Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  388 94070
Les tråden....På første side er det forslag til bruk av side hookah-shisa og smoking hookah, dette er en meget rimelige sider, og de har flere varianter med to slanger. Hvis ikke har everyonedoesit en vannpipe med to slanger, den er også veldig billig, men er i plast fordi det er en avkjølingsgele inne i basen, og glass ville sprukket. Jeg vil ikke anbefale tobakken fra everyonedoesit da det ikke er ordentlig vannpipetobakk, men herbal, og jeg likte ikke smaken på en del av dem annet enn vannmelonen deres, den er ok....
Noen som har et par tips til tjukk og fin røyk ?
Uten å si noe sikkert er jeg veldig sikker på at dette har blitt nevnt tidligere, søkefunksjonen er en fin båt....Anyways, melk i vannet skal visstnok hjelpe, men det er også viktig å passe på å bruke helt gjennomglødende kull, og jeg vil, som mange før meg, anbefale naturkull, litt stress å få tent opp, men som sagt tidligere, koster ingen ting, smaker ingen ting og er en mye bedre varmekilde.
Sitat av Hanzenz Vis innlegg
Noen som har et par tips til tjukk og fin røyk ?
Vis hele sitatet...
Lys har mye å si! Blås ut all lufta du har i lungene fra før, så ta lange drag.
Hvor får man kjøpt naturkull egnet til dette? I Norge, helst.
De selger det i en liten dagligvarebutikk/storkiosk i Moss, kalt 7Days, ved siden av togstasjonen, siden jeg bor i Moss har jeg aldri trengt å dra lengre enn det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av bris Vis innlegg
Hvor får man kjøpt naturkull egnet til dette? I Norge, helst.
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte nesten 300 hundre stykk (coco nara) fra hookah-shisha.com var ikke så veldi dyrt (frakten som koster mest) men de har mange andre fine hookah ting og mange bra shisha der også som du kan slenge med
Med tanke på tollen så er det bare å ringe de og forklare så vil de sende den som en gave.
Må også bare advare om at disse naturkull er vanskeligere å få tent enn du tror. Eg må brenne mine med gassbrenner i ett par minutter før de kan tas i bruk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Har skaffet meg en fin medium stor Hookah, men har desverre ingen kull, og tobakken ligger til tørking. Er det mulig og bruke noe slags kokoskull fra Europris, eller kan jeg tenne med en vanlig lighter for hvert trekk?
Sitat av Casjmy Vis innlegg
Må også bare advare om at disse naturkull er vanskeligere å få tent enn du tror. Eg må brenne mine med gassbrenner i ett par minutter før de kan tas i bruk.
Vis hele sitatet...
Går også å legge kullet på ovnen/peisen til de får en grå farge.
Har skaffet meg en fin medium stor Hookah, men har desverre ingen kull, og tobakken ligger til tørking. Er det mulig og bruke noe slags kokoskull fra Europris, eller kan jeg tenne med en vanlig lighter for hvert trekk?
Vis hele sitatet...

Vanlig trekull fungerer bra, men hvorfor ligger tobakken til tørking?
Røyket i dag med mine venner, men det vi merket var at det kom av og til små kulllbiter gjennom slangen, og at det ikke smakte noe særlig smak i det hele tatt, bare kull :/. Vi har brukt samme metode som før.
Det er neppe kullbiter, da vannet vil fange opp det lenge før det når slangen.

Jeg har opplevd det samme, og har konkludert med at det er resultat av "fuktig" røyk tærer på slangen og små biter løsner fra innsiden av den. Det er ståltråd i de fleste slanger, så det kan også være små rustbiter. Jeg pleier alltid blåse slangen ren med trykkluft både før og etter bruk, da slipper du det problemet.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Fyren jeg kjøpte den hos, sa at jeg måtte tørke den, siden den var i gele-aktig konsistens.
Ja, sånn forresten, aldri vask slangen med vann.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Faen da, fant ut at den SKULLE være FUKTIG OG GELEAKTIG, og fan ikke tørr.. Var som å røyke knust glass.

