Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6304
Jeg har noe hasj liggende, men bruker det ikke selv. Liker ikke å røyke, men kunne hatt lyst til å bruke det opp. Jeg liker å brenne røkelse. Lurte på om noen har erfaring med å bryte opp hasj i små klumper som man legger oppi røkelsesstativet? Kan man i så fall få rus av å puste i nærheten av dette?
Om du ikke får inntatt det fordi du misliker røykedelen, og ønsker rusen, kan du jo prøve å lage brownies e.l. med det?
Sitat av Conflate Vis innlegg
Om du ikke får inntatt det fordi du misliker røykedelen, og ønsker rusen, kan du jo prøve å lage brownies e.l. med det?
Vis hele sitatet...
... og hvis du gjør det, pass på doseringen.
Kanskje du får det i kroppen, men tviler sterkt på at du vil føle noe som helst, eventuelt litt placebo om du sitter og letter igjennom følelsene. Liker initiativet ditt, det lukter jo faktisk ikke så værst. Du kan alltids kaste/selge det.
Du kan forme hasjen til en kjegle, sette fyr på den og sette det under et glass. Så bruker du sugerør for å få i deg røyken.
Å bruke hasj som "røkelse" er det samme som å kaste det i søpla, bortsatt fra at hele huset ditt vil stinke hasj.
Eventuelt lag edibles. Putt det i te f.eks.
Sist endret av PerPerPerPer; 25. januar 2016 kl. 17:21.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Du kan forme hasjen til en kjegle, sette fyr på den og sette det under et glass. Så bruker du sugerør for å få i deg røyken.
Å bruke hasj som "røkelse" er det samme som å kaste det i søpla, bortsatt fra at hele huset ditt vil stinke hasj.
Eventuelt lag edibles. Putt det i te f.eks.
Vis hele sitatet...
Ja, kan skrive under på at hele leiligheten luktet hasj etter dette "prosjektet". Men det var en klump med veldig bra hasj, og jeg synes faktisk det lukter veldig godt! Brukte ikke alt i røkelsen, så jeg tenkte jeg kunne prøve litt i en te. Sitter og noier litt nå, for jeg tror jeg tok en altfor stor klump. Helte rapsolje i en spiseskje og la biter oppi. La skjeen i stekepannen og varmet blandingen til alt var oppløst. Helte innholdet i en kopp med noen friske urter, varmt vann og en pose drikkebuljong. Ble knallgodt! Men som sagt så tror jeg at jeg tok for mye. Så sitter jeg bare og venter på å bli steinfjern..
Bare slapp av du. Selv om du blir ballefjern så er det ikke farlig. Ubehagelig kansje, men ikke farlig. Håper det gikk bra da!
Haha, lever du? :P
Syntes å røyke det er livet selv, men du kan "glasse" det. Blir vel litt samme konsept som PerPerPerPer.

1. Rull opp ca. .2 gram eller hvor mye du trenger for å bli fjern i en pølse, pass på at pølsa er fin og jevn hele veien og at den er litt solid.
2. Ta en sigg, riv filteret av på bunn slik at det er tobakk i begge endene av siggen.
3. Stikk et lite hull i siggen (du kan velge litt hvor men ca. på midten foretrekker jeg) og stikk hasj pølsa inn i siggen slik at den sitter godt.
4. Nå må du finne deg et glass som er smalt på bunnen og videre på toppen ( http://www.wtfwt.co.uk/glassdivin.jpeg )
5. Tenn på hasj pølsa bare litt nederst slik at den begynner å gløde, det kan ta et par forsøk at du må blåse ut ilden for at det skal begynne å gløde, men ikke la pølsa brenne for lenge av gangen, så her er det rom for å prøve seg fram.
6. Legg siggen med pølsa i glasset slik at den ligger vannrett i glasset ved hjelp av glasset som blir smalere og smalere
7. Legg på hvilket som helst "lokk" som kan dekke over toppen og vent til at glasset blir fylt med røyk. Derfra kan du bare åpne lokket og suge inn røyken enten du bruker sugerør eller bare munnen. Pass på å ikke vent for lenge siden du ikke vil kvele gløren på hasj pølsa, da slukner alt og du må tenne på igjen.

