Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 8978
http://www.nrk.no/sorlandet/fire-tat...ing-1.11244034

Kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser den saken her. Vedder på de hadde en bra tur, så kommer snuten og ødelegger alt.

De kunne vel bare kjørt dem hjem, i stedet for å sette dem i arresten?
Sitat av j-kid Vis innlegg
De kunne vel bare kjørt dem hjem, i stedet for å sette dem i arresten?
Vis hele sitatet...
De lot jo halvparten gå, så da kan du jo tippe hvorfor de to siste fikk bli med på stasjonen. Hint: det har nok noe med oppførsel å gjøre.
Sist endret av Mith; 16. september 2013 kl. 12:51.
Trådstarter
6 3
sorry, leste feil hehe
Fire ungdommer
Vis hele sitatet...
De fire var to menn, 21 og 22 år gamle, og to kvinner, 20 og 21 år gamle.
Vis hele sitatet...
Ble nesten mer provosert av dette enn av selve artikkelen, og det gjorde meg ikke superprovosert dette heller.
Sitat av j-kid Vis innlegg
http://www.nrk.no/sorlandet/fire-tat...ing-1.11244034

Kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser den saken her. Vedder på de hadde en bra tur, så kommer snuten og ødelegger alt.

De kunne vel bare kjørt dem hjem, i stedet for å sette dem i arresten?
Vis hele sitatet...
De ropte om hjelp i fra skogen. Den ene som ble sendt til legevakten var trolig i psykose.
Fleinsopp finner du vell i skogen og er ikke forbudt akuratt som muskatt så politiet kan vell ikke akuratt gi dem noe straff?
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Fleinsopp finner du vell i skogen og er ikke forbudt akuratt som muskatt så politiet kan vell ikke akuratt gi dem noe straff?
Vis hele sitatet...
Vær så snill å i det minste les det du kommenterer. Det er en halv side med tekst som er minimumet for å uttale seg her.
Sist endret av Mith; 16. september 2013 kl. 13:47.
"– Fleinsopp er et hallusinogen. Sanseinntrykkene blir helt forvrengt og spising av soppen kan være dødelig ved inntak av store mengder, sier Beckmann."

"
Lim TH, Wasywich CA, Roygrok PN. "Letter to the Editor: A fatal case of 'magic mushroom' ingestion in a heart transplant recipient". Internal Medicine Journal. Nov 19, 2012 (online).1268-9.

Autopsy confirmed a healthy cardiac allograft (no allograft vasculopathy). Plasma toxicology revealed a psilocin level of 30 mg/L (consistent with magic mushroom toxicity) and a tetrahydrocannabinol level of 4 mg/L. No alcohol or other common drugs of abuse were detected. [...] Only two deaths have been previously reported directly attributable to magic mushroom ingestion ... We postulate that in this case excessive sympathetic stimulation of the transplanted heart as a result of Psilocybe mushroom toxicity led to fatal ventricular arrythmias."


Det er to tilfeller i verden. Men man kan jo også dø av for stort inntak av vann.
Om de ikke er helt idioter så tror/håper jeg de mener at store doser kan føre til at du gjør handlinger som kan sette deg i livsfare.

Sikkert bare en formulering for å skremme folk uten løyn, bare mangel på info.
.... Mennene i arresten + bot og kvinnene fikk gå....
Sist endret av Seaturtle5; 16. september 2013 kl. 16:33.
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
.... Mennene i arresten + bot og kvinnene fikk gå....
Vis hele sitatet...
Det stod tydelig at kvinnene kom til å få bot også.

