Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 6716
Jeg har PS3 og er fornøyd med den, selv om jeg liker X360 litt bedre
Noen fordeler og ulemper med hver av maskinene:

Playstation 3:
Pluss:

Blu-Ray-spiller
De nye har 120GB HDD
"Gratis" WLAN
Gratis liveplay
Noen få fete ekslusive titler
Fine menyer med enkelt system
Stillegående

Minus:
Ser ut som et vaffeljern
Ekle triggere på kontrollen
Lite spill hittil sammenlignet med X360 sitt utvalg
Få spill som er i 1080p, de fleste er i 720p

Xbox 360:
Pluss:

Mange spill, mange fete titler
Bedre onlinesystem
Ekstremt gode kontroller sammenlignet med PS3 sin
Enkle og greie menyer
Billig, Elite kan fås med 120GB HDD fra 2.000kr og oppover

Minus:
Bråker som en vifte
En må betale for WiFi-adapter, siden den ikke er innebygd
En må betale for en Live-opplevelse

Jeg kom ikke på flere pluss-minus-ting, men rett gjerne på meg om jeg tar feil på noe.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Minus:
Ser ut som en grill
Vis hele sitatet...
Sånn, fiksa innlegget ditt. :P
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Sånn, fiksa innlegget ditt. :P
Vis hele sitatet...
Har sett bilder av PS3-griller ja, men den ser ut som et meget moderne vaffeljern også da, kanskje den inspirerer noen til å lage en kombi en gang
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig eier jeg PS3\PS2\Xbox\Xbox360\Wii og den konsollen jeg alltid ender opp med å bruke mest, og som jeg kjøper mest spill til er PS3'en.
Det har nok noe med min spesielle spillsmak ville jeg tro, og Xboxen blir for.. rotete for min del, og det faktum at du må kjøpe poeng i hytt og pine for å gjøre noe som helst er bare irriterende.

I bunn og grunn, PS3 er konsollen jeg favoriserer.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg

Playstation 3:
Pluss:

De nye har 120GB HDD
Vis hele sitatet...
De nye PS3 slim har faktisk 250gb ^^,

Og vanlig hdd til xbox360 er lett å fikse: http://www.xbox-scene.com/xbox360-tools/HDDHackr.php
Sist endret av Magnus; 4. januar 2010 kl. 16:52.
Har prøvd begge deler og må si meg mest fornøyd med 360'n i stua, paret med en HD-tv. Smaksak, kommer helt an på hva du liker slags spill og; noen spill blir bare gitt ut på 360 andre bare på PS.

Selv vil jeg anbefale 360, men som sagt er det en smakssak.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hvordan streamer du Spotify og iTunes
Vis hele sitatet...
http://code.google.com/p/dsbridge/
Du kan alltids kjøpe en ekstern blu ray spiller til xboxen siden skjermkortet i den støtter blu ray men ikke spilleren. Men det koster jo selvfølgelig litt..
Du må betale for xbox live som selvfølgelig er et minus, men microsoft årdner det fint, i mine øyne, iom at det er flere funksjoner og gameplay på live i forhold til ps3.
Ps3 har et mediasenter ja, men xbox har noe som kan ligne. selv har jeg en periode brukt xboxen min som musikkavspiller.

Jeg ville valgt xbox men det er jo selvfølgelig ditt valg..!
Sitat av Splendid Vis innlegg
På 360 kan du spille brente spill, kjøre ordentlig homebrew, linux og det som følger med XBReboot.
Også er det solgt flere 360'er enn ps3, så snittet vil ha 360..
Vis hele sitatet...
Det er kanskje sånn det var intill en stund siden. Jeg jobber som selger på spill/film på elkjøp. og i jula nå var forholdet mellom Xbox og ps3 minst 1:5, hvor 5 er ps3.

nå er mesteparten av dette skrevet før men.

