Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 9118
Har lenge hatt i tankene om at jeg må drive noe opplysningsarbeid angående en lite hyggelig oppdagelse jeg har gjort: PMA/PMMA selges som amfetamin/speed i Tromsø, og det virker som om jeg er den eneste som er klar over dette. Media hadde vært en mer relevant kanal for dette budskapet, fordi dette er noe alle amfetaminbrukere i Tromsø må bli klar over (og de er det mange av), men freak.no er så langt jeg tar denne fakkelen.


I dette øyeblikk er markedet i byen atter en gang oversvømt av PMMA.


(Met)Amfetamin i seg selv er langt fra helsekost, men ingen, uansett hva de velger å putte i seg, skal risikere å krepere etter å ha blitt forgiftet av noe helt annet enn hva de bestilte. Dette er oppegående gutter i 20-åra med hele livet foran seg som faller om etter en linje med hva de var overbevist om var amfetamin.

Sitat av http://www.ung.no/rusmidler/2683_PMMA_.html
Mens dødsfall knyttet til amfetamin eller ecstasy alene er relativt sjeldne, har det i løpet av kort tid vært flere dødsfall med PMMA i blanding med amfetamin/metamfetamin. PMMA omdannes i kroppen til stoffet PMA (ParaMetoksyAmfetamin) som har vært ansvarlig for mange dødsfall verden over på 70- tallet og på 2000?tallet, og som fikk navnet 'Death'.
Vis hele sitatet...
Jeg oppdaget at jeg fikk noe som ikke kunne være vanlig (met)amfetamin første gang for nærmere ett år siden. Den var søkkvåt og luktet av aceton som nesten all speed som er å oppdrive, men det var noe merkelig ved den. Jeg følte meg mye mer ruset enn det jeg vanligvis hadde gjort, svært lite mental stimulering sammenlignet med vanlig speed, mens kroppen kjentes overstimulert ut, jeg ristet og hadde rare bevegelser jeg ikke vanligvis får av amfetamin, samt sterk paranoia når jeg var blant folk. Det tok meg forøvrig flere dager før jeg skjønte at noe var veldig off, selv om jeg hadde hørt fra andre at den var "the bomb".

Når jeg tørket den ble jeg overbevist om at hva enn jeg hadde, var det ikke amfetamin. Den var så hvit som du får det, uten noen klumper og luktet svært, svært lite. Bare et hint kjemisk. Vanlig (met)amfetamin har en sterkere søtlig lukt over seg og kommer i mange forskjellige nyanser, men aldri så hvit som dette pulveret var. Tankene gikk umiddelbart til PMA, og jeg fikk senere bekreftet dette da jeg kjøpte et EZ-kit hvor jeg fikk et sterkt utslag på PMA og ingenting på amfetamin.

Har senere mange ganger kommet over samme typen pulver fra mange forskjellige selgere. Felles for alle sammen er at de helt oppriktig ikke har peiling på hva det er de selger, og fullt og helt tror de har (met)amfetamin. Men jeg tror ikke alle leddene er like lykkelige uvitende om hva de utsetter mennesker for. Noen må være klar over hva de distribuerer, og er nok også klar over dødsfallene som har skylt over Norge.

Har selv hørt om dødsfall av unge, friske mennesker av visstnok amfetamin, men med mengden PMMA som florerer i Tromsø har jeg bange anelser om at dødsfallene egentlig stammer fra PMMA, evt. blandingen av amfetamin+PMMA. Unge, friske mennesker dør svært, svært sjeldent av amfetamin uten noen underliggende årsaker.

Jeg blir så ufattelig provosert, dette er massemord in slow motion for fucks sake!

