Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1224
Hei

I tiden fremover kommer jeg til å være opptatt med et større prosjekt rundt filming og publisering av videoer. Kan ikke si så mye om konseptet enda, men håper å få litt hjelp.

Videoen kommer i første omgang til å bli publisert på YouTube for å se om det fenger publikum. Har forstått det slik at om man skal kunne poste videoer som er lengre enn 10 min ( i vårt tilfelle er de 45 min ) så må man være YouTube-partner? Men det er vell ikke mulig i Norge? Noen andre måter å gjøre det på?

Takker for all hjelp og alle innspill
Registrere deg som svensk, vet om flere norske som har gjort dette.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Så lenge du ikke har noen brudd på retningslinjene for youtube kan du oppgradere kontoen din slik at du kan laste opp videoer av ubegrenset lengde.
Ozzfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zyke Vis innlegg
Så lenge du ikke har noen brudd på retningslinjene for youtube kan du oppgradere kontoen din slik at du kan laste opp videoer av ubegrenset lengde.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør man det ?
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hvordan gjør man det ?
Vis hele sitatet...
Trykk på last opp, så skal det stå der om kontoen din er tilgjengelig for denne oppgraderingen, og ev. hva du må gjøre for å aktivere dette.
Sist endret av Zyke; 13. april 2012 kl. 19:51.
Ozzfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Registrere deg som svensk, vet om flere norske som har gjort dette.
Vis hele sitatet...
Er jo selvfølgelig en mulighet Utnytte søta bror en smule.
Man kan vel ikke bare bli youtube-partner? Må man ikke ha x antall subscribers/views?
Kan hende jeg tar feil men
Er lett og laste opp lengre videoer. Bare å registrere tlf nr.

Gå inn på last opp. Og under der det står velg filer finner du: "Last opp HD-video i forskjellige formater med opp til 15 minutters lengde. [COLOR="DeepSkyBlue"]Øk grensen[/COLOR]. "

Trykk på øk grensen. Skriv inn tlf nr og få muligheten til å laste opp filmer lenger enn 15min
Sist endret av Pyrocake; 13. april 2012 kl. 20:00.
Sitat av Eiol Vis innlegg
Man kan vel ikke bare bli youtube-partner? Må man ikke ha x antall subscribers/views?
Kan hende jeg tar feil men
Vis hele sitatet...
Du må ha kvalitets videoer. Subscribers er ikke noe viktig ettersom jeg har sett flere med under 1k subs som er partnere.
Ozzfan's Avatar
Trådstarter
Hvordan er det med bannere Finnes det noen finurlig løsning for å plassere banner på kanalsiden uten å være partner?
Usikker på hva du mener med bannere? Du mener kanskje bakgrunn på kanalen din?

Du går inn på kanalen din, trykker på innstillinger(rett til høyre for antall ganger videoer har blitt spilt), og velger et bilde du vil bruke som bakgrunn.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hvordan er det med bannere Finnes det noen finurlig løsning for å plassere banner på kanalsiden uten å være partner?
Vis hele sitatet...
Nei, dessverre, det må du være partner for.
Er ikke mye som skal til for å bli partner da.
http://www.youtube.com/account_monetization
OBS: Funker ikke i Norge, men skal funke hvis du setter land til f. eks USA.

PS. Her står det litt om partner-programmet til youtube.
Sist endret av Zyke; 13. april 2012 kl. 20:41.
Har vært på youtube i mange år, og plutselig for et par år sida, fikk jeg en melding om at "you are now certified to upload videos longer than 10 minutes". Og jeg har lastet opp videoer på nærmere 30 minutter. Aner ikke hva som foregår men er jo kjekt. Har ikke søkt om noe som helst.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av Taurean Vis innlegg
Har vært på youtube i mange år, og plutselig for et par år sida, fikk jeg en melding om at "you are now certified to upload videos longer than 10 minutes". Og jeg har lastet opp videoer på nærmere 30 minutter. Aner ikke hva som foregår men er jo kjekt. Har ikke søkt om noe som helst.
Vis hele sitatet...
http://youtube-global.blogspot.com/2...-for-more.html

Her står det forsåvidt litt mer om denne oppdateringen fra 2010 som økte opplastningsbegrensningen til 15 minutter for vanlige brukere. Og ubegrenset for brukere uten noen brudd på retningslinjene for youtube, eller noen brudd på opphavsretten (noe man måtte søke om i begynnelsen tror jeg, om jeg ikke husker feil).
Hmm, hvis du hadde lastet opp videoer med spill kunne du gått gjennom TGN eller Machinima, men siden det ikke gjelder spill så er vel det letteste å registrere seg som om du er fra et annet land.