Dette er min favorittmåte å røyke hasj på. Hater å innhalere sigg og jeg føler jeg får en mye mer clean hasj high av å røyke det på den måten. Det er lett å begynne å hoste, men det er da det funker

Sorry hvis det kanskje ikke var helt svaret du lette etter, men tenkte jeg ville dele. Denne metoden får meg skyhøy hver eneste gang
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Haha, lever du? :P
Syntes å røyke det er livet selv, men du kan "glasse" det. Blir vel litt samme konsept som PerPerPerPer.

1. Rull opp ca. .2 gram eller hvor mye du trenger for å bli fjern i en pølse, pass på at pølsa er fin og jevn hele veien og at den er litt solid.
2. Ta en sigg, riv filteret av på bunn slik at det er tobakk i begge endene av siggen.
3. Stikk et lite hull i siggen (du kan velge litt hvor men ca. på midten foretrekker jeg) og stikk hasj pølsa inn i siggen slik at den sitter godt.
4. Nå må du finne deg et glass som er smalt på bunnen og videre på toppen ( http://www.wtfwt.co.uk/glassdivin.jpeg )
5. Tenn på hasj pølsa bare litt nederst slik at den begynner å gløde, det kan ta et par forsøk at du må blåse ut ilden for at det skal begynne å gløde, men ikke la pølsa brenne for lenge av gangen, så her er det rom for å prøve seg fram.
6. Legg siggen med pølsa i glasset slik at den ligger vannrett i glasset ved hjelp av glasset som blir smalere og smalere
7. Legg på hvilket som helst "lokk" som kan dekke over toppen og vent til at glasset blir fylt med røyk. Derfra kan du bare åpne lokket og suge inn røyken enten du bruker sugerør eller bare munnen. Pass på å ikke vent for lenge siden du ikke vil kvele gløren på hasj pølsa, da slukner alt og du må tenne på igjen.

Dette er min favorittmåte å røyke hasj på. Hater å innhalere sigg og jeg føler jeg får en mye mer clean hasj high av å røyke det på den måten. Det er lett å begynne å hoste, men det er da det funker

Sorry hvis det kanskje ikke var helt svaret du lette etter, men tenkte jeg ville dele. Denne metoden får meg skyhøy hver eneste gang
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Det hørtes veldig enkelt ut, men som sagt liker jeg ikke å røyke. Ble helt fjern av å drikke det, men det var bare skikkelig ubehagelig. Ble svimmel av å stå oppreist og helt bomull i hodet. Men fikk i det minste sove..
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Takk for svar. Det hørtes veldig enkelt ut, men som sagt liker jeg ikke å røyke. Ble helt fjern av å drikke det, men det var bare skikkelig ubehagelig. Ble svimmel av å stå oppreist og helt bomull i hodet. Men fikk i det minste sove..
Vis hele sitatet...
Deilig da ^^ Har egentlig aldri blitt noe fjern ved å drikke/spise hasj/weed. Eneste var vel da jeg lagde yoghurt, noe som er å anbefales. Det finnes mange guider her på forumet, har laget en selv også tror jeg. Kult at du fikk det til da, det beste med hasj er at om du tar for mye sovner du bare, og kanskje ta en smule mindre neste gang, so no worries
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Haha, lever du? :P
Syntes å røyke det er livet selv, men du kan "glasse" det. Blir vel litt samme konsept som PerPerPerPer.

1. Rull opp ca. .2 gram eller hvor mye du trenger for å bli fjern i en pølse, pass på at pølsa er fin og jevn hele veien og at den er litt solid.
2. Ta en sigg, riv filteret av på bunn slik at det er tobakk i begge endene av siggen.
3. Stikk et lite hull i siggen (du kan velge litt hvor men ca. på midten foretrekker jeg) og stikk hasj pølsa inn i siggen slik at den sitter godt.
4. Nå må du finne deg et glass som er smalt på bunnen og videre på toppen ( http://www.wtfwt.co.uk/glassdivin.jpeg )
5. Tenn på hasj pølsa bare litt nederst slik at den begynner å gløde, det kan ta et par forsøk at du må blåse ut ilden for at det skal begynne å gløde, men ikke la pølsa brenne for lenge av gangen, så her er det rom for å prøve seg fram.
6. Legg siggen med pølsa i glasset slik at den ligger vannrett i glasset ved hjelp av glasset som blir smalere og smalere
7. Legg på hvilket som helst "lokk" som kan dekke over toppen og vent til at glasset blir fylt med røyk. Derfra kan du bare åpne lokket og suge inn røyken enten du bruker sugerør eller bare munnen. Pass på å ikke vent for lenge siden du ikke vil kvele gløren på hasj pølsa, da slukner alt og du må tenne på igjen.
Vis hele sitatet...
Eller bare ta en klump hasj på toppen av et shot-glass eller noe lignende, tenk på klumpen og legg et glass over. Etter det gjør man som du sier å inhalerer dette med et sugerør eller sett glasset på kanten av et bord og suger direkte fra glasset. Da slipper du alt dill-dallet.