Jeg er mer irritert over disse "ungdommene" som ikke klarer å ta vare på seg selv pga inntak av fleinsopp.
Synes det er snodig at man skal blir straffet for å spise noe man finner fritt i naturen. Så lenge det ikke går utover andre bør man kunne bestemme hva man putter i seg selv.
____

Hvorfor bruker de betegnelsen "ungdom" på personer over 20 år?
Alle over 18 år skal betegnes som "menn" eller "kvinner".
Sist endret av PyroMartin; 16. september 2013 kl. 17:38.
Virker for meg som at politiet gjorde en god jobb mtp situasjonen. Når noen er i en psykose og de andre ikke klarer å roe ned vedkommende burde noe gjøres; helt sikkert ikke det beste med politi, men helt klart bra at noe ble gjort.
Sitat av Mith Vis innlegg
Vær så snill å i det minste les det du kommenterer. Det er en halv side med tekst som er minimumet for å uttale seg her.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest artikkelen men skjønner ikke hvorfor de skal få bot for noe som ikke er ulovlig. Det er ikke ulovlig å spise muskatt men folk gjør det. Det er ikke ulovlig å spise fluesopp men folk gjør det også.
Sitat av Rakaa Vis innlegg
Utrolig at man kan få bot fordi man spiser en sopp som man finner i norske skoger....
Vis hele sitatet...
Det var ikke vokseområdene til denne soppen som ble vektlagt da forbudet mot plukking tredde i kraft.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Jeg har lest artikkelen men skjønner ikke hvorfor de skal få bot for noe som ikke er ulovlig. Det er ikke ulovlig å spise muskatt men folk gjør det. Det er ikke ulovlig å spise fluesopp men folk gjør det også.
Vis hele sitatet...
Bot for noe som ikke er ulovlig? Fleinsopp er ulovlig: Narkotikalisten, fleinsopp går under sitt vitenskapelige navn "Psilocybe Semilanceata".
Sitat av j-kid Vis innlegg
http://www.nrk.no/sorlandet/fire-tat...ing-1.11244034

Kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser den saken her. Vedder på de hadde en bra tur, så kommer snuten og ødelegger alt.

De kunne vel bare kjørt dem hjem, i stedet for å sette dem i arresten?
Vis hele sitatet...
Så du tror en bra tur fører til at folk roper så mye om "hjelp!" at folk tipser politiet???

Du er nok på jordet her unge mann, en bra tur er ikke en tur som ender i arresten pga roping om hjelp.....

Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Fleinsopp finner du vell i skogen og er ikke forbudt akuratt som muskatt så politiet kan vell ikke akuratt gi dem noe straff?
Vis hele sitatet...
Sorry mann du er helt på jordet, fleinsopp er forbudt ved norsk lov. Kansje lurt å sjekke om det DU TROR faktisk stemmer og ikke bare buse ut med din uvitenhet....
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Bot for noe som ikke er ulovlig? Fleinsopp er ulovlig: Narkotikalisten, fleinsopp går under sitt vitenskapelige navn "Psilocybe Semilanceata".
Vis hele sitatet...
da burde purken ta en titt i skauen, der er det masse ulovligheter som de kan tjene på. Eieren av tomta gror ulovlige ting.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
da burde purken ta en titt i skauen, der er det masse ulovligheter som de kan tjene på. Eieren av tomta gror ulovlige ting.
Vis hele sitatet...
Eigaren av eit landområde er ikkje ansvarleg for det som veks der, like lite som du er ansvarleg for eit drap om nokon grev ned drapsvåpenet i hagen din.
Sitat av j-kid Vis innlegg
http://www.nrk.no/sorlandet/fire-tat...ing-1.11244034

Kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser den saken her. Vedder på de hadde en bra tur, så kommer snuten og ødelegger alt.

De kunne vel bare kjørt dem hjem, i stedet for å sette dem i arresten?
Vis hele sitatet...
Ja vettu hva, skjønner du blir provosert når politiet ødelegger for noen som begår en kriminell handling! De burde absolutt fått dra hjem og eventuelt være/havne i psykose! ACAB FTP FÅKK SNUT1

Eller ikke. Men kanskje dem kunne fått være på et sykehus til de var nede igjen, ovenfor arresten, det kan jeg kanskje være enig i.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eigaren av eit landområde er ikkje ansvarleg for det som veks der, like lite som du er ansvarleg for eit drap om nokon grev ned drapsvåpenet i hagen din.
Vis hele sitatet...
så naboen kan gro i landområdet mitt og jeg er ikke ansvarlig.. da kan folk bare si at de ikke vet hvem det er sitt og ingen kan bli straffeforfulgt da?
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
så naboen kan gro i landområdet mitt og jeg er ikke ansvarlig.. da kan folk bare si at de ikke vet hvem det er sitt og ingen kan bli straffeforfulgt da?
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig å PLUKKE og å spise dem. Det er ikke ulovlig at de vokser her og der.
Sist endret av Nexusone; 16. september 2013 kl. 18:51.
Jeg har selv et veldig liberalt forhold til rusmidler men jeg ser en klar trend her på freak:

