Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1554
Heysan! Eg skal ein tur til usa i sommer, og då må eg få handla inn snus, og dette koster jo flesk... Tenkte å kjøpe i dutyfree rett før eg skal på flyet, men så sa ein kompis av meg at eg må vise boardig pass ect. ect. stemmer dette?

Eg har aldri hatt problem med å kjøpe snus før, er 17, men folk seier eg ser ut som 18-20 år.
Jeg er ganske sikker på at man må vise pass eller boarding card uansett hva du handler på taxfree/dutyfree.
Det stemmer at du må vise BoardingCard..
Men hva er problemet med det?
står jo ingen form for ID på det..
Viser jo bare at du skal til utlandet, slik at ikke folk som reiser i norge her kan handle der.
Sist endret av Cozativity; 19. juni 2012 kl. 18:14.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Ah! Flotters! Då skal eg grundig undersøke boardingcardet før eg prøver å handle
Ja, du må vise boardingspass, men det står jo ikke alderen noe sted på det ... Jeg kjøpte vodka før jeg ble 20 på duty free, med boarding pass. I værste fall sier de nei, ta med en boks eller to hjemmefra i tilfelle.

Dessuten selger de såvidt jeg veit noe som minner om snus der, Dipping tobacco, som burde funke som en bra substitutt. Men er visst 18 års grense der og såvidt jeg veit er de ganske strenge på sånt i USA, så veit ikke om det hjelper noe særlig.
De selger nordisk snus i USA, så om det virkelig blir krise kan du kjøpe der, Camel har etablert seg med ganske mange merker der.
Etter min erfaring pleier de som jobber på taxfreen å gi ganske faen (Gardermoen og Rygge hvertfall). har blitt legga en gang, men da gikk jeg bare til en annen kø
Jeg gjentar mitt snustips fra tidligere:
Hvis hun i kasse spør om leg, gir du henne bankkortet ditt og når hun spør "du er 95`er?" svarer du "ja??".
Her blir hun psyket ut må telle på nytt, imens ser du rart på henne og tilslutt går alt i surr og hun unnskylder sin "regnefeil". Fungerer ganske ofte, helst kvinner btw
Står ingen fødsels dato på boardingpasset, så go for it!
Om du ikke får kjøpt pleier de og selge nordisk snus i sjømannskirkene.
Har gjort det i alle land jeg har vært innom vertfall
Står ingen fødsels dato på boarding pass?

Sist jeg prøvde og handle ble jeg spurt etter boarding pass, jeg gidde det og dama "registrerte" det i kassen, rett etterpå så hun på meg og sa at jeg ikke var 18 og kunne ikke handle