Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2044
Noen som har fått med seg de nye EU-reglene som gjør at alle nå må bestå en teoriprøve for å ha lov til å være passasjer i en personbil?

Man kan øve til prøven her:
https://www.prove.no/test/prepare/passasjer
Sist endret av leif_erikg; 1. april 2015 kl. 11:46.
hehe.. 1 april er moro
Fin prøve. Fikk bare 4 feil, så jeg klarte det nesten:)
Fikk også 4 feil damit!
Med fire feil er dere jo muligens bedre kvalifisert for å være passasjer enn om dere hadde bestått....
Sitat av leif_erikg Vis innlegg
Med fire feil er dere jo muligens bedre kvalifisert for å være passasjer enn om dere hadde bestått....
Vis hele sitatet...
Denne setningen førte til at jeg måtte reboote hjernen min 4-5 ganger før jeg forgjeves måtte gi opp min søken på å finne mening i den.

Hvis de hadde bestått så hadde de jo hatt 2 feil - eller mindre.
Da er det umulig å ha fire feil.
Hehe, tror du må prøve en ny reboot.

Det jeg sier er at de er bedre kvalifisert til å være passasjer med fire feil. Om de står på den prøven der, så vil de være mindre kvalifisert til å være passasjer. Atlså, jo flere feil, dess bedre kvalifisert.

Dette gir kanskje i utgangspunktet ikke så mye mening, men om du tar prøven selv så vil du sikkert forstå
Sist endret av leif_erikg; 1. april 2015 kl. 14:13.
Sitat av Knask Vis innlegg
Denne setningen førte til at jeg måtte reboote hjernen min 4-5 ganger før jeg forgjeves måtte gi opp min søken på å finne mening i den.

Hvis de hadde bestått så hadde de jo hatt 2 feil - eller mindre.
Da er det umulig å ha fire feil.
Vis hele sitatet...
Prøven er en aprilsnarr. Det blir tilgitt et spørsmål, og det latterligste svaret er alltid rett i følge prøven. Dersom en har få feil er en med andre ord svært uegnet som passasjer, da det kommer til ting som å rope til sjåføren, ta over rattet etc.
Målet her må nå uansett være å bestå?

At man har 4 feil, gjør at man har tenkt feil feil på hva som kan være værst.
1. spørsmålet tar nok alle feil, uten å være klar over hva målet med testen er.