Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1939
Heisann !

Ble igår (fredag) sendt opp til sjefen for ansatte på jobben min og i det jeg kom inn døra sa han "dette blir ikke noen hyggelig samtale".
Da ble jeg interessert i hva dette kunne være og svarte kort og godt "neivel".

Han påstod at jeg solgte piller på jobb - noe jeg overhodet ikke gjør hverken på jobb eller utenfor jobb.
Jeg nektet på dette, og var helt rolig under hele samtalen og det virket som om han prøvde å få meg til å innrømme det.

Han nevnte også på slutten at det ikke var noen som hadde kommet inn på kontoret å tystet, men "at det hadde kommet fram ut av det blå".

Han ville ha samtale med meg igjen om 9-12 dager ang. dette og mente dette var grunnlag for å miste jobben.

Tok så kontakt med "klubben" på jobben som er der for å passe på at arbeiderne får rettighetene de har krav på. Han ville støtte meg på samtalen jeg skal ha i nærmeste fremtid og sa at lederne kunne holde kjeft om de ikke hadde noen bevis.

Hva bør jeg gjøre ? Jeg har overhodet ikke solgt en eneste pille i hele mitt liv.

*Kan jeg på møte be dem peke ut et individ jeg har solgt til ? (Og det menneske finnes ikke)

*Og hvis jeg selger dette må jeg jo ha utrolig stort forbruk av dette og gå til legen ganske ofte, og hente ut pillene på apoteket. Kan dette brukes mot dem?
Hvis du har ditt på det rene er dette en rimelig grov anklage fra arbeidsgiver og noe som det bør ligge gode beviser til grunn for i det hele tatt å ta opp. Jeg har ingen gode tips til hvordan du bør gå frem, men å prøve å få fagforening og klubben i ryggen er nok en god start. Lykke til.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Hvis du har ditt på det rene er dette en rimelig grov anklage fra arbeidsgiver og noe som det bør ligge gode beviser til grunn for i det hele tatt å ta opp. Jeg har ingen gode tips til hvordan du bør gå frem, men å prøve å få fagforening og klubben i ryggen er nok en god start. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg også mener. Han sa han ikke ville si kildene, og da tror jeg at han kun har mistanke og prøver å få meg til å tilstå. Han sa "det er mye bedre å legge kortene på bordet, siden da får det ikek like gode konsekvenser". Men jeg lærte i tidlig alder at ærlighet varer lengst.

Hva er sjansen for at jeg faktisk mister jobber ? Og nei, jeg har ikke solgt piller.
Sjansen for at du mister jobben er lik 0, såfremt ikke arbeidsgiver kan bevise noe. Jeg ville ha gått til fagforening (som nevnt over). Og om du mot all formodning skulle miste jobben hadde jeg hyrt en advokat tvert, for dette er bare på trynet.
Du vet at det var 1. april i går?
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Sjansen for at du mister jobben er lik 0, såfremt ikke arbeidsgiver kan bevise noe. Jeg ville ha gått til fagforening (som nevnt over). Og om du mot all formodning skulle miste jobben hadde jeg hyrt en advokat tvert, for dette er bare på trynet.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det de ikke har! Som han sa hadde ingen kommet på kontoret og tystet, men at det hadde bare "plutselig" kommet ut av ingensteder. Han ville ikke nevne det han satt på før møtet vi skal ha om ikke så lenge.

Jeg ble rett og slett sjokkert, og mistet veldig motivasjon til å fortsette å arbeide resten av dagen.
Ta med deg bedriftens fagforeningsrepresentant på møtet. Snakk også med forening i forkant. Dette er grove anklager sjefen din setter fram, og han bør ha gode beviser før han i det hele tatt nevner noe.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av raze Vis innlegg
Du vet at det var 1. april i går?
Vis hele sitatet...
Og nei, det var ikke 1 April-spøk.

Da hadde han nok sagt ifra for lenge siden, siden jeg gikk rett til klubben etter samtale med han, som igjen gik rett inn på kontoret hans og fikk utsatt møtet slik at det passer med skiftet mitt.

Sitat av Nekroper Vis innlegg
Ta med deg bedriftens fagforeningsrepresentant på møtet. Snakk også med forening i forkant. Dette er grove anklager sjefen din setter fram, og han bør ha gode beviser før han i det hele tatt nevner noe.
Vis hele sitatet...
En representant fra fagforeningen skal være med meg på møtet, og jeg har fått støtte av dem.
Sist endret av Oneblo; 2. april 2011 kl. 19:32.
Men det skal jo sies at det nok ikke taler til din fordel at du har kommet påvirket av piller på jobb. Ref. en av dine poster for en måned tilbake.
Hemulen
Oneblo's Avatar
Trådstarter
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Men det skal jo sies at det nok ikke taler til din fordel at du har kommet påvirket av piller på jobb. Ref. en av dine poster for en måned tilbake.
Vis hele sitatet...
Den saken er jeg og arbeidsgiver ferdig med for lenge siden, og det er ute av verden.
Jeg fikk "straffen" min og livet fortsatte.
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Men det skal jo sies at det nok ikke taler til din fordel at du har kommet påvirket av piller på jobb. Ref. en av dine poster for en måned tilbake.
Vis hele sitatet...
Det beviser ihvertfall at han ikke har solgt de han har spist selv.

Man kan ikke dømmes for å ha ranet en bank fordi man har vært i banken å tatt ut penger av egen konto. Logikken din er helt på tryne.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det beviser ihvertfall at han ikke har solgt de han har spist selv.

Man kan ikke dømmes for å ha ranet en bank fordi man har vært i banken å tatt ut penger av egen konto. Logikken din er helt på tryne.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig taler det ikke til til hans fordel om han tidligere har hatt en sak med arbeidsgiver ang. pillebruk. Å hevde at det ikke er logikk i det, er merkelig. Det trenger nødvendigvis spille noen rolle i den aktuelle saken, men det taler mest sannsynlig ikke TS' sak.

Sammenlikningen din er forøvrig helt på jordet.

-----------------

Ellers vil jeg absolutt tatt kontakt med en adovkat som kan arbeidsrett, for å få gode tips hvordan du burde opptre videre i denne saken. Høres utrolig kjedelig og frustrerende ut. Lykke til.
Sist endret av httpwhat; 2. april 2011 kl. 22:24.
En annen ting du bør gjøre er å få dokumentert alt som blir sagt på møtet. F.eks. kan fagforeningsrepresentanten eller en annen skrive ned alt som blir sagt. Så signerer alle som var med på møtet dette til slutt.
Dette fikk hvertfall vi beskjed om at vi hadde krav på i slike saker.

Hvis sjefen din kun prøver å pushe deg for å se om han klarer å bli kvitt deg enkelt kan det fort vekk hende han backer unna litt når alt blir dokumentert.