Det føles i utgangspunktet veldig likt som vanlig amfetamin, men hvis du kjenner etter kan du oppdage noen forskjeller.
Symptomer jeg personlig har opplevd har kommet etter PMMA:
-Du svetter nesten ingenting i forhold til vanlig amfetamin, men er enda varm.
-Når du tar en linje får du ikke den vanlige veldig distinkte "oppturen", men oppdager bare plutselig at du er veldig påtent.
-Mye mindre karisma enn vanlig amfetamin, du virker som en edgy jævel med en ond plan kontra den livlige, karismatiske personligheten amfetamin kan framkalle.
-Du føler deg våken, men hodet føles mye mer kokt/surrete enn den krystallklare tilstanden du får av amfetamin.
-Hjertet slår ujevnt og hardt.
-Mens jeg vanligvis nesten tenner den neste sigaretten med den første når jeg har tatt amfetamin, er nikotinsuget nærmest inteteksisterende på PMMA, som er det mest åpenbare symptomet jeg har kommet over.

Hvorfor skriver ikke avisene om dette? Jeg tror ikke det grann på at Politiet i Tromsø ikke er klar over hva foregår, men de sier ingenting! At de ikke går ut og advarer er vel spiker'n i kista for deres påstand om at de driver skadereduksjon.
Sist endret av postnummer9000; 27. november 2013 kl. 06:56.
og luktet svært, svært lite ? Ren amfetamin er luktfritt
Ja, ren amfetamin er luktfritt. Amfetamin som ikke er blandet med metamfetamin er sjeldent nok i seg selv. Amfetamin som er syntetisert så perfekt at den ikke lukter noe derimot er så sjeldent at det må regnes som statistisk støy. Om den ikke lukter noe burde det gå av noen varsellamper.

Honningaktig er den beste beskrivelsen jeg kan gi på hva (met)amfetamin burde lukte.
Jævlig mange speedhoder i Tromsø. They creep me out! Virker som alle er ute å kjører.
Skummelt sted, du vet aldri hva du får der oppe,(bortsett fra rent og fint grønt).

Takk for advarselen btw.
Dersom du har testet det må man bare stole på det. Kanskje du kan legge med bilde av testen?
Sist endret av kn^tte; 27. november 2013 kl. 10:42.
Er det slik med PMMA/PMA at den første dosen er betydelig bedre enn de neste dosene du tar utover dagen? Og har du holdt på lenge nok, så er det nesten ikke funk i det hele tatt?

Og gir det en slags XTC følelse i begynnelsen? Og evt. litt psykadeliske effekter?

Det er mulig jeg har blitt utsatt for dette nå, men om det er akkurat PMMA/PMA er jeg usikker på. Kan lese litt mer detaljert i tråden min jeg laget her tidligere idag.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=261642

Begynner å bli litt bekymret nå. Har brukt over 2g av dette som skulle være amfetamin, men det gikk ikke opp for før imorges at dette var mer enn bare speed. Når jeg tenker etter, så var det veldig lite speedeffekt alt i alt.

Men har enda ikke merket noen klare bivirkninger på at dette kunne ha vært PMMA/PMA. Er det noe som kommer der og da? Eller kan det kommer flere dager senere? Føler meg okei nå, bortsett fra jeg er pissed pga jeg har brukt penger på drit, og at jeg har pakket i meg noe helt ukjent i nesten 3 dager.
Har ingen peiling på hvor lenge PMMA/PMA varer eller ligger i kroppen? Da kunne jeg ihvertfall fått fastslått om det var det eller ikke. Men så finnes det en masse MDMA eller PMMA look-a-likes.
PMMA er død og fordervelse. Jeg har en god venn som har opplevd tabben ved å kjøre i seg helt utenkelige mengder av dette stoffet, og resultatet var horribelt. Ønsker ikke å gå fullt ut i detaljene men en av symptomene var at det var så og si umulig å få i seg noe å drikke eller langt mindre fast føde. Prøvde hun å ta seg en liten hvil var det som et elektrisk sjokk som bølget gjennom hele kroppen og søvnløshet ble en gjenganger i to uker. I tillegg var det dehydrering og hypotermia. Hele tiden måtte hun få kjølt ned kroppen med kaldt, frossent kjøtt og annet fra fryseren. Når det gjelder hallusinasjoner var det mye kaos. Han som tok det samme med henne taklet ikke mørket lenger, for eksempel. Da så han truende, famlende armer strekke seg ut fra veggen etter ham. Han kunne også se at hun satt i stua med ham når hun egentlig lå på soverommet. Selv kunne hun finne på å gå på do, og der kom plutselig ideen om at hun egentlig satt med en PS3-kontroll i hånden. Hele veggen var "TV"'en.

