Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 683
Kjøpte meg nylig en Droplet på DigitalOcean, som jeg har fått satt opp med Debian 9. Tenkte å erstatte webhotellet jeg bruker med denne når den er ferdig satt opp... Har imidlertid støtt på et problem. Har satt opp Apache, mysql og videre, og alt fungerte fint. Jeg satte deretter opp SSL med LetsEncrypt, og da lastes ikke sidene lengre. Testet dette på noen ubrukte domener i første omgang, men ønsker jo å få det til å fungere før jeg flytter over noen reelle sider. Noen formeninger om hva jeg kan feilsøke i første omgang? Har kun satt opp dette en gang tidligere, og da fungerte alt på første forsøk, så kjenner jeg er litt grønn nå.
Og hva sier logger, nettsiden, certbot osv?
Domenene som er satt opp med LetsEncrypt gir en feilmelding om at siden brukte for lang tid på å svare. Loggen til Apache har ingen oppføringer siden i går, der den klager på sertifikatet fra LetsEncrypt ser jeg - men Certbot ga beskjed om at alt var i orden.

Kode

[Mon Feb 05 14:36:33.255752 2018] [ssl:warn] [pid 6851] AH01909: drupaltips.win:443:0 server certificate does NOT include an ID which matches the server name
Default-siden til serveren fungerer fint, siden denne ikke er satt opp med ssl.

Fant feilen - viste seg at jeg hadde glemt å åpne en port i UFW. Man lærer så mange man lever...
Sist endret av lroedal; 6. februar 2018 kl. 02:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vurdert en deployer?