Noen som vet om jeg kan bruke vanlig Rema1000 kull? Vil ikke tro det er tilsatt tennveske, men har en litt distinktiv lukt når jeg varmer den opp

(Beklager for at jeg maser sånn)<3
Sist endret av wavezor; 14. august 2011 kl. 22:59.
Hvis du får det rødglødende skal det nok gå greit, men det kommer til å avgi mer smak enn vanlig vannpipekull.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet hvor man kan kjøpe brukbar shisha i oslo? Det er så og si bare fake's på youngstorget
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av guppy Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan kjøpe brukbar shisha i oslo? Det er så og si bare fake's på youngstorget
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Scorpius på løkka. Ligger i krysset mellom toftesgate og Schleppegrellsgate. Der har de Al'Fakher jordbær, banan, dobbel eple og kanskje appelsin og kokos.

Ellers dra innom tobakksbutikker på svinesund/strømstad så har de masse utvalg der også

Sitat av guppy Vis innlegg
Røyket i dag med mine venner, men det vi merket var at det kom av og til små kulllbiter gjennom slangen, og at det ikke smakte noe særlig smak i det hele tatt, bare kull :/. Vi har brukt samme metode som før.
Vis hele sitatet...
Hvis det faktisk var kull du fikk i munnen har du i alt for mye vann eller suger alt for hardt : P
Vannet skal aldri høyere enn 1-1.5 tommer over bunnen av røret som stikker ned i vannet. altså 2.5cm-3.5cm. Hvis det var slangen som har morknet og smuldrer opp, bestill ny slange på nett og ikke prøv å redd den du har hehe.

Sitat av tanx Vis innlegg
Hey! Vet at temanet er brakt opp før, men jeg prøver meg med en liten forespørsel her da noe av den informasjonen som er tilgjengelig kan være noe utdatert: Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt frukttobakk i Oslo? (gjerne butikk, evt spesifike boder på Youngstorget)

På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
Samme kommentar som til guppy

Sitat av andreas... Vis innlegg
Hola!
Hvis jeg bestiller frukttobakk fra http://www.hookah-shisha.com/ og dette blir oppdaget i tollen, hva vil skje da?
Vil tobakken bli sendt tilbake til avsender i og med at den ikke er lovlig i Norge? Vil det bli opprettet straffesak mot meg/ vil jeg få en bot? Andre reaksjoner fra myndighetene mot meg?
Vis hele sitatet...
Shisha er ikke ulovlig da det bare inneholder sirup og tobakk. Det eneste som kan stoppe tobakken på grensen er at den ikke er merket som "Tobakk er helseskadelig" siden dette er påbudt i norge. Sålangt jeg har forstått da. Har kjøpt tobakk fra hookahshisha.com flere ganger og aldri hatt trøbbel med tollen.

Sitat av Lasse94 Vis innlegg
Hei Freaks!

Har røyka vannpipe 3 ganger nå, har skaffet en egen, denne: http://store.hookahforall.com/servle...per-Two/Detail

sikkert en jallatype, men orker ikke å stresse med å kjøpe fra utlandet osv enda :P
er dette en elendig pipe?

sist gang jeg brukte den smakte den dritt! hadde akkurat renset den, og prøvde ut en tobakktype som het Social Smoke - Tigers Blood, syns den smakte greit sist, men denne gangen var den ILLE!

hva kan ha påvirket smaken?

kullet jeg bruker er Swift-Lite Charcoal, den typen man tenner med en fyrstikk :P

Skal jeg bruke store eller små hull på folien, og skal tobakken nå helt opp til kanten av skålen?

og tilslutt, hvor skal jeg plassere kullbiten, midt på, over hullene, dele den opp og legge på sidene vekk fra hullene eller spiller det noe rolle?

