Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1975
I går ca klokken 17.30 var vi to stk som så et objekt flyvende på himmelen i øvre aust-Agder. Objektet var i omvendt L form, ca 20m lang, lydløst og fløy lavt, ca 100m over bakken.

Noen som vet hva dette kan være? Vi har googlet, men ikke funnet noen bilder som ligner på det vi så.
1, hallusinasjon 2, naturfenomen, 3 fly, 4, kombinasjon. Men jeg mistenker at hva du vil høre er romvesener eller NASA uansett...
Trådstarter
5 0
Jeg håper noen kan fortelle oss hvilket fly det var.
Veldig sær konstruksjon på et fly. Kanskje jeg misforstår beskrivelsen din. Så flyet bokstavelig ut som «L»? Hvor stort var det? Så dere selve flyet eller bare lys?
Trådstarter
5 0
Vi så flyet, ikke lysene. Så ut som en omvendt L, og var helt lydløst
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Korleis veit du at det var ca. 100m over bakken og tjue meter langt?

Mi gjerningane er at du såg fly i større høgde, men lysforholda ga deg ein optisk illusjon.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Korleis veit du at det var ca. 100m over bakken og tjue meter langt?

Mi gjerningane er at du såg fly i større høgde, men lysforholda ga deg ein optisk illusjon.
Vis hele sitatet...
Enten dette, eller et modellfly eller noe som var nærmere kanskje. Det er ikke så lett å bedømme avstand i lufta. De flyr jo gjerne opp ned og rundt omkring så det kan ha sett ut som en L fra en bestemt vinkel. Eller en slags drage kanskje, blåste det?
Sist endret av *pi; 29. mars 2019 kl. 16:15.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Grågås!
Så en stor flokk komme inn oslofjorden i forrige uke.
Måtte frem med kikkerten for å skjønne hva det var.
Det må ha vært mange hundre fugler, og de kom i formasjon som en oppned L
Trådstarter
5 0
Hangglider er ikke mulig i den høyden vi så.

Jeg sjekket Flightradar rett etterpå, og den var ingen fly i nærheten
Sist endret av Raanja; 29. mars 2019 kl. 19:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Raanja Vis innlegg
Hangglider er ikke mulig i den høyden vi så.
Vis hele sitatet...
Korleis veit du høgda og størrelsen på det du såg?
Trådstarter
5 0
Med tanke på at vi så det flyve i den høyden den gjorde forbi det høyeste fjellet i nærheten er det ikke mulig for en hangglider å få den høyden.
Kan ikke en hangglider fly 100m over bakken? Uansett, du har fått mange andre forslag her, men kommenterer kun det du mener det ikke kan være. Venter du på at noen skal foreslå aliens?
Jeg har sett noe lignende greier fly rundt 50 - 100 meter fra bakken, ikke mer enn ca 500 meter fra meg. Grunnen til at jeg vet sånn ca hvor høyt det fly og hvor langt unna det var er fordi jeg gikk på en vei som er nede i en dal på en måte og fra der jeg sto til foten på "fjellet" så er det ca 500meter, "fjellet" er heller ikke veldig høyt og objektet fløy foran fjellet, ikke over. Det bevegde seg ganske fort og rart å lagde ikke en eneste lyd. Dette objektet hadde dog lys og kunne minne litt om en "L". Jalla tegning av objektet: https://imgur.com/a/OAJnm7H

Vi var flere som så det, så det var ikke en hallis. Vi snakker om det vi så den dag i dag. Vi fant aldri ut av hva det kunne være for noe. Har ikke sett lignende siden ihvertfall. Jeg vet ikke hvor stort objektet kan ha vært, men det var ganske stort.
Sist endret av Alge; 29. mars 2019 kl. 20:01.
Sitat av Raanja Vis innlegg
Med tanke på at vi så det flyve i den høyden den gjorde forbi det høyeste fjellet i nærheten er det ikke mulig for en hangglider å få den høyden.
Vis hele sitatet...
Det finnes hangglidere og paraglidere med motor, de kan man fly med opp til 10 000 fot og vel så det.
Kan ha vært en googledrone eller noe lignende. Den typen har veldig rette og kantete vinger. Dem flyr forholdvist lavt og stille, samt med litt vinkel og lysfeil så kunne den sett ut som du beskriver.
Hadde vært interessant om TS kunne laget en skisse av det han så.
Hangglider er ikke mulig i den høyden vi så
Vis hele sitatet...

En hanglider kan fint komme høyere enn punktet den starter fra. Hvis man treffer en riktig god termisk boble kan man stige 8 meter i sekunder.

https://youtu.be/vFiBttsG1DY
Sist endret av Lilleoslo; 30. mars 2019 kl. 13:13.
Uvaksinert 👍
Det må være en ufo. Hvis to stk ser det så sier det seg selv at det er større sjangs for at det er en ufo enn at ingen har en mobil å ta bilde med.
Sitat av daffe Vis innlegg
Det må være en ufo. Hvis to stk ser det så sier det seg selv at det er større sjangs for at det er en ufo enn at ingen har en mobil å ta bilde med.
Vis hele sitatet...
Det *er* en UFO. TS har observert et flyveobjekt, og anslagsvis uidentifisert.

UFO betyr ikke utelukkende flyvende pastatallerken, det er et generelt begrep.