Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3208
Hvor får jeg kjøpt Morning Glory frø? Og kan jeg røyke Morning Glory frø?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Butikker som selger frø såklart (plantasjen osv.) Merk at disse frøene har ofte "gift" på seg slik at du kaster opp etc. ved inntak. Og nei.
Du er 13 (noe du skrev i en annen tråd) , hold deg unna psykedelia (egentlig generelt rusmidler men spesielt psykedelia). Det åpner dører i hodet ditt du ikke burde åpne i en så ung og uerfaren alder som 13, de fleste på forumet annbefaler å være over 23 for denne typen ting (personelig tror jeg ikke på noen gylden alder for alle, alle blir gammle/erfarene nok til dette på forskjellige tidspunkter, mange kan selv merke dette, men ingen av dem er 13.) Les litt rundt det og du skjønner fort nok hva jeg/andre snakker. Og slutt å glorifiser det å røyke rusmiddler fordi du vil være litt rasta(igjen look-back @ en annen tråd), det er bare en inntaks metode som funker raskt på noen ting og ikke funker i det hele tatt på andre. Det er også den mest skadelige måten å innta de fleste stoffer (i mot settning til ting som spising).

For å svare på dine egentlig spørsmål: Du får kjøpt morning glory frø på bla. Plantasjen, hvis de er dekket med gift vil dette stå skrevet, hvis de er det er det mulig å la frøene ligge i sitronsyre (korrekt me if I am wrong anyone), for så å vaske dem og knuse dem. Hvis ikke de knuses får du liten effekt. De selges som bla. Ipomoea Heavenly Blue, det beste ville være å plante dem selv (i ditt tilfelle er det beste å vente en del år), for så å plukke frøkappslene, da vil du slippe en eventuell forgiftning. Og NEI du kan ikke røyke dem, de spises.

Also bruk søkefunksjonen, du kunne lett funnet alle denne infoen med få tastetrykk, velkommen til forumet forresten.
Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt vil røyke greier som staten ikke har giddet gjøre ulovlig. Gå til bensinstasjonen å kjøp en pakke med sigg, stjel fra en voksen eller få noen som er eldre enn deg til å kjøpe for deg. Start der. Så stjeler du øl fra foreldra dine. Så kan du ta toget inn til Oslo å kjøp et par gram hasj ved Vaterland. Følg standardruten så slipper du drite deg ut. Du får lite positivt ut av å starte med noe altfor kraftig.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt vil røyke greier som staten ikke har giddet gjøre ulovlig. Gå til bensinstasjonen å kjøp en pakke med sigg, stjel fra en voksen eller få noen som er eldre enn deg til å kjøpe for deg. Start der. Så stjeler du øl fra foreldra dine. Så kan du ta toget inn til Oslo å kjøp et par gram hasj ved Vaterland. Følg standardruten så slipper du drite deg ut. Du får lite positivt ut av å starte med noe altfor kraftig.
Vis hele sitatet...
Man får da ikke som 13 åring mye positivt ut av å stjele sigg fra foreldrene og kjøpe hasj på gata heller? Mener du standardruten til å bli rusmisbruker?
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt vil røyke greier som staten ikke har giddet gjøre ulovlig. Gå til bensinstasjonen å kjøp en pakke med sigg, stjel fra en voksen eller få noen som er eldre enn deg til å kjøpe for deg. Start der. Så stjeler du øl fra foreldra dine. Så kan du ta toget inn til Oslo å kjøp et par gram hasj ved Vaterland. Følg standardruten så slipper du drite deg ut. Du får lite positivt ut av å starte med noe altfor kraftig.
Vis hele sitatet...

Man trenger ikke nødvendigvis å eskalere, er ikke noe problem å starte med noe som LSA(som er virkestoffet i MG), dog kanskje greit å ha røyka noen bønner først så du har erfaring med endret sinnstillstand. Poenget er at han ikke burde drive med rus generelt, han er altfor ung. Teit å begynne å ruse seg i en alder av 13, vent med det.
Sist endret av holy_toy; 25. april 2010 kl. 21:19.
Trådstarter
43 1
OK, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg må vente til jeg blir eldre. Jeg klarer ikke å vente så lenge.
Det finnes flere grunner til at man bør la være. Man er psykisk sett, på mange måter, ikke klar for de opplevelser man kan få av psykedeliske midler. De kan endre på mye rart, og man er ofte ikke klar for noe slikt i en så ung alder. Jeg står selv i glasshus her, så jeg skal la andre ta for seg disse grunnene. Jeg vet også hvor lite disse rådene egentlig påvirker ens tanker rundt dette i så ung alder; jeg tok, og tar ikke disse grunnene så godt til meg som jeg skulle ønske.