Det var en hel del annet også; men for å gjøre det kort. Hun falt med hodet på toalettet (som lagde et fint hakk) og glemte at det skjedde. Litt senere kollapset hun rett som det var på gulvet. Hadde det ikke vært for foreldrene hennes, som brøt seg inn og fant henne liggende alene på gulvet, hadde hun ikke levd den dag i dag. Da var BMI'en nede i 12, og ikke stort var igjen. Jeg er bare glad hun lever, og håper at ingen går på samme tabbe. Hvis man tester produkter som dette, og ikke kjenner noen effekt. Ikke ta mer. Det verste med PMMA er at man jakter på rusen, og forventer det samme som fra andre stimulanter. Til slutt banker hjertet ditt så hardt at man skulle tro at hele brystkassen var i ferd med å eksplodere. Dette er ren gift. Motbydelig at det faktisk finnes de som setter slikt ut på markedet.

Hun måtte ligge på en madrass i fire dager for å få ristet løs rusen. Etter det var det totalt isolering og hele pakken. Muligens det som faktisk reddet livet henne på langsikt, egentlig.
Sist endret av Lucy In The Sky; 29. november 2013 kl. 18:20.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Hvis man tester produkter som dette, og ikke kjenner noen effekt. Ikke ta mer. Det verste med PMMA er at man jakter på rusen, og forventer det samme som fra andre stimulanter. Til slutt banker hjertet ditt så hardt at man skulle tro at hele brystkassen var i ferd med å eksplodere.
Vis hele sitatet...
Okei, da var det ikke PMMA/PMA jeg fikk. Hadde ingen problemer med hjertet og første dosen var den beste. Og den andre var litt bra den og, men resten de 2 gramma var så si ubrukelig. Fikk verken avtenning eller påtenning. Fikk kanskje en bitteliten speed følelse, men ellers la jeg mest merke til visuelle effekter rundt meg, som minnet meg om psykadelika. Men jeg er ikke tura. Bare apatisk, og litt forbanned fordi jeg kastet bort penger på dette. Så ha vært noe som ligner på en kombinasjon av MDMA og noe psykadelisk. Garantert noe billig stoff fra RC markeded som har blitt tilsatt i dritt amfetamin. Men skulle gjerne visst nøyaktig hva det var for noe. Det passet overhodet ikke ilag med speed, selv om det var minimalt med speed i det helt hvite og finmalte pulveret.

Og det jeg er mest irritert over, er at jeg kunne spart over en tusing og brukt det på marrokboblings.

Jeg hadde også store pupiller. Vet at det er vanlig med stimulanter, med dette var på størrelse med sopptripp pupiller.

Forresten, er det noen stoffer som har både MDMA funk, psykadelisk følelse og psykadelisk visuals som har blitt kjent for å blitt solgt som speed eller knips? Eller kombinert med speed eller knips? Det er ihvertfall noe som varer i over 12 timer. Helt hvitt og finmalt pulver. Jeg er overbevist at det ikke er PMMA/PMA, etter at jeg har lest alle postene her, erowid, wikipedia og ellers andre rusforum. Er bare redd for det stoffet jeg muligens har fått i meg kanskje er mer den type stoff der de negative bivirkningene kommer i ettertid, og ikke med en gang, slik som PMMA/PMA. Har litt noia enda.

Måtte forresten drikke væske regelmessig. Gikk jeg uten drikke i mer enn 2 timer, så begynte det å svi i urinrøret, og fikk en slags rar følelse i blære og nyrene. Når dette skjedde, så tar jeg meg et glass vann, så gikk det over etter kort stund.

