Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 7924
Jeg lurer på hva som er aldersgrensen på kjøp av snus\sprit i finland ? Lurer på dette fordi klassen skal på tur til finland! Mange som sier at aldersgrensen er 15 men er meget usikker på dette !

Takk for alle (seriøse) svar !
15 år? Vet ikke korrekt hvor mye det er, men tviler STERKT på at den er 15.
Et Google-søk ga meg umiddelbart denne informasjonen:

Age limits

Age limits relating to alcoholic beverages refer to the minimum ages of persons who are allowed in Finland to have alcoholic beverages in their possession or transport them.

20 yrs

Strong alcoholic beverages i.e. with a content of more than 22 percent by volume of ethyl alcohol

18 yrs

Alcoholic beverages i.e. with a maximum content of 22 percent by volume of ethyl alcohol such as
aperitifs (like vermouth, bitter, sherry, long drink, cider, and sparkling wine)
light wines (red, white, and rosé)
beer

Duty-free from outside the EU:

17 yrs: tobacco products

15 yrs: coffee, coffee extract, coffee essence
Google.com , verdens beste svar.
Sitat av Bang_Master
Jeg lurer på hva som er aldersgrensen på kjøp av snus\sprit i finland ?
Vis hele sitatet...
Nå har det seg slik at dem faktisk ikke selger snus i Finland :/
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Men på ferja mellom sverige og finland koster en løs general ~10kr... og inn i finland kan du ta med deg opptil 50kg tobakk
Er det aldersgrense på kaffe osvosv?
Sitat av |fatman|
Nå har det seg slik at dem faktisk ikke selger snus i Finland :/
Vis hele sitatet...
Det stemmer det.. Snus selges ikke i Finland.
1. Snus selges ikke i finland
2. I Finland er de ikke nesten så strenge på dette med aldersgrenser som i Norge.

Vis du absolutt vil kjøpe tobakks-varer, så går du fram til kassa, river ned en sigg pakke og venter på å få lov til å betale, akkurat som om dette er en vanlig prosidyre som du må gjennom hver dag.. Simple as that!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg tror Snus er ulovelig i finnland. En venn av meg var på klassetur der og ble beskyldt for å ha med seg narkotika av de som eide hotellet når han bare hadde en boks med general løs. xD
Samma skjedde med meg i London, spurte om de hadde snus og viste de skruff løs boksen min og åpnet den, og da svarte de " Ganja?!" .
lure på kor streng straff det er for persona under 15 år og kjøpe kaffi
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Reff
lure på kor streng straff det er for persona under 15 år og kjøpe kaffi
Vis hele sitatet...
Livstid i fengsel og framdømming av retten til å kjøpe kaffi.
strenge straffer i finnland eller?
Snus ble vel forbudt i EU, men sverige har fått dispensasjon for å produsere/selge/bruke det.

les http://www.eu-upplysningen.se/templa...e____2994.aspx

hvorfor? ingen som bruker det i EU-landene uansett, så hvorfor innføre et nytt giftprodukt.
Sist endret av Vexillum; 18. oktober 2006 kl. 11:42.
...men uansett aldersgrense i andre land. Det er 20-årsgrense på å ta med seg brennevin inn til Norge.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ja, å ta med seg tobakk eller alkohol inn i landet er det samme som å kjøpe det, bortsett fra at du allerede har betalt Det vil si at;

Alkohol under 22% = 18 år
Alkohol over 22% = 20 år
Tobakk = 18 år

Altså, for å ta med seg. Kommer du med en kartong sigaretter og blir tatt i tollen, blir du fratatt denne dersom du er under 18 år gammel. Snus er like ulovlig i Finnland som hasj er i Norge (vil jeg tro).
Snus er like ulovlig i Finnland som hasj er i Norge (vil jeg tro).
Vis hele sitatet...
Du blir nok ikke arrestert, tatt med på glattcella, strippa og få ræva vrengt, og 3-4000 i bot for å ha en snusboks på innerlomma i Finland.. Det virker litt usannsynlig spør du meg.
Sitat av Vexillum
Snus ble vel forbudt i EU, men sverige har fått dispensasjon for å produsere/selge/bruke det.

les http://www.eu-upplysningen.se/templa...e____2994.aspx

hvorfor? ingen som bruker det i EU-landene uansett, så hvorfor innføre et nytt giftprodukt.
Vis hele sitatet...
At jeg ikke skal få lov til å forgifte kroppen min med hva jeg vil er et brudd på mine rettigheter som menneske.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Proxick
Snus er like ulovlig i Finnland som hasj er i Norge (vil jeg tro).
Vis hele sitatet...
Nope. Felles for EU er at omsetning er ulovleg, men oppbevaring, innførsel og bruk er lovleg. Du kan mao ha med deg så mykje du vil, men *ikkje* selge det.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Auch.. må bare unnskylde. Jeg ble nemlig fortalt når jeg var i Canada, at snus lå på linje med hasj når det gjaldt straffbarhet og bot. Men så var området jeg var i på Vancouver Island ganske innrøyka om jeg oppfattet riktig
I Finland er det ganske lav grense på å spille på spilleautomater og, vi dro på klassetur i til Finland i starten av tiende, ett år og noen uker siden...

Verken danskene, svenskene eller finnene skjønte hvorfor nordmennene kun drakk redbull og spilte på automatene hele tiden

Tror dog grensene på drikke med lavt alkoholinnhold (øl f.eks.) har lav aldersgrense i Danmark. På flyplassen hjem bestilte hele klassen pølser, og servitøren lurte på om vi skulle ha brus eller øl til!
alders grensen i danmark er 16 på øl
det er den også på sprit og tobakksvarer......
Danmark er digg
Til de tre siste som har postet:
Danmark ligger ikke i Finland, derfor er ikke aldersgrensene der relevant i det hele tatt.