Av den grunn vil jeg fokusere mer på den mer fysiske delen. Hjernen er ikke ferdig utviklet før rundt 25-årsalderen. Mye eksogent press under hjernens utviklingsfase kan forstyrre utviklingen. Denne er mer signifikant jo yngre man er, og tretten år er en alt for lav alder for slikt. Dette gjelder alle rusmidler, ikke bare psykedeliske, og det er ikke uten uro jeg ser at så enormt mange begynner å drikke i utrolig ung alder, og gjerne drikker hver uke. Det påvirker dem mer enn de er klare over.

Edit: Her er en tråd som tar for seg litt av det samme: Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg?
Sist endret av exocytose; 30. april 2010 kl. 14:53.
Trådstarter
43 1
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt vil røyke greier som staten ikke har giddet gjøre ulovlig. Gå til bensinstasjonen å kjøp en pakke med sigg, stjel fra en voksen eller få noen som er eldre enn deg til å kjøpe for deg. Start der. Så stjeler du øl fra foreldra dine. Så kan du ta toget inn til Oslo å kjøp et par gram hasj ved Vaterland. Følg standardruten så slipper du drite deg ut. Du får lite positivt ut av å starte med noe altfor kraftig.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg klare å stjele en sigg uten at noen merker noe?
Sitat av Shottas Vis innlegg
Hvordan skal jeg klare å stjele en sigg uten at noen merker noe?
Vis hele sitatet...
Det tror jeg egentlig ikke at jeg skal gi deg råd om. Selv gjorde jeg det aldri, ettersom ingen av foreldra mine eller slekta mi røyka. Men etter min oppfatning var det det som var vanlig i 13-årsalderen. Jeg kjøpte på butikk, men da var jeg eldre enn 13.
Sist endret av Stratops; 1. mai 2010 kl. 10:31.
Trådstarter
43 1
Er dere helt sikre på at det ikke går ann å røyke Morning Glory? Det smaker sikkert drit ekkelt.
Det er sikkert en god grunn til at folk strever med å tygge det i seg, ikke vet jeg. Du kan jo prøve å finne det ut?
Sitat av Shottas Vis innlegg
Er dere helt sikre på at det ikke går ann å røyke Morning Glory? Det smaker sikkert drit ekkelt.
Vis hele sitatet...
Det vil ikke fungere. Om det så gikk ann å røyke LSA, hvordan ville du gått frem for å røye 50-250 frø? Har du noen gang sett mg-frø? De er ganske store. Du får ikke 50 stk i en joint, for å si det slik
Trådstarter
43 1
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det vil ikke fungere. Om det så gikk ann å røyke LSA, hvordan ville du gått frem for å røye 50-250 frø? Har du noen gang sett mg-frø? De er ganske store. Du får ikke 50 stk i en joint, for å si det slik
Vis hele sitatet...
Jeg hadde most dem. Også rulla dem i en joint.
Massen blir den samme uansett, furthermore så brenner både LSD (finnes ikke i MG, men det er samme familie, så tenkte det var greit å nevne) og LSA opp og du får null effekt av å røyke det. Og la meg igjen påpeke, hold deg unna rusmidler i så ung alder, du er ikke klar for det, sellom du kanskje tror det.

(By the way du har tidligre gitt uttrykk for at du vil være Rasta og det derfor du skal eksperimentere med rusmiddler, vel, let me be the first to tell you, LSA og LSD etc er ikke Rasta, det er mer hippie/psychonaut,)
Sist endret av holy_toy; 3. mai 2010 kl. 19:38.
Sitat av Shottas Vis innlegg
Jeg hadde most dem. Også rulla dem i en joint.
Vis hele sitatet...
Som holy toy sier, blir massen den samme uansett. Å røyke en vanlig dose mg-frø ville tatt knekken på lungene dine.
http://farm3.static.flickr.com/2262/2497116777_24f70ced79.jpg

Bare for å yttligere understreke poenget, du får ikke 250 sånne inn i en joint, blunt, bøttetrekk, bong eller hva en du velger.
Sist endret av holy_toy; 3. mai 2010 kl. 19:44.
Trådstarter
43 1
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Massen blir den samme uansett, furthermore så brenner både LSD (finnes ikke i MG, men det er samme familie, så tenkte det var greit å nevne) og LSA opp og du får null effekt av å røyke det. Og la meg igjen påpeke, hold deg unna rusmidler i så ung alder, du er ikke klar for det, sellom du kanskje tror det.