Og ja, det var amfetamin i det også, men veldig lite. Det var det ukjente stoffet som dominerte. Ville tippe at selve innholdet av pepper bare var på 5-10% og resten ukjent stoff og fettshit.

Det er såvidt jeg kan kjenne effekten, men alikevel så får jeg ikke til å sove, selv med vival, imovane og sarotex. Jeg føler meg trøtt, daff og avslappet, men sovner ikke av. Bare ligger der og halvdrømmer. Minimalt med effekt fra pepper i det hele tatt.

Er også våken, men hjernen har slakket opp en god del. Bruker god tid på å tenke, og jeg stammer når jeg prater.

Han som hadde det er velkjent person. Han ville aldri solgt noe sånt hvis han visste at det var et helt annet stoff i peppern. Han hadde sikkert bare prøvd det en eller to ganger, og konkludert med en gang at dette var prima vare, for det gjorde jeg også, helt til jeg begynte å komme på dose 4-5, og ble ikke skikkelig påtent lenger.

Jeg er klar over at vanlig amfetamin får litt mindre funk for hver dose du tar, men ikke så ekstremt at den første var verdi, andre dose sånn okei, og resten så si helt ubrukelig.

Men som sagt, jeg er bekymret over hvordan jeg vil reagere på dette ukjente stoffet når det begynner å gå ut. Det finnes jo hundrevis forskjellige MDMA/PMMA etterligninger, ofte med psykadelisk visuelle effekter.

Liten update: Stoffet begynner å gå ut nå. La merke til den faktisk var smertestillende, for nå merker jeg all smerten i hals, munn og tungen. Satan. Har aldri vært borti et stoff som har vært så smertefull og etsende. Håper hva enn jeg fikk ligger i kroppen ihvertfall ut uken, så skal jeg ta en test.

Satan i helvete, jeg visste det. Virusinfeksjon på tungen. Har hatt det 2 ganger før pga snorting av AH-7921. Han tytje det vondt.

Har fått sovet noen timer, men er litt påvirket enda. Ser også at jeg fremdeles trenger noen timer søvn til. Ser litt rare ting her og der når man har vært våken en stund.

Update: Tror jeg er på nedtur nå, ca 24 timer etter siste inntak. Rett og slett bare sliten og småirritabel. Har fått sove tilsammen ca. 6-7 timer siden onsdagen. Kommer til å holde øye med puls og temperatur ved tilfelle av serotonin syndrom, siden jeg fikk høre at det kan komme sigende på i ettertid av uvettig eller uheldig bruk av serotonergt og stimulerende midler.

Men jeg klarer ikke å forstå at noen vil blande amfetamin med noe som høy dødelighet eller har helt annen effekt enn det amfetamin normalt har. Det er kundene det går utover, og det kan skremme folk fra å bli fremtidige kunder, men det pga kundene de i det hele tatt kan tjene noe som helst på dette. Kan forstå til en hvis grad at noen tilsetter f.eks meth, mdpv eller ethylphenidate i dårlig amfetamin for å piffe den opp, for det har ihvertfall så si lik effekt. Men psykadeliske XTC etterligninger eller stoffer med høy dødelighet er helt feil på alle måter.

Hvorfor? Det er ikke bare nok at man er kynisk eller keen på penger som kan få noen til å gjøre slikt. Det må være noe ondskap eller moralsk defekt hos sånne mennesker.
Nja, ondskapen i dette tror jeg rett og slett ligger i enkelte menneskers egoistiske natur. Spare, få større utbytte, få mer penger. Et tips til deg er å rett og slett kjøpe stoffene separert. En fin, diger MDMA-krystall som du hakker opp i mindre biter og blander med hva enn du ønsker (og det som er trygt, så klart). MDA syns jeg personlig er en litt mer interressant variant av MDMA men nå bør man generelt ikke blande stimulanter, dog. Når du da har fått stoffene levert fra en trofast "dealer" du kan stole på eller eventuelt et annet slagsmarked, kan du lage dine egne kapsler hvor du veier opp nøyaktig hvor mye av de forskjellige stoffene du vil ha. Om du er i tvil kan du ta en testprøve av alle stoffene først. Jeg ville også undersøkt nøye hvordan de ulike substansene reagerer med hverandre bare for å være sikker.