Folk som forherliger rusmidler, som mener at de som har inntatt de ikke gjør noe galt UANSETT.
Det skader saken for oss andre som ønsker å myke opp samfunnets strenge holdning til ulovlige rusmidler.

I denne saken virker det jo tydelig at politiet har gjort det "rette" utifra både loven og menneskelige hensyn (han ene var i en form for psykose).

Å leve i en blind tro om at alle rusmidler er ufarlige på alle måter kommer til å ta (og har kanskje tatt) livet til minst et par freaker.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
så naboen kan gro i landområdet mitt og jeg er ikke ansvarlig.. da kan folk bare si at de ikke vet hvem det er sitt og ingen kan bli straffeforfulgt da?
Vis hele sitatet...
Hvis det er en hasjplantasje så vil nok han som bor der få en god del spørsmål. Er det ikke han som har grodd det, så vet han nok hvem som har gjort det.

Viltvoksende ting vil nok aldri eieren av tomta bli tatt for. Hva skal han gjøre? Luke bort fleinsopp og fluesopp halve høsten?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvis det er en hasjplantasje så vil nok han som bor der få en god del spørsmål. Er det ikke han som har grodd det, så vet han nok hvem som har gjort det.

Viltvoksende ting vil nok aldri eieren av tomta bli tatt for. Hva skal han gjøre? Luke bort fleinsopp og fluesopp halve høsten?
Vis hele sitatet...
Faktisk ville det vært ulovlig å luke dem vekk ettersom det ikke er lov å plukke dem.
Men selvfølgelig ville jo ikke noen straffet deg for å fjerne sopp fra hagen, men i teorien er det vel ulovlig.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Det stod tydelig at kvinnene kom til å få bot også.

Jeg er mer irritert over disse "ungdommene" som ikke klarer å ta vare på seg selv pga inntak av fleinsopp.
Vis hele sitatet...
hehe ops, leste den setningen fort og overså det åpenbare
Absolutt ikke, fleinsopp er ulovlig og farlig narkotika. Synes politiet gjorde jobben sin utmerket her.
Sitat av cheetos Vis innlegg
Absolutt ikke, fleinsopp er ulovlig og farlig narkotika. Synes politiet gjorde jobben sin utmerket her.
Vis hele sitatet...
Så lenge du bruker det forsvarlig og fornuftig, så er ikke fleinsopp farlig.
Selvfølgelig burde folk med ustabil psyke kanskje holde seg unna, men for resten av oss ansvarlige fornuftige mennesker, så er ikke fleinsopp i seg selv særlig farlig.
Fleinsopp er ikke ulovlig, men ulovlig å plukke og oppbevare.
Sitat av cheetos Vis innlegg
Absolutt ikke, fleinsopp er ulovlig og farlig narkotika. Synes politiet gjorde jobben sin utmerket her.
Vis hele sitatet...
"farlig narkotika" - nøyaktig hva er det du mener er farlig med det?
Det er ikke giftig, du må vel spise sånn ca 30 kg fersk sopp for å dø av virkestoffet... Så det går ikke.

Psykisk farlig? Kanskje, om man kort sagt er en "idiot" med mangel på kontroll av ditt eget sinn og psyke. Det gjelder også spesielt alkohol, så å fordømme en sopp du finner i skauen vs alkohol, blir litt dumt og urimelig.

I de fleste tilfeller vil psykedelika hjelpe brukeren å komme mer til bunns i problemene sine, om det er i form av bad trips eller bare gode trips.
Slik har iallefall jeg, og alle andre jeg kjenner, opplevd det. 5-10 andre mennesker ca.