Eller legg en hasj-klump i pipa-bongen og røyk den som vanlig, man trenger ikke tobakk eller noe annet brennbart. Raskt, enkelt og fungerer som fjell. Min favoritt måte Dette er ment for de andre som leser tråden, ikke TS da h*n ikke vil røyke. Håper det ikke ble alt for mye for deg TS, bra du fikk litt søvn på øyene
SoppVandrerne: Ja, det er jo egntlig mye enklere. Hverfall for meg som alltid stresser med at jeg mangler EN SIGG!! haha

takk for tipset
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Takk for svar. Det hørtes veldig enkelt ut, men som sagt liker jeg ikke å røyke. Ble helt fjern av å drikke det, men det var bare skikkelig ubehagelig. Ble svimmel av å stå oppreist og helt bomull i hodet. Men fikk i det minste sove..
Vis hele sitatet...
Men hvis du ikke liker rusen av det, hvorfor hverken røyke, drikke, eller spise det?
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Jeg har noe hasj liggende, men bruker det ikke selv. Liker ikke å røyke, men kunne hatt lyst til å bruke det opp. Jeg liker å brenne røkelse. Lurte på om noen har erfaring med å bryte opp hasj i små klumper som man legger oppi røkelsesstativet? Kan man i så fall få rus av å puste i nærheten av dette?
Vis hele sitatet...
Ta av 0,2, lag en liten ball, putt den på toppen av en kniv, blyant, osv, sett fyr på den, blås ut flammene etter 5-10 sek og inhaler røyken som kommer ut eller bruk en kopp, funker jævlig bra og tar deg mindre en 5 min
Nei du får ikke noe rus av å putte det i røkelse. Det vil spre seg for raskt i resten av rommet og det du får i deg blir dermed for lite til å få effekt av. Det du kan gjøre er å ta en klump på en bøyd nål eller lignende under et glass, og tenne klumpen slik at det blir røykfullt under glasset, og deretter innhale røyken (fra under glasset) gjennom et sugerør du lirker under og bøyer oppover mot klumpen og røyken - eller spise det enten som ren klump eller i brownies som foreslått over.
Merkelig hvordan ingen i tråden har nevnt ordet "hotbox".

Funker det? Ja.
Er det mye som skal til for å få rus? Om du synes 1 gram per kvadratmeter er mye, definitivt.

Om du stapper en horde med personer i rommet kan økonomi-rus ratioen gå opp. Slik som i denne videoen.
Sist endret av Lacertosus; 30. januar 2016 kl. 01:43.
Sitat av susiserken Vis innlegg
Men hvis du ikke liker rusen av det, hvorfor hverken røyke, drikke, eller spise det?
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Men man kan vel ikke vite om man liker rusen før man har prøvd det minst et par ganger. De gangene jeg har prøvd det før har jeg vært så full at det er vanskelig å si.. Mindre confused?
sertifisert idiot
Heisann,
Følg denne guiden: http://www.instructables.com/id/DIY-...cks-and-cones/
Sikkert bare å bytte ut følgende: 2 tsp. of cinnamon or aromatic herbs (powder) med Hasj/buds
Sitat av tøydokke Vis innlegg
De gangene jeg har prøvd det før har jeg vært så full at det er vanskelig å si.. Mindre confused?
Vis hele sitatet...
Om du har fått for deg at man får samme rus når man røyker hasjen alene som når man er full og røyker har du misforstått litt, rusen man oppnår med hasj og alkohol blir ofte veldig kaotisk, spesielt om man er godt i formen av alkoholen. Bruker selv å føle meg veldig udugelig og rett frem ruset om jeg drikker tre pils+ og røyker, blir ofte bare useriøst når jeg spiller CS o.l. Om du ikke har røyker noe særlig hasj alene så vil jeg "anbefale" deg (Ikke direkte) å prøve dette da effektene er helt annerledes. Ikke spis/drikk det da du har veldig store sjangser for å få i deg for mye, noe som ikke er spesielt givende om du ikke er vant med rusen. Ta å røyk litt rent fra en pipe/bong eller følg metodene de andre har nevnt slik at si får en fin og kontrollert smakebit av hvordan den faktiske rusen er. Om du bruker tobakk men ikke røyker til vanlig vil dette ogaå bli med på å gi deg er mer 'u-ren' rus og ofte fører det til kvalme. Om du snuser men ikke røyker vil det fremdeles brikke bli en like så 'ren' rus da man sitter igjen med en ettersmak og lukt av tobakk, ikke minst vil kroppen reagere på nikotin-shotten om man røyker på bong/pipe/bøtte og andre metoder hvor man får mye røyk i seg på en gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Eller bare ta en klump hasj på toppen av et shot-glass eller noe lignende, tenk på klumpen og legg et glass over. Etter det gjør man som du sier å inhalerer dette med et sugerør eller sett glasset på kanten av et bord og suger direkte fra glasset. Da slipper du alt dill-dallet.

