Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1015
Hei.
Jeg har en Jensen Airlink 59300. Den fungerer fint helt til noen kobler opp en mac mot nettet. Da begynner den å krølle. Jeg har fremdeles tilgang til skype, men nettleser bruk fungerer ikke. Dvs jeg kan ikke komme inn på nettsider. JA jeg har prøvd å skru av og på! Trenger hjelp!
Sitat av wiktorliar Vis innlegg
Hei.
Jeg har en Jensen Airlink 59300. Den fungerer fint helt til noen kobler opp en mac mot nettet. Da begynner den å krølle. Jeg har fremdeles tilgang til skype, men nettleser bruk fungerer ikke. Dvs jeg kan ikke komme inn på nettsider. JA jeg har prøvd å skru av og på! Trenger hjelp!
Vis hele sitatet...
Skulle man tippe... Nyere mac støtter 802.11n, de andre maskinene dine gjør det ikke og routeren klarer å rote det til når det blir mye trafikk på 802.11n.

Jeg ville ha forsøkt å skru av en eller flere av .11 protokollene slik at du f.eks. bare leverte .11b og se om det skjer da også (.11g er vel mer spiselig hvis det ender med å bli løsninga).
Du har jo nevt feilen alt.

Sitat av wiktorliar Vis innlegg
Hei.
Jeg har en Jensen Airlink 59300. Den fungerer fint helt til noen kobler opp en mac mot nettet. Da begynner den å krølle. Jeg har fremdeles tilgang til skype, men nettleser bruk fungerer ikke. Dvs jeg kan ikke komme inn på nettsider. JA jeg har prøvd å skru av og på! Trenger hjelp!
Vis hele sitatet...
Trådstarter
4 0
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Skulle man tippe... Nyere mac støtter 802.11n, de andre maskinene dine gjør det ikke og routeren klarer å rote det til når det blir mye trafikk på 802.11n.

Jeg ville ha forsøkt å skru av en eller flere av .11 protokollene slik at du f.eks. bare leverte .11b og se om det skjer da også (.11g er vel mer spiselig hvis det ender med å bli løsninga).
Vis hele sitatet...
Noen tips på hvordan jeg gjør det? :s Har lett igjennom router-instillingene mine men finner ikke noen måte å endre det på..
Sitat av wiktorliar Vis innlegg
Noen tips på hvordan jeg gjør det? :s Har lett igjennom router-instillingene mine men finner ikke noen måte å endre det på..
Vis hele sitatet...
Ja. Problemet ditt er som sagt allerede nevnt.
Sitat av wiktorliar Vis innlegg
Hei.
Jeg har en Jensen Airlink 59300. Den fungerer fint helt til noen kobler opp en mac mot nettet. Da begynner den å krølle. Jeg har fremdeles tilgang til skype, men nettleser bruk fungerer ikke. Dvs jeg kan ikke komme inn på nettsider. JA jeg har prøvd å skru av og på! Trenger hjelp!
Vis hele sitatet...
Du.trenger.en.ny.router.

Get it?
Jensen er bare å kaste i søpla. Er du på budsjett, kan du kjøpe deg en rimelig router fra TP-Link f.eks (selges på www.komplett.no). De fleste fra dem fungerer helt ok med standard programvare, og fantastisk med dd-wrt installert.
Har du testet å oppgradere den trådløse ruteren til nyeste firmware? Selv om Jensen er noe skrot, kan det hende du er så heldig at en oppgradering hjelper på problemet ditt.