Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7332
Hei,

Dette høres sikkert ufattelig dumt ut, men hvor kan jeg få tak i en helt vanlig AUX-kabel? Søkte på både Clas Ohlson og Elkjøp, men jeg fant det ikke! Er ganske blank på tekniske greier, så hadde vært flott om noen kunne hjulpet meg her! Hva koster forresten en AUX-kabel? Den trenger ikke være lengre enn 50 cm
Mener du en sånn en?
http://www.pczoneshop.com/images/2012/06/20120626100744.jpg
De kalles også minijack-kabel og selges på Clas Ohlson til under en hundrings.
Takk for raskt svar! Minijack, det skal jeg huske!
Bare å stikke innom en el-sjappe, for eksempel de du har nevnt. Det at de ikke har den i nettbutikken betyr ikke at de ikke har en i den fysiske butikken. jeg køpte et her forleden på expert for 150 spenn som egentlig er latterlig dyrt for en kabel som har allerede har begynt å fungere dårlig. Sjekk heller lefdal, hi-fi klubben eller noe annet, expert er som regel overprisa.
Tror biltema har også
om du har god tid, kan du sjekke ebay...

der koster en sånn kabel 6 kroner innkludert frakt:
1 x PCS 3.4 Ft 1M Gold Plated 3.5 mm Mini Jack Plug Male to Male Audio Cable
Hva har det å si om AUXen har såkalt "gullbelegg" ?
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Hva har det å si om AUXen har såkalt "gullbelegg" ?
Vis hele sitatet...
aner ikke, men den var ivertfall den billigste jeg fant innkludert frakt til norge på ebay.
Stikk på nærmeste brun og blid solsenter, så koster 1 meter 20 kroner på den automaten hvor man kan kjøpe solkrem og div solprodukter.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Hva har det å si om AUXen har såkalt "gullbelegg" ?
Vis hele sitatet...
I teorien så har gull mindre motstand (correct me if I'm wrong) så lyden blir litt bedre. Men med sånne billige kabler fra ebay, vil jeg påstå at du ikke merker en dritt. Materialet brukt inni kabelen har mye mer å si. Sier ikke at en kabel fra ebay er noe dårligere enn en fra Clas, men du trenger ikke å henge deg veldig opp i om den er gullbelagt eller ei.
Sitat av trauMa Vis innlegg
I teorien så har gull mindre motstand (correct me if I'm wrong) så lyden blir litt bedre. Men med sånne billige kabler fra ebay, vil jeg påstå at du ikke merker en dritt. Materialet brukt inni kabelen har mye mer å si. Sier ikke at en kabel fra ebay er noe dårligere enn en fra Clas, men du trenger ikke å henge deg veldig opp i om den er gullbelagt eller ei.
Vis hele sitatet...
Gull har vel faktisk litt mere motstand enn kobber. Grunnen til at Gold-plating blir fremhevet er at gull ikke korroderer, så det blir ikke dårligere kobling over tid.