Men hadde jeg vært deg ville latt kroppen få en pause. Lykke til! Håper du føler deg helt frisk igjen snart.

Mvh
Lucy
Ikke alltid dealern selv er klar over at hva pulver han selger, men hadde jeg vært deg hadde jeg absolutt tatt det her opp med dem som selger stoffet. Dere har jo borgervern på 2hjul oppi der, HA er sikkert mer enn behjelpelig når andre enn dem selger pulver i byen dems, i tilleg når det er gift(!)
Sitat av hideout Vis innlegg
Ikke alltid dealern selv er klar over at hva pulver han selger, men hadde jeg vært deg hadde jeg absolutt tatt det her opp med dem som selger stoffet. Dere har jo borgervern på 2hjul oppi der, HA er sikkert mer enn behjelpelig når andre enn dem selger pulver i byen dems, i tilleg når det er gift(!)
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg påpekte tidligere. Han dealern er en bekjent av ganske mange her i området, og hadde sannsyneligvis bare fått testet det 1-2 ganger og funnet ut at dette var bra vare. For de to første dosene på dette pulveret var enormt god. Men etterhvert ble det bare dårlig funk. Våken, men samtidig surrete og tregtenkt.

Etter hvert så kunne jeg bare ta så mye jeg ville, og fikk bare et lite hint av amfetamin, og noe psykadeliske effekter, men kun de visuelle, for jeg turet ikke i det hele tatt. Var helt tom i hodet og apatisk. Nesten som en blanding av noe apedop som zyprexa og en middels dose LSD.

Føler liksom alt har kræsjet i hodet. Er verken påtent eller på tur ned. Hjerterytme, puls og blodtrykk er så si helt normalt. Altså, jeg tok en tur til legevakten. Fikk noen gode vivaler slik at jeg slappe mer av, selv om jeg får vival daglig, men trengte selvfølgelig noe ekstra. Dessuten var det eneste han kunne gjøre. Jeg spurte om det var mulig å ta en blodprøve, men det kunne jeg ikke før på mandagen. Og legen hadde heller ikke hørt noe som jeg beskrev som har vært i omløp.

Så nå har jeg fått en gode dose vival, for nå trenger jeg god natts søvn, slik at dette kan gå over.

Og nei, ringer ikke HA. Har mer lyst å tvangsfore den skyldige med denne driten jeg har blitt utsatt for. Så får han selv prøve ut den fine miksen av dårlig pepper, ukjent RC dop som varer i evigheter, og så etsende at hele kjeften er bare smerte.

Vi får vel sikkert høre noe i avisen den dagen når noen har bestemt seg for å skyte dette, dessverre. Kan garantere at de fleste paranoide speedfreaks som skyter dette kommer til å flippe helt ut. Var vel bra apoteket var stengt etter jeg fikk dette. Hadde faktisk i tankene å prøve å trykke dette, men er så glad for at jeg ikke fikk sjansen til det.

Det var uansett helt hvitt og finmalt pulver. Kunne være litt klumpete, men det var fordi den hang litt sammen, for den var helt tørr. Ingen tegn til noe krystaller. Kunne ikke en gang høre noe knasing når jeg la opp linere med kortet.

Er det noe som funker både som en slags blanding av MDMA og LSD, som gir sinnsyk crawing og varer inni helvete lenge? Jeg regner med at det var RC, siden det er lett å skaffe og billig.