ps3 slim 120GB fåes nå til rundt 2600

xbox elite fåes nå til rundt 2000, men her "trenger" du også
Live medlemskap - dette er riktignok de fleste enige om at er verdt pengene
Trådløs antenne
charge & recharge, for å lade kontrollene dine

du kommer ganske så lett forbi ps3 i pris HVIS du skal ha de tingene der.
testa begge konsollene selv og for og for og nevne noe jeg tror de andre ikke har nevnt. Vil jeg bare få si at man ikke trenger de svin dyre wlan adapteret enten kan man bruke pc'en eller som meg selv plugge en kabel fra modemet til xboxen. Desuten som mange diskuterer her om at xbox live skal koste penger vurderer nå sony en mulig betaløsning til ps3 live eller hva det heter. Desuten vurderte/vurderer microsoft og kjøpe ea games som igjenn kan føre til at spill som need for speed kun vil komme til 360 og pc. Dermed får xbox enda flere ekslusive tittler som ikke ps3 har. Vil også si at menyene på xbox er svært mer oversiktlige enn ps3'n sine.
kilder:
http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=592441
http://www.dagbladet.no/2009/09/24/k...osoft/8269955/
(bare rykter men det kan jo bli en realitet)

Mvh wilsnow

Xbox forever

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Har sett bilder av PS3-griller ja, men den ser ut som et meget moderne vaffeljern også da, kanskje den inspirerer noen til å lage en kombi en gang
Vis hele sitatet...
det er laga alerede
http://blog.makezine.com/archive/ps3...2006-11-21.jpg
Ryktene om at Microsoft holdt på å kjøpe opp Electronic Arts er gamle, og de ble avkreftet fra høyt hold hos begge selskapene. Et slikt oppkjøp hadde ikke bare snudd hele spillverden på hodet (EA er verdens største utvikler og utgiver), det er meget mulig at det hadde blitt stoppet av USAs svar på konkurransetilsynet.

Gitt at oppkjøpet hadde kommet gjennom så hadde det likevel ikke vært gjennomførbart å gjøre alle franchisene til EA Xbox 360-eksklusive. Det hadde skapt ekstremt dårlig PR, ført til store tap for Microsoft og kunne potensielt ha kjørt EA som selskap på grunne.

Utover det så synes jeg heller ikke trådløs nettverksadapter-argumentet er særlig gyldig. Dette avhenger jo 100% av hva man trenger. Selv har jeg aldri vært i besittelse av en slik, og selv om det unektelig er kjekt at jeg slipper ytterligere kabelstyr med PlayStation 3-en min så var adapteren aldri et salgspunkt for noen av delene i mitt tilfelle. Til det er det langt tyngre aspekter som skiller de, og jeg nekter å tro at med de foregående og kommende eksklusive titlene til begge konsoller så er det å spare 700 kroner av relevanse for noen som ser på de ulike maskinene.

Differansen mellom de to maskinene er i største fall på ett til ett og et halvt spill i en av veiene, avhengig av hvilken konfigurasjon man ønsker, og faktorer som hva vennene dine spiller, gruppestøtte, spillutvalg, kontrollerutforming og design er nok de man bør veie tyngst.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
39 4
Lenge siden jeg kommenterte tråden her nå. Takk for alle gode svar!: )

Ble PS3 på meg ja, og har hatt den noen måneder nå. Er forøvrig kjempefornøyd med den, og angrer ikke et sekund. Det er ikke bare det at grafikken/lyder er mye bedre enn på de spillene jeg er vant med å spille, men mediasenter løsningen på den er genial. Bror kjøpte seg PS3 samtidig som meg, og pappa kjøpte seg en rett etterpå. Det tok ikke lange tiden før jeg satte opp en serverPC som jeg bruker til å streame HD-filmer og musikk fra. Bruker programmet Ps3 Mediaserver(http://ps3mediaserver.blogspot.com/), som transkoder filen om Ps3'en ikke takler dette. Etc Mkv filer. Denne legger også på undertekster om det er tilgjengelig.

PS3en passet mitt bruk perfekt! Blir vell muligens 3D-TV etter jeg har fått tjent opp litt penger: )
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har forresten funnet enda en weakspot med Xbox360'en her i huset..

Xbox-trådløs-tillegget støtter ikke å koble til skjulte nettverk, noe som gjør at jeg må retenke konfigurasjonen min.
Screw you microsoft, dette er jo noe som 99% av alle enheter etter 2002 støtter.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg kan koble til skjulte trådløse nettverk, man kan velge det manuelt på en måte, kan desverre ikke finne ut nå da jeg ikke har en tilgjenglig box
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Jeg kan koble til skjulte trådløse nettverk, man kan velge det manuelt på en måte, kan desverre ikke finne ut nå da jeg ikke har en tilgjenglig box
Vis hele sitatet...
Nei, ifølge alle tråder jeg finner på internett, pluss min egen drodling på boksen er dette ikke mulig, driveren \ firmwaren supporterer ikke SSID'er som ikke er broadcastet.