call of duty 3.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
NinjaSverre: Helt feil... Fungerer UTMERKET med vanlig tv på ps3. Jeg ble imponert over hvor bra det ser ut på en normal tv... Seff hjelper det med lcd eller plasma, men dette er ikke noe å kimse av uansett...
Sitat av totto
BluRay spiller alene koster 10.999 i dag (Samsung sin)
Utskiftbar harddisk og cell cpu gjør denne maskinen til en ganske kraftig pc.. Gi meg ett sted hvor du får en kraftig pc og en bluray spiller for ca 6k, og i tillegg en fet spillmaskin så er jeg overbevist
-totto
Vis hele sitatet...
men hvis denne blueRay spilleren er like "bra" som den dvd spilleren som var i ps2, da den kom, så er den jo ikke verdt mer enn 250 kr, uansett...
?