Ville for faen bare ha litt vanlig pepper for å kvikne opp litt og sosialisere meg med venner og familie før jeg reiser bort i noen måneder om ikke så mange dager. Men endte opp med å sitte halveis hjernedød i 3-4 dager, med nesten ingen søvn og med så mye smerter i hals og munn at jeg faen ikke kan nyte et måltid.

Og så får vi se om noen dager til når det er helt ute. Skal ikke forundre meg at jeg har pådratt meg mer eller mindre nerveskader.

Ja, jeg vet, det er et gatestoff og min feil at jeg tok sjansen. For når man vanligvis får det man betaler for, så skal man ha det. Men skal vedde på at det er flere i byen som sitter som meg nå, kanskje en gjeng med illsinte pepperfreaks, som finner ut hvor dritten som står bak dette, og gir ham en skikkelig omgang.

Har uansett informert flere kjente om dette, så håper folk flest bør være skeptisk hvis man kommer over speed i Bodø og omhegn som er helt hvitt og finmalt.
Har fått i meg driten selv. Hallusinasjoner, feber, hjertet slo helt fucka, osv.. Meg og en kompis ble lurt av dette og det var ikke gøy. Test før dere snorter/skyter eller hva dere gjør.
Sist endret av Bloodyhand; 1. desember 2013 kl. 02:45.
I natt fikk jeg sove skikkelig for første gang siden natt til onsdag. Men det krevde at jeg måtte til legevakten. Alt han kunne gjøre var å gi meg mer medisin. Fikk 20mg vival, og måtte bruke alt for å få sove, pluss dagsdosen med medisin jeg får til vanlig. Har enda litt synsforstyrrelser, men tror det er nesten over nå. Men er meget deprimert.

Sitat av Bloodyhand Vis innlegg
Har fått i meg driten selv. Hallusinasjoner, feber, hjertet slo helt fucka, osv.. Meg og en kompis ble lurt av dette og det var ikke gøy. Test før dere snorter/skyter eller hva dere gjør.
Vis hele sitatet...
Greit å si hvor i landet du fikk dette.
Du vil ikke involvere folk som kan få han til å slutte å selge stoffet - du vil ikke få han til å slutte selge stoffet selv, du vil tvangsfore han med stoffet, når du åpner for mulighetene at han ikke vet hva han selger. Ser ikke logikken.
Sitat av hideout Vis innlegg
Du vil ikke involvere folk som kan få han til å slutte å selge stoffet - du vil ikke få han til å slutte selge stoffet selv, du vil tvangsfore han med stoffet, når du åpner for mulighetene at han ikke vet hva han selger. Ser ikke logikken.
Vis hele sitatet...
Jeg sa jeg ikke ville involvere HA, noe jeg regner med at de fleste forstår. Og mener at jeg skrev at jeg har sagt ifra til flere personer som kjenner denne personen som selger stoffet hva jeg har opplevd. Nei, jeg sa ikke jeg ville tvangsfore han som solgte det, men den personen som hadde griset til stoffet som ble solgt, hvis jeg noensinne skulle finne ut hvem som er skyldig. Har ikke lagt skylden på han som solgte meg dette, noe jeg påpekte flere ganger

Skjønner det er lett å overse eller misforstå en del ting jeg har skrevet de siste dagene, med tanke på at jeg var påvirket og at innleggene mine var ganske lange.

Jeg er ihvertfall bedre nå. Tror det meste er ute av systemet, men føler meg ganske tom og generelt deprimert.

Og igjen, jeg har sagt ifra til både de som kjenner dealeren og flere andre som bruker amfetamin hva jeg har opplevd, og hvordan man kunne kjenne igjen om de har fått samme varene som meg. Har ikke sagt ifra til selve dealeren, det lot jeg noen som kjente ham bedre gjøre, siden jeg selv ikke har så mye kjennskap til denne personen.

Håper jeg oppklarte det litt bedre nå og det ikke er flere missforståelser. Det er bare å spørre hvis det er noe mer du stusser på.
I see.