Takk for svar, vil gjerne ha en god opplevelse med vannpipen min!
Vis hele sitatet...
For å få fin smak på tobakken og jevn og varm lufttilførsel i tobakken så bør du lage små hull med en tannpirker rundt kantene av bollen. Inntil 1.5cm inn kanskje. Ingen vits å ha hull på midten da kullbiten ikke skal ligge der uansett. Lag hull langs kanten og alltid plasser kullbiten så den ligger på kanten av bollen. Folien bør være stram og tobakken ikke helt opp til folien for kullet skal bare varme opp keramikkbollen så sirupen koker. Du skal ikke svi all tobakken..
Kullet ditt bør ikke være noe problem sålenge det varmer :P Bare husk å flytt kullbiten rundt langs kanten av bollen for å ikke svi tobakken på 1 side og lunken på andre siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Zacred89 Vis innlegg
Sjekk ut Scorpius på løkka. Ligger i krysset mellom toftesgate og Schleppegrellsgate. Der har de Al'Fakher jordbær, banan, dobbel eple og kanskje appelsin og kokos.

Ellers dra innom tobakksbutikker på svinesund/strømstad så har de masse utvalg der også

Vis hele sitatet...
Har vært innom scorpius, og da sa de at de ikke hadde
Sitat av guppy Vis innlegg
Røyket i dag med mine venner, men det vi merket var at det kom av og til små kulllbiter gjennom slangen, og at det ikke smakte noe særlig smak i det hele tatt, bare kull :/. Vi har brukt samme metode som før.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke kull. Tipper på at det er sot i slangen som skylder dette.
Hvis det er en vaskbar slange, kan du skylle den med vann...
Sist endret av Spelly; 20. oktober 2011 kl. 14:22.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av guppy Vis innlegg
Har vært innom scorpius, og da sa de at de ikke hadde
Vis hele sitatet...
De har de, vært der flere ganger å kjøpt.
Gå til venstre rett innenfor døren og nederst i høyre hjørne skal det være frukttobakk.

Hvis du ikke finner kan du jo sende sms eller ringe butikksjefen der og spørre
95 16 88 23 Even Soot visstnok ^_^
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Noen som vet hvor man får kjøpt frukttobakk i Drammen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis jeg kjøper en pipe med to slanger, vil jeg kunne røyke den alene uten noen merkbare negative effekter?
Sitat av Mr.Jack Vis innlegg
Hvis jeg kjøper en pipe med to slanger, vil jeg kunne røyke den alene uten noen merkbare negative effekter?
Vis hele sitatet...
Det er jo to åpninger da, du ender opp med å suge 50% gjennom en åpning og 50% gjennom vannpipen, hvertfall det som skjedde for oss.

Sitat av guppy Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan kjøpe brukbar shisha i oslo? Det er så og si bare fake's på youngstorget
Vis hele sitatet...
Hvis du er villig til å gå 600 meter, så er Shangri La på Jernbanetorget en fin butikk.
Sist endret av PerPerPerPer; 11. januar 2012 kl. 09:29.
Er det mulig og fjerne slangen og tette hullet midlertidig?
teip eller en øreplugg burde funke fint.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvis du er villig til å gå 600 meter, så er Shangri La på Jernbanetorget en fin butikk.
Vis hele sitatet...
Du må ha fått utdatert informasjon, ettersom Shangri-La opplyser på nettsiden at de ikke har det. Derimot har de vannpiper (Hookah) og det jeg linket til.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Du må ha fått utdatert informasjon, ettersom Shangri-La opplyser på nettsiden at de ikke har det. Derimot har de vannpiper (Hookah) og det jeg linket til.
Vis hele sitatet...
Greit, kan du forklare forskjellen på shisha og hookah? Ser helt likt ut for meg.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Greit, kan du forklare forskjellen på shisha og hookah? Ser helt likt ut for meg.
Vis hele sitatet...
Når jeg leser over igjen ser jeg at det jeg argumenterte mot ikke var i samsvar med hva du, og @guppy antageligvis mente.

I mitt vokabular er forklaringen slik;
Shisha - Frukttobakk
Hookah - Vannpipe
Således er det opphavet i misforståelsen, og jeg burde unnlatt å blande meg inn i deres dialog.