(By the way du har tidligre gitt uttrykk for at du vil være Rasta og det derfor du skal eksperimentere med rusmiddler, vel, let me be the first to tell you, LSA og LSD etc er ikke Rasta, det er mer hippie/psychonaut,)
Vis hele sitatet...
Så hva er Rasta rus da??
De vil vel ikke akkurat regne det som en rus (har dog liten peil på Rasta.) Men man bruker Marijuana, rekreasjionelt, for å oppnå en spirituell kontakt med kreftene/ en Gud i universet(ser det samme innen en del Sufistiske sekter innen Islam). Rastafarnism en "sekt" innen kristendommen (ortodoks Kaapote-kristendom om jeg husker riktig). Hovedgreia med denne relgionen er ikke å være stoned of your ass 24/7, men å være et godt og spirituelt menneske som følger Jesus eksempel(omtrent det samme som alle relgioner sier, dog få følger). Hvis du bare er tilhenger på grunn av weed, eller på grunn av Shottas filmen, har du misforstått hele rasta-movmenten. Du burde heller ikke undskylde din interesse for rusmidler med relgion, ei heller ha behov for å være relgiøs(no offence anyone.....), da jeg vil tørre påstå at relgion er en ganske utdatert hoax (personelig mening).


Men som sagt den eneste sanne "Rasta-rusen" vil være ganja...For å utdype hvorfor de røyker:
"For Rastas, smoking cannabis, usually known as "herb", "weed", "sinsemilla" (Spanish for "without seeds") or "ganja" (from the Sanskrit word, "Ganjika", created by the Hindus of India), is a spiritual act, often accompanied by Bible study; they consider it a sacrament that cleans the body and mind, heals the soul, exalts the consciousness, facilitates peacefulness, brings pleasure, and brings them closer to Jah."

Underforstått, de gjør det ikke for rusen i seg selv, men fordi det er spirituell og relgiøs handling.
Sist endret av holy_toy; 4. mai 2010 kl. 17:19.
Også er det hele den black pride og "afrikanere er fantastiske" greia. Det "onde samfunnet" har alltid vært dominert av hvite. Når det er sagt er det helt greit for hvite eller andre å være rasta. Men du tilhører da en religion som sentrerer seg rundt en annen rase enn den du tilhører. Det blir som om en pakistaner skulle være medlem i Norgespatriotene. Sikkert funka det, hvis han er født og oppvokst i Norge, men det er jo litt merkelig.
Sist endret av Stratops; 4. mai 2010 kl. 19:57.
Hvorfor kjøper du heller ikke hawaiian baby woodrose-frø? Istedenfor å spise 250 morning glory frø, vil 5-13 hbw-frø gi deg noenlunde lik virkning som morning glory.

De inneholder LSA begge to, men noen mener dog at hbw gir en mer "bedøvet" virkning. I min mening er dette sludder, da sammensetningen av alkaloidene varierer fra batch til batch.
Fordi HBW er ulovlige å ta inn i Norge, men MG er fullt lovlig og hakket enklere å få tak i(hvilken som helst blomsterbutikk)?? Men, ikke vet jeg
Jeg har aldri hatt problemer når jeg har bestilt HBW fra div. smartshops på nettet, men det er vel alltid en sjanse for stikkprøver.
Nei, det at det ikke er noe problem å få gjennom er vel en kjent sak, blir sendt mye gøy i posten haha..
Men, etter å ha lagt merke til kiden(Shottas)'s inlegg den siste tiden regner jeg med at han vil ha det så mye på den lovlige siden av regelverket som mulig. Da blir nok HBW utelukket. Men det er et veldig bra tips om HBW, mye enklere å få i seg. :P
Sitat av Shottas Vis innlegg
Er dere helt sikre på at det ikke går ann å røyke Morning Glory? Det smaker sikkert drit ekkelt.
Vis hele sitatet...

Kiddo, du er 13. TENK deg om. Enklere sagt blir det ikke. Når det kommer til inntak av substanser ligger det mye ''for-arbeid''. Det er iallefall den måten jeg anbefaler og gjøre det på. LES om stoffet, tenk deg godt over. Lytt til andre mennesker som har prøvd stoffet, både med de som støtter det og de som snakker imot det. Alle stoffer (Organiske, etter personlig mening) burde behandles med respekt før man tester (Kjemiske stoffer kan man bare egentlig bare styre unna. IGJEN, mener ingen dis-respect. Bare det jeg mener.) Det burde være ett gjennomtenkt og bevist valg om man først skal teste ut. Selv om det beste vil alltid være å bare la vær.

Vent noen år gutt, før du tester psycadelia. PEACE : )