Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1348
Jeg elsker og kose meg med en fin sigar nå på sommerkvelden. En noe kostbar hobby, og utvalget på webben er større en hva norske forhandlere kan tilby. Noen tips til netthandling uten å måtte betale tollerne det hvite ut av øyet? Post resistante i Sverige?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
SilkRoad hadde på et tidspunkt billigere Cohiba Siglo I-VI enn hva vi fikk i Norge (selv med medlemskap i sigar.com og høyt forbruk).. Aner ikke hva darknet har nå for tiden (USA sitt importforbud er vel opphevet/redusert, så blir ikke overrasket hvis cubanske sigarer har forsvunnet helt fra svartebørsen).. Beste tipset jeg kan gi er å kjøpe en diger humidor (evt. bygg din egen med aktiv temp og fuktighetskontroll) og så kjøpe store volum av gangen fra norske importører som tilbyr gode rabatter til medlemmer..
Trådstarter
Cohiba tror jeg ikke jeg gidder å nettshoppe. Verdens mest forfalskede sigar...

Men jaggu er de gode..
Sist endret av warmkorv; 24. juli 2019 kl. 23:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det legger jeg meg ikke borti.. Du nevnte "fin sigar" uten å nevne unntak..
Trådstarter
Usa kan vel fortsatt ikke selge kommersielt. Men man kan ha med inn fra reise?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv under importforbudet så var det lov å bringe med seg (altså når din egen kropp er på reise) til eget bruk innad i USA. Samme gjaldt for eksport, og de få lufthavnene som reiste direkte til Cuba var ofte fulle av Cubanere som reiste til Cuba med digre flatskjermer og annet dill som de ikke fikk tak i på Cuba..
Trådstarter
Men hvordan er det å bestille fra svenske nettbutikker?
"Øko-Terrorist"
montefortunacigars.com er ihvertfall flittig brukt av amerikanerene for å få inn Kubanere. De stealth shipper og selger ekte varer(dog fra gråmarked, så serienummer kan mangle/være skrapt bort til tider).

To til her som også brukes av Amerikanerene: finestcubancigars.com og topcubans.com
Sist endret av tr80r; 26. juli 2019 kl. 04:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med sørensens tobakk? Har de meste de.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mener du M.Sørensen? (msorensen.no)

Sørensen Tobakk AS er nemlig en fysisk butikk i Bergen, sikkert ikke veldig aktuelt for de resterende nordmennene som ikke bor i Bergen..
Jeg mener nettbutikken Msørensen ja. Bare å bestille hjem i postkassa.

Sikkert ikke lov med linker her, men ser du den før den blir sletta så her er`n - https://www.msorensen.no/
Sist endret av BrewGrow; 26. juli 2019 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Bestiller en del fra m.s. allerede. Er noe jeg skulle hatt fra cigarrummet i Sverige bl.a.