Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 12183
Hei Freaks, jeg lurte på en ting; Er Ketamine (bedre kjent som Special k) ulovlig i Norge? Nå tror jeg den ligger på listen over tyngre stoffer, men stemmer det at det er per dags dato ulovlig?
http://no.wikipedia.org/wiki/Ketamin
"Alle a-preparater skrives ut på en egen respet og du må vise legitimasjon når medisinen hentes."
Litt OT kanskje, men når ble Ketamin bedre kjent under navnet Special K...?
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Litt OT kanskje, men når ble Ketamin bedre kjent under navnet Special K...?
Vis hele sitatet...
Ketalar hos felleskatalogen, og på gaten går det i Special K, K, Kit kat, Cat Valium, Ket, Vitamin K og så videre.

Brukes forresten lovlig som Anestetikum til kortvarige kirurgiske inngrep eller som innledningsanestetikum.
Sist endret av Lucy In The Sky; 14. juni 2012 kl. 17:21.
Hørte faktisk først om det gjennom denne dokumentaren fra National Geographic Channel, men hvis det stemmer at man kan få det som resept så er jo det fult lovlig?

I Canada kan man få lik straff som om man selger/kjøper Heroin eller Kokain...
Sist endret av TheMightyUnknow; 14. juni 2012 kl. 17:40.
ArbeidsledigProletar
Det du ikke forstår er jo at det er like lovlig som alle andre medisiner om du har RESEPT. Ketamin (som jeg tror den norske stavelsen blir) er jo et legemiddel, så det er like ulovlig å oppbevare/selge/bruke som noe annet legemiddel med ruspotensiale.

Så som behandling er det selvfølgelig fullt lovlig. Samme i Kanada (ja, staves med K på norsk) om du har resept er det lovlig, men du kan ikke drive å selge det du henter ut. Da får du straff.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ketalar hos felleskatalogen, og på gaten går det i Special K, K, Kit kat, Cat Valium, Ket, Vitamin K og så videre.

Brukes forresten lovlig som Anestetikum til kortvarige kirurgiske inngrep eller som innledningsanestetikum.
Vis hele sitatet...
Betyr ikke at det er bedre kjent som det av den grunn.
Kommer an på hvilket miljø du henger i, Felixer. Det var for øvrig ikke det jeg sa heller.
pirk pirk, felixer ?

Har svært lite erfaring med Ketamin, men trodde det var ganske vidt kjent at stoffet har gått under bl.a Special K i en god del år nuh..I hvert fall i England/folk fra england så vet de fleste unge mennesker hva man snakker om hvis man nevner ordet Vitamin K eller Special K
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Litt OT kanskje, men når ble Ketamin bedre kjent under navnet Special K...?
Vis hele sitatet...
Special K brukes bare når det er et gate drug, altså når man kjøper det på gata. Hørte faktisk først om Special K og Ketamin først på Drugs inc (National Geo).
Sist endret av TheMightyUnknow; 4. august 2012 kl. 09:50.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av TheMightyUnknow Vis innlegg
Hørte faktisk først om det gjennom denne dokumentaren fra National Geographic Channel, men hvis det stemmer at man kan få det som resept så er jo det fult lovlig?
Vis hele sitatet...
om du har resept: ja.
om ikke: nei.

og jeg tviler på at det finnes en lege i norge (ihvertfall medd fornuften i behold) som ville gitt dette til deg
Ketamin står bare oppført på legemiddellisten. Kan man da straffes for å oppbevare mindre mengder, eller konfiskerer de det bare hvis man ikke har resept?
Ketamin er "narkotika".

Hva er narkotika?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er fordi den er på en annen liste.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Det er fordi den er på en annen liste.
Vis hele sitatet...
Og på den listen står paracetamol også, men det er ikke ulovlig?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Og på den listen står paracetamol også, men det er ikke ulovlig?
Vis hele sitatet...
Ketamin tilhører reseptgruppe A, og i følge SNL betyr det at det er nakrotika.
Sitat av khh Vis innlegg
Ketamin tilhører reseptgruppe A, og i følge SNL betyr det at det er nakrotika.
Vis hele sitatet...
Det er jeg fullt klar over, men det er merkelig at ketamin ikke står oppført på narkotikalisten.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det er jeg fullt klar over, men det er merkelig at ketamin ikke står oppført på narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg kan se inneholder den lista bare narkotika som ikke er godkjent som legemiddel i Norge.
Sitat av khh Vis innlegg
Så vidt jeg kan se inneholder den lista bare narkotika som ikke er godkjent som legemiddel i Norge.
Vis hele sitatet...
Diazepam, nitrazepam, kodein, flunitrazepam, morfin, osv, står oppført der.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Diazepam, nitrazepam, kodein, flunitrazepam, morfin, osv, står oppført der.
Vis hele sitatet...
Ah, du har rett. Av en eller annen uforklarlig grunn har de lagt på masse "um" er i slutten av ordene, som gjorde at jeg overså dem. Vel, da veit jeg ikke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ketamin går under legemiddelparagrafen, var jo C-preparat fram til 1995 ca.. (Midten av 90tallet en gang hvertfall) Men trur faktisk ikke det har havnet på narkotikalisten enda.. Det vil si, man blir dømt for å ha narkotika på seg, men det blir man med valim om man ikke har resept på det og..

