Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2981
Er det mulig å dra til Apple butikken i Oslo å få fiksa det? noen som har gjort det og hva kostet det?
Mobildoktoren (nå Teknikkspesialisten) i Halden kan fikse det (muligens).
Han lodder nye traces på hjemknappene om det er mulig.
Kan dessverre ikke dra til Halden :/
Skal ned til Oslo snart å tenkte kanskje jeg bare skulle få det gjort mens jeg var der..
Ganske enkel og bytte selv men da mister du mulighet for å bruke fingeravtrykk. Tror egentlig ikke den kan byttes uten at det slutter og virke
Sitat av ne-moth Vis innlegg
Mobildoktoren (nå Teknikkspesialisten) i Halden kan fikse det (muligens).
Han lodder nye traces på hjemknappene om det er mulig.
Vis hele sitatet...
Du behøver ingen lodding for å bytte hjemknapp.
Men vist man mister muligheten for fingeravtrykk da betyr det jo at den ikke blir å funke i det heletatt. Det er jo ikke lissom ikke en knapp heller :/
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Men vist man mister muligheten for fingeravtrykk da betyr det jo at den ikke blir å funke i det heletatt. Det er jo ikke lissom ikke en knapp heller :/
Vis hele sitatet...
Det er en knapp med fingeravtrykkleser oppå. Men det stemmer at touch id ikke virker på kopi-knapper.

Apple sertifiserte verksteder kan derimot bytte knapp med fungerende touch id.
Før var det en mobilreparatør i Nygata i Oslo. Du kan jo se om den er gjenåpnet etter oppussingen.
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Men vist man mister muligheten for fingeravtrykk da betyr det jo at den ikke blir å funke i det heletatt. Det er jo ikke lissom ikke en knapp heller :/
Vis hele sitatet...
Vist der er en 6s så er det en fysisk knapp vist ikke du har en knapp som kan trykkes på så er det en 7 er
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Aktivere assistive touch?
Har aktivert den, men er enkelte ting jeg ikke kan gjøre uten den "knappen".
Og nei der tar du feil, 6s har ikke en fysisk knapp. Da hadde det vært super enkelt å fikse den og hadde mest sannsynligvis ikke spurt her
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Har aktivert den, men er enkelte ting jeg ikke kan gjøre uten den "knappen".
Og nei der tar du feil, 6s har ikke en fysisk knapp. Da hadde det vært super enkelt å fikse den og hadde mest sannsynligvis ikke spurt her
Vis hele sitatet...
Sier det som nevnt over, men iPhone 6s har en fysisk home button. Har selv hatt 6s. Det var ikke før iPhone 7 at de kom med den "uekte" knappen som har haptic feedback

*edit*
sakset fra https://www.lifewire.com/how-is-the-...one-6s-4084494

"The 6S introduced the 3D Touch, which allows the iPhone's screen to recognize how hard you're pressing it and respond in different ways. The 7 has the same screen, but adds 3D Touch functionality to another location—it's in the iPhone 7's Home button, too.

Now, the Home button responds to the strength of your touch. Actually, the new Home button isn't a button at all—it's just a flat panel with 3D Touch features. This makes the button less likely to break, aids in dust- and waterproofing (more on that in a minute), and offers potential new functionality for the button."
Sist endret av Brekker; 4. februar 2019 kl. 19:28.
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Har aktivert den, men er enkelte ting jeg ikke kan gjøre uten den "knappen".
Og nei der tar du feil, 6s har ikke en fysisk knapp. Da hadde det vært super enkelt å fikse den og hadde mest sannsynligvis ikke spurt her
Vis hele sitatet...
Du må da være full eller høy på noe. Har skrudd mye på iPhone og 6s har en fysisk knapp du kan trykke på. Søk på YouTube så kan du se selv
Åherregud, beklager, er en iPhone 7 jeg har
Rosander:

Jeg fikk inntrykk av at det var original hjemknapp med sensor som var skadd, og dette er mulig å mikrolodde på plass hos ikke-Apple-autoriserte verksteder (men det koster.)

Puppydemons: hvis usikker, søk opp modellnummeret ditt på Google (står skrevet på baksiden av tlf. Din, typ A1457, A1766 etc.)
Sist endret av ne-moth; 5. februar 2019 kl. 13:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde lagt den i den gamle iPhone 6 pakken. Byttet telefon siden knappen var ødelagt og vil nå bytte tilbake til iPhone siden jeg ikke liker Android. Noen som har erfaring med de nye Apple telefonene?
Sitat av Puppydemons Vis innlegg
Hadde lagt den i den gamle iPhone 6 pakken. Byttet telefon siden knappen var ødelagt og vil nå bytte tilbake til iPhone siden jeg ikke liker Android. Noen som har erfaring med de nye Apple telefonene?
Vis hele sitatet...
Har en Xs nå og er veldig fornøyd.
Byttet fra en 6S sist.
Trodde jeg skulle hate trynesensoren (og savne hjem-knappen) men overgangen har ikke plaget meg i det hele tatt.
Hvis noe, så skulle jeg vel egentlig heller ha kjøpt en Xr siden den er billigere, har lengre batteritid og jeg driter i selfier med dybdefokus osv, men slik ble det nå da.

Har hatt iPhone av forskjellige slag siden 2011ish.
Aldri likt Android-telefoner, men så er også jobb-telefonen min en Galaxy S5 så den begynner jo å bli temmelig gammel. Regner med de har blitt en del bedre de også.
Har også hatt iPhone siden iPhone 4. Byttet til Huawei for ca et år siden og savner iPhone kjempe masse. Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt ny er fordi jeg synes de er dyre, men ser ut som at jeg får fiksa den gamle! Gleder meg sykt mye til å gå tilbake til det gode gamle! Tenker det blir ny iPhone ettervært igjen! Takk for svar foresten og beklager virkelig for at jeg tokk feil angående knappen på telefon! Haha :')
Du kan få kjøpt ny hjemknapp til iphone 7 men da må du bytte ladeporten også. Det har kommet ut hjemknapper med return funksjon (ingen Touch-ID) men de er ikke tilgjengelig før om ca 14 dager.