Derimot, om noen ser etter "vannpipetobakk" i Norge;
Forbudt å importere eller selge vannpipetobakk per 14.06.2011. - Sist endret 06.12.2011
Sist endret av Paradigm; 11. januar 2012 kl. 19:43.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Derimot, om noen ser etter "vannpipetobakk" i Norge;
Forbudt å importere eller selge vannpipetobakk per 14.06.2011. - Sist endret 06.12.2011
Vis hele sitatet...
Haha wow, jeg tok inn 2 kg vannpipetobakk fra Tyrkia sent i Juni, var heldig med den. Men nå har jeg ikke noe igjen..
Er det noen sjapper som sender vannpiper innad i Europa? Har sett en del på en MYA Petite, men frakten koster såpass mye fra f.eks hookah-shisha.com at det nesten blir litt for skjevt prisforhold mellom gjenstander og frakt for min del.
Om frakt+toll blir så mye mer enn det ville kostet å faktisk kjøpe i Norge, kan du jo stikke til headshops rundt om i landet. Shangri-La har som sagt vannpiper, men alt av slikt i Norge er latterlig dyrt. Du bør heller satse på å få en venn av deg til å kjøpe med en gang han er i Tyrkia eller andre land som selger vannpiper til nærmest innkjøpspris.
Hallo gitt, hvor mye koster det for en 50grams pakke i NORGE?
Om du snakker om vannpipetobakk ble det forbudt å importere eller selge i Norge 14.06.2011, så du må nok regne med en del med tanke på bøter/forelegg om du skulle være så heldig å få tak i dette.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Om du snakker om vannpipetobakk ble det forbudt å importere eller selge i Norge 14.06.2011, så du må nok regne med en del med tanke på bøter/forelegg om du skulle være så heldig å få tak i dette.
Vis hele sitatet...
Herregud, jeg blir faktisk jævlig sur pga dritt som dette.. Føkk Norge inn i helvete, drittland.
Jeg må si meg enig med Per. Staten innfører stadig nye tiltak og lover som skal hindre en hver innbygger i landet å være en skade for seg selv, om det så er så lite som å røyke frukttobakk, mens vanlig tobakk fortsatt holdes lovlig. Hva hjelper det å bo i "Verdens beste land" om du ikke har noen frihet eller mulighet for å ha det gøy eller kose deg?

Jeg vil si at dette er for at staten skal spare penger på så lite sykehusopphold, trygd og statsansatte som mulig. På denne måten kan vi bygge en opera til flere millioner som vil ligge under vann om ikke alt for lenge, og samtidig håve inn penger fra turistene som må besøke denne attraksjonen før den forsvinner.

Men nå beveger jeg meg farlig Off-Topic, så hvorvidt Norge er en velferdsstat eller ikke er en diskusjon som kan tas et helt annet sted.

Fremdeles er det helt tåpelig at vannpipetobakk ulovliggjøres fordi "Antakelig er røyking av vannpipetobakk minst like helseskadelig som å røyke sigaretter."
Sist endret av Paradigm; 18. januar 2012 kl. 23:39.
Men ja still hvor mye kosta det da? Men kan ikke se hvorfor Hydro Herbal sin er ulovlig, uten tobakk, uten nikotin, uten tjære.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Fremdeles er det helt tåpelig at vannpipetobakk ulovliggjøres fordi "Antakelig er røyking av vannpipetobakk minst like helseskadelig som å røyke sigaretter."
Vis hele sitatet...
Shisha tobakk inneholder ca 30 ganger så mye karsinogener som vanlig tobakk, så det er ikke helt uten grunn at det ble ulovlig...
Sitat av 1up! Vis innlegg
Shisha tobakk inneholder ca 30 ganger så mye karsinogener som vanlig tobakk
Vis hele sitatet...
Trodde dette bare var en følge av at man fyrte med kull, og ikke at det er selve tobakken som inneholder dette?

Kan du henvise til kilder?

Og det er vel ikke all frukttobakk som inneholder så mye dritt, enda alt av frukttobakk er ulovliggjort.

