Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2298
http://www.youtube.com/watch?v=Nhg5M7ZAEb4

En kompis av meg lagde denne sangen, og fikk lov og legge den ut her.

Så hva syns dere?
Veldig bra sang. Ble litt rørt
Utrolig bra, i mine ører bør ikke skuddene være i låta (bare min mening), ellers så vil jeg tro vi vil høre mere av denne låta senere.
Meget bra låt
Synes dessverre den sugde...., hvorfor rapper alle norske i den samme duren på vær eneste låt?..
Teksten var ufattelig bra.
Går i katagorien : Aldri høre om igjen!
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Går i katagorien : Aldri høre om igjen!
Vis hele sitatet...
Hvis man skal skrive negativ kritikk, så skal du ha en konstruktiv mening bak(mao. hvordan forbedre), ikke en destruktiv, jeg håper vi kan spares for denne typen innlegg i fremtiden, da de ikke er noe som helst givende.

Personlig likte jeg låta, spesielt teksten og mye genial sampling.
Sist endret av holy_toy; 30. juli 2011 kl. 15:07.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Hvis man skal skrive negativ kritikk, så skal du ha en konstruktiv mening bak(mao. hvordan forbedre), ikke en destruktiv, jeg håper vi kan spares for denne typen innlegg i fremtiden, da de ikke er noe som helst givende.

Personlig likte jeg låta, men du kunne gjerne for min del ikke "hvisket?" hele låta, jeg skjønner at det skal være et virkemiddel, men det virker ikke helt for meg. Konge tekst.
Vis hele sitatet...
Jeg svarte på det Ts spurte om, hvorfor er jeg nødt å forsvare at jeg ikke liker ei låt? , ser ikke at du spør dem som sier at låte er bra , om hvorfor dem synes den er bra...

men hvis jeg skal forklare min mening: høres ut som fyren hvisker/gjør om stemmen...,fake piano klangingen fenger meg ikke og synes også at tragedien ikke er noe å "rappe" om.., Og sist men ikke minst "rapper" han i samme melodiform som dem fleste andre norske "rap" låter...
Sist endret av MyDarkSide; 30. juli 2011 kl. 15:13.
Ok, flott, det der er kritikk som kan ha en mening, og jeg kan være delvis enig i det om hviskinga. Hvorfor rap skal være et mindre brukbart medium enn annen kunst må du nesten forklare meg hvis du ønsker det?
Ikke gjør om stemmen, smell til med litt gjevere fele og piano spill og en feit beat, drit i talen til jens s, start med skyting!, så blir det en knall låt med sørgelig tekst
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Ok, flott, det der er kritikk som kan ha en mening, og jeg kan være delvis enig i det om hviskinga. Hvorfor rap skal være et mindre brukbart medium enn annen kunst må du nesten forklare meg hvis du ønsker det?
Vis hele sitatet...
Nå hører jeg mye på rap og rnb + annet så synes ikke at rap er et mindre brukbart medium.. , men synes selve hendelsen er så grov så å synge/rappe om akkurat hva som skjedde blir for dumt..

Men det er bare min mening, million andre kan jo like låte selv om ikke jeg gjør det.
Sist endret av MyDarkSide; 30. juli 2011 kl. 15:25.
Ok da så, jeg syntes det er bedre å minnes hva som skjedde, og å gjøre det via diverse kunstformer er en god måte å hedre/minnes de som er døde på.
Bildene som gikk og fadet over i hverandre var bra sammensatt, og likte pianospillingen og beaten i seg selv. Var noen som ikke likte at han hadde redigert inn de som talte, mens syns dette var sykt fett, og skapte stemning! Dessverre er jeg ikke så veldig fan av rapping, og spesielt han som rappet her virket veldig anstrengt i stemmen. Men totalt sett en god sang/video for å minnes tragedien!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Kompisen din burde legge rappinga på hylla for alltid, rapstemmen hans høres ut som om han har kjeften full av smågodt. Veldig "slafsete" pluss at han lesper.

Teksten var ikke noe særlig heller, det er absolutt null flow i denne rappinga, burde omskrives igjen og igjen og igjen.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Synes dessverre den sugde...., hvorfor rapper alle norske i den samme duren på vær eneste låt?..
Vis hele sitatet...
Enig der. Det at nesten alle norske rapsanger høres 100% like ut gjør det ikke noe bedre. Gleder meg til jeg faktisk får hørt en norsk rapper som jeg kan skille fra Erik og Kriss osv.
Ts: Høres ut som du er på cannabis, sløv stemme, og det høres ut som du bare leser fra lyricen.
Hadde likt teksten om du hadde utrykt deg med aggressivitet, og at du mister vette.
Det med skytingen gjør meg ikke noe, det freshe opp beaten, med tanken om at det omhandler det som virkelig skjedde, skal ikke legge skjul på slike hendelser.