Så i forhold til heroin osv så er det mye lavere straff om du blir tatt med samme mengde..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Grunnen til at Ketamin ikke står på narkotikalista er fordi det ikke er et stort problem i Norge, det er mange legemidler som har ruspotensiale som ikke står på lista. Btw hvis du vil prøve K så må du vite at det er et dissosiativt bedøvelsesmiddel og ikke har en VELDIG rar virkning i høye doser.

Grunnen til at Ketamin ikke er på narkotikalista er fordi det ikke er et stort problem i Norge, det er mange andre legemiddel med ruspotensiale som ikke har havnet på lista. Når det er sagt så må du vite at K er et Dissosiativt bedøvelsesmiddel og har en veldig rar virkning i høye doser (hjernen din ''kobler'' seg fra nervesystemet) og du vil miste alt som heter identitet når du er ute. + det er også en lav risiko for psykisk avhengighet.

sorry, kom to ganger, prøvde å endre men får ikke lov....
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av nordkyn Vis innlegg
Special K er ett gammelt navn på ketamin som dop, er laget av ketalar (s).
fantastisk til heftig sex, anbefaler 0.7 ml intramuskulært...
Men ønskes K-hole, så 1ml i hver skulder, fenomenal opplevelse...
Vis hele sitatet...
Har lenge lekt med tanken på å prøve Ketamin intramuskulært, men er veldig redd for å bomme på muskelen og treffe f.eks i fettvevet(Risikerer jeg infeskjon osv da?). Går du fram på samme måte for å renske stoffet for urenheter sånn som du gjør med f.eks speed? Har 0 erfaring når det kommer til sprøyter
Anbefaler kun Keta i ampuller vist det ønsker intramuskulært, bruk insulinsprøyter, (orange) og i skulder og sete, Ikke i årene, har dårlig erfaring med det, selv om jeg vet det funker som juling, men du kan begynne trippen aldeles på den gale måten.

Ha noen rundt deg vist du ønsker K-Hole, mørkt rom, rolig musikk, ikke vokal...
De som er rundt deg må ikke stryke på deg vist du får en bad trip, kun holde hånden helt rolig på armen eller på fotbladene...

Er fenomenalt, men trippen reflekterer stress og tematikk som du har i øyeblikket før, eller kommer opp gammle minner på godt og vondt.. er en surrealistisk men fenomenal reise, varer opptil en time og du er på bena etter to...
Ut av blodet etter fire...
Sist endret av nordkyn; 25. februar 2014 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Litt OT kanskje, men når ble Ketamin bedre kjent under navnet Special K...?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke når, men det er LENGE siden. En venninne bodde i England i noen år fra 1994 og det var helt vanlig å kalle det "Special K", med mindre man var i en "helt trygg" setting...

"Placebo - Special K" handler ikke om Kellogs sin frokostblanding...

Sitat av drittsekken Vis innlegg
om du har resept: ja.
om ikke: nei.

og jeg tviler på at det finnes en lege i norge (ihvertfall medd fornuften i behold) som ville gitt dette til deg
Vis hele sitatet...
Dessuten må det utskreves av spesialist siden det er et A-preparat og det brukes av anestesileger. Jeg tviler veldig på at man finner en anestesilege (spesialist) som vil skrive ut ketamin.. det er ikke noe folk bruker "selv" som f.eks Ritalin, som også er et A-preparat.
Sist endret av Antagonist; 1. mars 2014 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Litt OT kanskje, men når ble Ketamin bedre kjent under navnet Special K...?
Vis hele sitatet...
Det nevnes i filmen Kids fra 1995, og med tanke på at det tar tid fra gateslang til massemedia så skulle man tro at det var vanlig navn på ketamin en stund før dette.