Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2561
Kompis skal kjøpe ny bil og sjekket pris på forsikring.
Jeg synes summen var litt høy og sjekket hva prisen ville blitt i mitt navn.
Summen ble et par tusen over det han fikk tilbud om med nøyaktig samme info om bonus osv.
Stusset veldig på dette og fikk han til å slå inn min bil og tror vel ikke han fikk en betydelig bedre pris der også når han la inn infoen min med bonus osv.

Ville tro at det skulle være omvendt. Jeg har kjørt skadefritt i 20 år og det har ikke han. Har hatt lappen 10 år lenger enn han også.

Ringte gjensidige for å få en forklaring på dette og sendte dem screenshot av prisene jeg fikk og de han fikk.
De sa bare at jeg hadde fått beste pris og ville ikke si noe mer av verdi.

Hva i all verden kan grunnen være at en som på papiret vertfall teoretisk skulle være en høyere risiko får en bedre pris enn meg?

Finner hele greia merkelig
Uvaksinert 👍
bosted kan jo ha en del å si.
Bor ca 35 km fra hverandre. Jeg i liten by og han i større tettsted. mer eller mindre likt folketall.

Merkelig at noe sånt kan ha så stor forskjell spesielt med tanke på historikken mellom oss
Trenger ikke være mer magisk enn at kompisen din er medlem i en fagforening som har avtale med Gjensidige og derfor får bedre pris.

Dere må nesten se på alle feltene, og ikke bare sluttsummen i Gjensidige sitt regnestykke

F.eks:

Kode

Pris før rabatter 25 736 kr
Økt sikkerhet - 5 147 kr
Fordel/medlem - 5 765 kr
Nettrabatt - 1 482 kr
Årspris 13 342 kr
Månedspris 1 112 kr
Jeg tipper "Pris før rabatter" er lik, men at forskjellen finnes i "Økt sikkerhet" og "Fordel/Medlem"
Vi slo inn alle felt likt. Eneste forskjell er personene.
Men han er ikke i en org