Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1859
Hei.
Jeg har sjekket sporingen, på en pakke.
Den kom fram til Norge, 22 august.
Men har ikke kommet i posten enda.

Er det vanlig?
Det er helt vanlig at det tar litt tid før en pakke kommer.
Den er kanskje stoppet i tollen? Tollvesenet sjekker posten på Gardermoen. Bare se på OSL 24/7
Har fått pakke via Gardermoen stoppet å sendt i toll 2 ganger. Begge gangen fikk jeg beskjed om dette relativt raskt (3-4 dager).
Normal postgang fra Gardermoen til hvor som helst i Norge skal ikke ta 20 dager
Fant ut at sendingen er under importbehandling. Så trenger de opplysninger.
Ikke uvanlig at pakker fra utlandet ifølge utenlandsk sporing har ankommet Norge, men som Posten/Bring nekter for har ankommet landet når du søker opp nøyaktig samme sporingsnummer på deres sider (og kundeservice mener det ikke er grunn til bekymring når utenlandsk sporing mener pakken ankom Norge for 4 uker siden (altså 6-7 uker siden sendt fra avsenderlandet) uten at de har noen statusoppdatering)
Vær klar over at utenlandsk sporing ofte endres til norsk sporing hvis tollvesenet har fått tak i sendingen. Prøv søke på kolli-nummeret også, hvis du har det. www.bring.no har ofte bedre søking enn www.posten.no

En gang greide tollvesenet å endre postnummeret på pakken, slik at jeg måtte reise på et annet postkontor for å hente pakka. :-(