Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1594
Har nylig startet å lage blunts, og det er et temmelig ukjent område for meg da jeg vanligvis bare bruker vaporizer og bong.

Jeg bruker ferdigrulla cones fra Raw, og i det siste har det blitt med brunt da det er det eneste å få tak i for meg. Men det føles som at å røyke blunts er et eneste stort pengesluk, sammenlignet med for eksempel bong. I går brukte vi en helt latterlig menge brunt i en cone, iallefall etter min målestokk, vil gjette på at det var kanskje 0.6 eller noe mer. Kan godt ha vært mye mer, for det så ut som det var nok til to gode kvelder for to stykker i en bong, minst..

Det som skjedde var at vi ikke fikk gode og fulle røykskyer før blunten var halvferdig, var det fordi den var tett? Til tross for den latterlige mengden brunt var ikke min partner lenger høy etter en halvtime. Vi er ikke kroniske stonere, men har røykt ganske tett en ukes tid med en pause dagen før i går.

Jeg mekker det brune i tobakken ved å varme det godt på en kniv sånn at det smuldrer opp i tobakken, og fyller opp conen med det. Bruker et plastsugerør som følger med cone-pakken for å pakke blunten godt, sånn at den blir rund, fast og fin. Er dette feil? Hvis jeg ikke gjør det blir den så utrolig løs..

Noen erfarne med gode råd?
Du må pakke den litt, ikke for mye. Blir den for hardpakket blir det dårlig trekk og den brenner seg skjev. Du må også huske å ikke roaste / tørke tobakken, det skal ikke være finkornet tobakk du skal ha i conen. Bare å rive opp en eller 1,5 sigg og så varme bønna og blande i.
Du pakker den sikkert for godt. Ikke overbruk plastrøret, det er bedre å slå jointen i bordet, om jeg kan si det sånn. Du vet hvordan folk i gamledager pleide å ta sigaretten ut av pakken for så å slå den i pakken et par ganger? Gjør det, med filtertippen først. Høres ut som unødvendig mye i en blunt.
Ok, høres bra ut. Ja det føles ganske unødvendig også Skjev blir den hver gang, så du traff vel ganske godt der.

Et spørsmål til, hva er vanlig mengde brunt i en blunt? Og da tenker jeg ikke på for de som røyker hver dag året rundt.
Sist endret av Snill undulat; 30. juni 2012 kl. 12:34.
Det vanlige er å ikke røyke brun i blunt i det hele tatt, men grønt. De originale bluntsa er Philly Blunt sigarer som man splitter på midten, tar ut tobakken av og fyller med grønt, uten mekke-tobakk. Men du kan bare bruke den mengden du vanligvis ville brukt i en joint.
Sist endret av holy_toy; 30. juni 2012 kl. 12:55.
Rundt 0,3-0,4 i en joint burde holde.
Min erfaring er at hasjklumpen varer mye lenger hvis man røyker bong/pipe. Jeg kan bli fjern på 0,1g i en bong, eller 0,5g i en joint.

Jeg røyker aldri joints når jeg har dårlig råd. Det er mer en luksusgreie jeg gjør mest for kosens skyld sammen med kompiser.
Sist endret av Dr. Robert; 1. juli 2012 kl. 18:42.
Off topic, men ikke waste det på joint, ta heller og bruk bøtte / bong!
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Off topic, men ikke waste det på joint, ta heller og bruk bøtte / bong!
Vis hele sitatet...
Det er jo langt ifra sløsing, det er kos. Det er ikke alltid om å bli mest fucked up.
Har kommet til nøykatig samme konklusjon Robert.

Takk for svar alle sammen, det hjalp. Ble gode trekk i går, nå gjenstår det bare å få den til å brenne jevnt men der må man vel hjelpe litt med riktig fyring. Verdt å nevne at blunten slukna flere ganger i går, tar det som et veldig godt tegn.

Bøtte er ikke å anbefale hvis du er glad i livet..
Forty Six & 2
Snemannen's Avatar
Røyket bare bøtte selv i 7- 8 år nå rører jeg det ikke lenger, jays only fra nå. Kan sitte et par timer etter en jay, være jevnere og bedre stein enn med den jævla bøtta der man må ha det kicket hele tiden. Tro meg jeg vet, kunne røyke 5- 6 bøtter på rappen uansett hvor god hasjen/ mj'en var bare fordi jeg ville ha det kicket bøtta gav meg.

En god joint for meg er 0,4- 0,8 alt etter om jeg bruker 1 el to sigg( 1 1/2 osv) ruller alltid selv da det er noe jeg synes er kos. Lag en L og et filter. Filteret bretter du seks ganger og ruller noe som gir fantastisk gode trekk. Ikke rull jayen for hardt, pleier alltid myke den litt opp ved å rulle den litt mellom fingertuppene. En joint kan alltid bli litt skeivrøyket, det er verdens minste problem da tar du bare en ørliten dråpe spytt på din fingerspiss, spyttet tørker du så på den siden som brenner for fort men du flamer den siden som ikke har brent ordentlig og voila, jayen er straight igjen.

Kjenner meg veldig godt igjen i bong og bøtte styret da det som sagt var alt jeg røyket i flere år, daglig, 4- 5g om dagen, ofte. Hadde aldri trodd at jeg etter så mange år skulle begynne like jays da jeg alltid syntes det var sløsing og null funk, noe som er tvers gjennom tull. En feit Jay er alt du trenger, mye mer kos og så myyyye mindre 'knarker'. Som en dealer sa til meg for guds herrens mange år siden, "bøtta er hasjens heroin", hehe, han røyket bare bøtte selv da men han hadde et poeng.