Fresh opp, hold flowen og bruk stemmen hardt.
Du fortfjener ikke Kp fra meg.


@Skeetonez:
Enig med at Norsk ikke er så bra, men med tanken på at dette er en rap til Norge, om den tragiske hendelsen, så gjør det meg ikke at den er på Norsk, men hadde selvfølgelig vært bedre på Engelsk.
søring rap
ny trend den der lave hviske stemmen eller?
Teksten var vell og bra, men liker ikke det at han hørtes så sløv ut. Lite entusiastisk.

Nordlandsrap. Rop i miccen!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
@Skeetonez:
Enig med at Norsk ikke er så bra, men med tanken på at dette er en rap til Norge, om den tragiske hendelsen, så gjør det meg ikke at den er på Norsk, men hadde selvfølgelig vært bedre på Engelsk.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at han ikke skal rappe på norsk, jeg sier at han har en stemme som ikke er anlagt for å høres bra ut i en rap-situasjon.
han kompisen din må øve mer på den norsken sin , blir litt sånn irriterende å høre på. Åssen han rapper og liksom beaten henger ikke sammen i det hele tatt, høres sint og sur ut mens beaten er drit treig passer ikke sammen, høres jo bare helt forjævelig ut. Må ha litt flow liksom. Mere synging mindre " snakking "
meget bra tekst! creds!
Dere må gjerne høre denne låta!

http://www.youtube.com/watch?v=W_0fZ83PmpY

"Dette er en minnesang og er dedikert til alle de pårørende og omkomne i Oslo og på Utøya, fredag den 22. Juli"
I <3 DMT
Trådstarter
Saim som lagde denne sangen, ble glad for all kritikken han fikk, og skal ta med dette videre.
Takk til alle som har gitt respons i tråden inntil videre.

"jævla greit med kritikk fra totalt ukjente mennesker for da legger de ikke skjul på noe. Takk for at du delte den der"
Sist endret av Saint123; 31. juli 2011 kl. 20:24.
Skeetonez, nå har jeg sett deg kommenterte på flere andre tråder her hvor du klager på flowen osv til folk...
Kan vi få høre noe av deg, siden du skriver som du skulle vært en legende innenfor dette temaet?

Jeg syns forøvrig ikke låta var noe spesielt impoerende, men dette er kanskje fordi jeg liker låter med litt hardere beats og sterkere stemme(i hip hop). Syns det er bra folk lager disse låtene, bare det ikke er for å skaffe gratis pr..
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av shidd Vis innlegg
Skeetonez, nå har jeg sett deg kommenterte på flere andre tråder her hvor du klager på flowen osv til folk...
Kan vi få høre noe av deg, siden du skriver som du skulle vært en legende innenfor dette temaet?

Jeg syns forøvrig ikke låta var noe spesielt impoerende, men dette er kanskje fordi jeg liker låter med litt hardere beats og sterkere stemme(i hip hop). Syns det er bra folk lager disse låtene, bare det ikke er for å skaffe gratis pr..
Vis hele sitatet...
Prøver å holde meg aktiv innafor musikkdelen her på forumet, så det har du nok Rap er noe jeg er kjempedårlig i selv, har aldri sagt noe annet, men det betyr absolutt ikke at jeg ikke kan høre hva som er bra eller ikke.
fikk gåsehud av denne sangen, skulle selv vert på utøya ken brakk handleddet tidligere på dagen så var på legevakta da
sinnsykt fin sang, betyr mye!
creds!
Sist endret av xavi0n; 31. juli 2011 kl. 22:11.
I <3 DMT
Trådstarter
Sitat av shidd Vis innlegg
Skeetonez, nå har jeg sett deg kommenterte på flere andre tråder her hvor du klager på flowen osv til folk...
Kan vi få høre noe av deg, siden du skriver som du skulle vært en legende innenfor dette temaet?

Jeg syns forøvrig ikke låta var noe spesielt impoerende, men dette er kanskje fordi jeg liker låter med litt hardere beats og sterkere stemme(i hip hop). Syns det er bra folk lager disse låtene, bare det ikke er for å skaffe gratis pr..
Vis hele sitatet...
Kan være enig der selv, at den kunne vært litt hardere.
Men som sagt, dette er saims måtte og rappe på, noen liker det, andre liker det ikke. Han tar i allefall all kritikken med seg, og kanskje blir det noe enda bedre neste gang. Og jo, det er jo også for å få litt gratis pr, men hva er feil med det?
Han har selv sagt han er glad for kritikken, og det er jo bra. Hadde vært verre om han bare sa - åh, takk bare, og ikke vært fornøyd med kritikken.
Sist endret av Saint123; 1. august 2011 kl. 16:40.