EDIT: Jeg vet meget godt at all røyking er helseskadelig, ettersom lungene ikke er laget for å puste inn røyk, men problemstillingen er fortsatt at frukttobakk blir ulovliggjort selv om ingen lover endres angående vanlig tobakk. Til kontrast er sigarer, som forøvrig er tobakk, enda værre å trekke ned i lungene enn vanlig rulletobakk og sigaretter - fortsatt lovlig.
Sist endret av Paradigm; 19. januar 2012 kl. 00:26.
• Compared to a single cigarette, hookah smoke is known to contain:

• Higher levels of arsenic, lead, and nickel

• 36 times more tar

• 15 times more carbon monoxide
Vis hele sitatet...
Det var kanskje ikke 30 ganger så mye karsinogener, men 30 ganger så mye tjære.
Ikke det at tjære er så mye bedre men..

Kilde: http://www.tobaccofreeu.org/pdf/Hookah.pdf
Jeg som trodde at mye av poenget med et vannfilter var at det filtrerte bort mye av tjæren.

Hva er folks erfaring med denne herbale shishaen uten nikotin og tjære? Ser at eBay har ekstremt stort utvalg og greie priser, så hadde vært fint om noen kunne anbefale noe.

I tillegg; Hva er det beste kullet å fyre med?
Hva er en grei pris på shisha (vannpipe-tobakk) i Norge? Kjøper litt av og til men prisene varierer mye.
Det virker ikke som om du har lest tråden eller sistesiden, ettersom vi allerede har foretatt en diskusjon hvor problemstillingen er at vannpipetobakk er ulovlig i Norge.
Neon som har noe bra erstaning for vannpipetobakk?
Har hørt litt om noen type steiner, men er det det samme/er det verdt pengene?
Jeg vet at det er ulovlig med import og salg av vannpipe-tobakk i Norge. Men det er fortsatt steder som selger dette. Kjøpte det selv for ca 2 uker siden.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Neon som har noe bra erstaning for vannpipetobakk?
Har hørt litt om noen type steiner, men er det det samme/er det verdt pengene?
Vis hele sitatet...
http://www.shangri-la.no/shop/index....roducts_id=566

Jeg regner med at du tenker på disse. Aldri prøvd dem, men de er utviklet av tyskere for å komme rundt forbudet mot tobakk på utesteder, de blir nå brukt på vannpipe-cafeer i Tyskland.
Sitat av JCM Vis innlegg
Hva er en grei pris på shisha (vannpipe-tobakk) i Norge? Kjøper litt av og til men prisene varierer mye.
Vis hele sitatet...
Jeg betalte 200 kroner for 250 gram. Jeg fikk med en pakke kull gratis, som egentlig koster 30. Kjøpte av en hyggelig fyr i en bod på Grønland i Oslo. Han måtte hente vannpipetobakken et eller annet sted da. Jeg sto og ventet 10-15 minutter i kulden på han.
Hvor i Oslo kan jeg få tak i kull til vannpipe så seint på en søndag ?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om de selger tobakk på Youngstorget nå, og til hvilke priser? Sist jeg kjøpte betalte jeg 150 kr for 250 gram. Hadde tenkt meg en tur dit neste helg, så er greit å vite
Sitat av Plectophera Vis innlegg
Er det noen sjapper som sender vannpiper innad i Europa? Har sett en del på en MYA Petite, men frakten koster såpass mye fra f.eks hookah-shisha.com at det nesten blir litt for skjevt prisforhold mellom gjenstander og frakt for min del.
Vis hele sitatet...
Dealextreme.com selger vannpiper til en billig penge. Vannpipene er enkle, men kvaliteten på disse er helt ok, og spesielt til prisen. De har gratis shipping og du kan selv enkelt merke pakken som "gift". Eneste minus er at det ofte tar noe lang tid før du mottar varen.

Kjøpte denne vannpipen, og kostet kun 110 kr. Ingen frakttillegg og inten tolltillegg. Kjøpte denne som en "utepipe" som vi tar med oss ut, da størrelsen er perfekt til dette. Skal du ha en større, mer eksklusiv pipe så må du se etter det andre steder da jeg ikke har funnet noe bra der av den større, mer eksklusive typen :P