Man lærer utrolig mye av både bad og good-trips. Det gjorde iallefall jeg. Jeg badet som bare det, spøy til og med. Men det var aldri så vondt at det ikke var godt for noen ting. Jeg fikk masse ut av det i ettertid, tro meg.

Jeg stiller meg mer kritisk til at politifolk tok med seg mennesker i psykedelisk rus ned på en institusjon, for så å sperre noen av dem inne i sopp-rus. Det kan umulig være særlig sunt eller positivt for psyken i ettertid.
Man blir jo faktisk sperret inne som et dyr, lurer på hva den mentaliteten fører over på deg som person, når du sitter der og tripper balls.

Jeg vil tippe du blir ekstra forvirret, redd, føler deg mindreverdig, dårlig samvittighet. Alt det som føres med skriker etter badtrip.

Irriterer med at politiet vet så innmari lite om psykedelika. Ting de foretar seg kan i værste fall påvirke psyken til folk betraktelig i ettertid, slik jeg vil tørre å påstå det er belegg for å tro det gjør, om du blir sperra inne som et dyr fordi du har spist sopp.
Alt er liksom basert på fordommer om hva man tror skjer når man spiser sopp, alle tror du blir psykotisk og umenneskelig - i verste fall kan det speiles over på folkene slik at de faktisk tror det er realitet - og begynner å oppføre seg deretter, i f.eks glattcella og lignende.

Hvordan vet de forresten at personen var "psykotisk" og ikke bare trippa hardt baller? Er psykotisk en betegnelse vi bare ser i sammenheng med ulovlige stoffer?

Er ikke ofte du ser noen skrive "mannen var så full at han var psykotisk" - selv om jeg vil tørre å påstå at alle blir mer eller mindre "psykotiske" av nok alkohol også.
Hvorfor kaller de dette psykose? Jeg ser ofte folk som er drita på alkohol som ikke oppfører seg som mennesker i det hele tatt. Hvorfor kalles ikke dette psykose? Hva definerer psykose? Alt som får deg til å oppføre deg "annerledes" som IKKE er alkohol kalles psykose? Dette blir for dumt. Snakk om skremselspropaganda.

De var RUSA, get over it. Alkohol er ikke den eneste rusen her i verden. Makan til hykleri på folk, blir så lei.

Her ser vi EN sak om fleinsopp. Alkohol fyller politilogger med saker 24/7.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Psykisk farlig? Kanskje, om man kort sagt er en "idiot" med mangel på kontroll av ditt eget sinn og psyke.
Vis hele sitatet...
Hvor god kontroll har du over psyken din? Regner du det i %? Hvor god psyke hadde du før første turen din, som kunne garantere deg at alt gikk bra for deg og andre?

Jeg er enig i at folk som er "way out" burde holde seg unna, men hvis du har trippa før, så vet du at ingenting kunne forberede deg på det som slo deg hardt i trynet første gang du tura. Det er først under eller etter turen man vet om man takler det eller ikke. Gjør man ikke det så er det jo allerede for sent.

Man er ikke "kort sagt en idiot" fordi man ikke så inn i fremtiden og skjønte at man hadde en svært potent batch med sopp og at alt gikk i dass. Sopp kan man ikke stole på hva angår mengde virkestoff.

Man kan jo starte på terskeldose, men kom igjen, hvem er det som gjør det første gang?
Sist endret av Beis; 17. september 2013 kl. 20:37.
Hadde ikke tåpene dratt ut i skogen og rusa seg så jævli at en/flere av dem ropte hjelp, så hadde politiet heller ikke kommet.

Dagens lekse: Gjør minst mulig for å tilkalle oppmerksomhet når en først skal gjøre noe ulovlig.
''En av dem var inne i en slags psykose og ble tatt med til legevakta.'' rofl. -.-
Sist endret av wutsup; 17. september 2013 kl. 22:54.
Sitat av wutsup Vis innlegg
''En av dem var inne i en slags psykose og ble tatt med til legevakta.'' rofl. -.-
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette noe du ler av?

Jeg leser artikkelen slik at dette var ganske uerfaren gjeng som prøvde ut sopp for lolz. At de i det hele tatt ble tatt av politiet sier jo at dem ikke planla trippen bra nok i det hele tatt.