Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7858
Sitat av Litago1 Vis innlegg
ta den med inn i ved boden der du hogger ved. Hva som skjer der for være mellom deg å hunden men kun 1 av dere kommer ut i live. Det gjorde far min med katta når vi var lei, han tok 5 min så var d takk å god natt for den katta
Vis hele sitatet...

Spar meg. Vær litt ordentlig å vær for god til det der.
Man tar ikke med seg en hund i ved boden å bruker øks eller hva faen du finner der. Da tar man heller kontakt med Falck eller en veterinær og spør de.
Falck henter som regel hunder, så da slipper TS å kjøre noen plass.
Mener å ha hørt en tid tilbake at det er ulovlig å avle på ulovlige hunderaser, men ikke nødvendigvis ulovlig å eie de. Om dette bare gjaldt fra før den loven kom eller om det fortsatt gjelder vet ikke jeg. Er jo også sannsynlig at det ikke finnes papirer og chip på hunden, så er jo derfor heller ikke bevis på at eieren egentlig eier hunden om dette er tilfelle. Hadde jo først og fremst ringt noen som har peiling f.eks Norsk Kennelklubb og bare forhørt meg rundt dette hadde jeg vært deg. Virker jo som om du bryr deg litt hunden siden du har gidda å passa på den i så lang tid, så håper du gir den en sjanse. Men som andre sier her i tråden så ville jeg ikke gitt den tilbake til eieren siden han virker som et jævla rasshøl som ikke burde få ha ansvar et annet levende vesen. Men ja, hvis hunden begynner å bli noen år gammel og er reservert/folkesky av seg så kan avliving være et bedre alternativ enn at han blir omplassert til noen som kanskje er like rasshøl som hundeeier.
Kan høres ut som at du fikk overlevert hunden fordi eier ikke vil ha den mer. Hva med å gå frem litt agressivt til eier, å si at han har 10 dager på å hente hunden, hvis ikke så gir du den vekk til en ny familie.
Sitat av idkhoe Vis innlegg
Dette har jeg får øyeblikket heller ikke mulighet da de nærmeste som driver omplassering av dyr er et stykke herfra (ca 3 timers kjøring).
Vis hele sitatet...
Hunden kan ikke være noe stort problem om en telefon og eventuelt 3 timers kjøring er en hindring. Det er en bagatell for å løse problemet for deg, og ikke minst hunden, på en forsvarlig og god måte.

Hva med å ta en telefon til de som driver med omplassering? I særtilfeller vil jeg tro de kan være behjelpelig med logistikken.
Sist endret av smurx; 29. november 2013 kl. 11:34.
Du kan ikke og får ikke omplassert hunder av ulovlig rase. Såfall må du gjøre det selv, mens en annonse på finn.nå kan i verste fall resultere i politisak og avliving.

Som jeg skrev kan det være ett alternativ å ta hunden til f.eks Sverige.
Sitat av Mith Vis innlegg
Avliving er løsningen da høres det ut som. Evt. omplassere den selv og si til eier at du har tatt livet av den.
Vis hele sitatet...
Seriøst, hva feiler det folk?
Hvorfor i all veden skal man avlive et tilsynelatende helt friskt dyr?

Er virkelig terskelen for å avlive et dyr så liten?

Sitat av Litago1 Vis innlegg
ta den med inn i ved boden der du hogger ved. Hva som skjer der for være mellom deg å hunden men kun 1 av dere kommer ut i live. Det gjorde far min med katta når vi var lei, han tok 5 min så var d takk å god natt for den katta
Vis hele sitatet...
Faren din virker som en grei kar.
Skylle likt å gitt faren din "en på tryne"!
Sist endret av Spelly; 2. desember 2013 kl. 12:44.
Dere som er så imot avlivning og mener at løsningen er omplassering. Har dere prøvd å omplassere en hund? Det tar lang tid, og det er ikke ofte at man finner noen som ønsker hunden.

Har dere opplevd en hund som kanskje har vært på prøve 3 forskjellige hjem? De blir aldri det samme igjen

Omplassering er kjempebra om de første som har han på prøve tar han, men om han må til flere hjem så er han i 90% av tilfellene ødelagt etterpå. Dyrebeslyttelsen sliter og med å ta hunder da de ikke har så altfor mange fosterhjem
Dessverre.