Eller legg en hasj-klump i pipa-bongen og røyk den som vanlig, man trenger ikke tobakk eller noe annet brennbart. Raskt, enkelt og fungerer som fjell. Min favoritt måte Dette er ment for de andre som leser tråden, ikke TS da h*n ikke vil røyke. Håper det ikke ble alt for mye for deg TS, bra du fikk litt søvn på øyene
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde faktisk dette med å røyke fra et glass. Skar opp hasjen i tynne, små biter.(den er veldig seig, så kan ikke brekkes eller pulveriseres.) La den i en "seng" av aluminiumsfolie, tente på den, slukket flammen og satt et glass over som fanget røyken. Stakk et sugerør inn i glasset og inhalerte. Siden røyk stiger oppover vil man ikke miste røyk som forsvinner ut nedenfra kanten på glasset. Jeg opplevde at virkningen kom ekstremt raskt.. Ble helt fjern etter bare noen få trekk. Har ikke prøvd hasj så mange ganger før, og har aldri likt det. Denne gangen opplevde jeg det annerledes. Ble fylt av en rolig og avslappende følelse..

Sitat av Folket Vis innlegg
Ta av 0,2, lag en liten ball, putt den på toppen av en kniv, blyant, osv, sett fyr på den, blås ut flammene etter 5-10 sek og inhaler røyken som kommer ut eller bruk en kopp, funker jævlig bra og tar deg mindre en 5 min
Vis hele sitatet...
Ja, var dette jeg prøvde med "resten". Unntatt at jeg ikke fyrte på en hel klump. Jeg skar den i strimler, som jeg rullet og småkuttet. Satt fyr på "brennverket", blåste ut flammen. Satt et glass over for å fange røyken. Sugde den ut fra et sugerør som jeg stakk oppunder fra glasskanten.
Jeg tenker at effekten/utnyttelse av thc per g. hasj vil bli lavere dersom man setter fyr på en hel "klump" sammenlignet med å dele opp små biter?
Sist endret av tøydokke; 24. februar 2016 kl. 03:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Jeg tenker at effekten/utnyttelse av thc per g. hasj vil bli lavere dersom man setter fyr på en hel "klump" sammenlignet med å dele opp små biter?
Vis hele sitatet...
Om du tenner på en hel klump eller små biter utgjør ikke noe merkverdig forskjell, om noen i det heletatt. Mange mener du må/bør dele opp hasjen i så små biter som mulig om du skal røyke det rent/med tobakk i bong, men dette er det ingen hensikt med om du bare holder flammene lenge nok på hasjen til den begynner å gløde. Denne gløden sprer seg veldig raskt og hasjen brenner opp fint og jevnt. Tobakk blir ofte brukt for å få 'bedre fyr' på hasjen, men som sagt er dette unødvendig da det sunneste, enklest og raskest måten er å røyke det rent. Jeg bruker å rive av noen få biter til jeg har nok for å så rulle de sammen til én ball som jeg kaster oppi gruven på bongen. Det fyrer like godt uten som med tobakk.