For å gi deg mine 2 cents engang til så hadde jeg involvert ha. Du tilhører tydeligvis en krets som bruker mye amfetmain, så noen av dere kjenner de vel. Mest nyttige med å ha en harry gjeng på 2hjul er at de kan finne ut hvem som fører inn slike typer stoff kamuflert som amfetamin og sørge for at det ikke skjer igjen. Jungeltelegrafen fungerer nok litt og politiet går sikkert ut og advarer mot stoffet om de blir informert - Innerst inne tenker jeg de driter i hva folk som ikke vil blåse folk skyter i seg dog
Jeg tilhører en krets som bruker amfetamin med måte, og ellers for det meste kun røyker, og kanskje bruker andre ting ved sjeldne anledninger. Jeg selv bruker det ganske sjeldent og jeg tilbringer ikke tid med folk som misbruker slikt. Speedfreaks er noe jeg ikke takler særlig bra.

Jeg lot heller noen fra byen ta kontakt med vedkommende, siden jeg ikke kjenner ham så godt og samtidig bor noen timer unna. De får heller avgjøre om de vil involvere HA eller ikke. Men jeg tror egentlig det her er snakk om dårlig amfetamin som har blitt tilsatt noe billig RC som skal etterligne XTC med litt psykadeliske effekter, som noen mest sannsynelig har bestilt på nettet, der det er overflod av slike stoffer.

Håper bare at minst mulig fikk i seg dette, og isåfall bare fikk i seg små mengder. Det er kanskje ikke direkte giftig, med tanke på hvor mye jeg tok, men tilstanden var ikke særlig behagelig og sitter igjen med ekstrem tomhet. Føler ingen livsglede lenger. Hadde problemer depresjoner i forkant, men nå virker alt totalt meningsløst.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei! Jeg er journalist og jobber med en sak om PMMA i Tromsø. postnummer9000, eller noen av dere andre: Kunne dere gitt noen ytterligere info og eventuelle brukererfaringer? Har noen spørsmål, og skjønner det hvis dere ikke vil stå frem offentlig, men vi kan anonymisere.

Har mailadresse: , eller tlf. nr 991 28 067.
Sitat av dnhk Vis innlegg
Hei! Jeg er journalist og jobber med en sak om PMMA i Tromsø. postnummer9000, eller noen av dere andre: Kunne dere gitt noen ytterligere info og eventuelle brukererfaringer? Har noen spørsmål, og skjønner det hvis dere ikke vil stå frem offentlig, men vi kan anonymisere.

Har mailadresse: , eller tlf. nr 991 28 067.
Vis hele sitatet...
Betaling..?
Ingen som betaler for et intervju.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ingen som betaler for et intervju.
Vis hele sitatet...
Ingen? Jasså du.
Såvidt jeg vet får man betalt for en komplett sak hos f.eks. VG.
Sitat av Enus Vis innlegg
Ingen? Jasså du.
Såvidt jeg vet får man betalt for en komplett sak hos f.eks. VG.
Vis hele sitatet...
Vel, det er ikke å få betalt for et intervju. Du kan starte med å sjekke vær varsom-plakaten som inneholder en egen paragraf om sjekkheftejournalistikk.
Evt. kan du se dokumentaren Når kildene får betalt.
Det burde kanskje stått ingen seriøse betaler for et intervju, men det mener jeg er helt åpenbart.
Sist endret av Mith; 14. januar 2014 kl. 15:24.
Sitat av Enus Vis innlegg
Ingen? Jasså du.
Såvidt jeg vet får man betalt for en komplett sak hos f.eks. VG.
Vis hele sitatet...
Akkurat. VG.
Seriøst journalistikk fungerer ikke på denne måten.

Hvis det hadde vært snakk om betaling kunne hvem som helst av oss fjompenisser uten kunnskap om temaet bare veivet med armene.
Sist endret av PerPerPerPer; 14. januar 2014 kl. 15:30.
Sitat av Enus Vis innlegg
Betaling..?
Vis hele sitatet...
Totalt lavmål...