Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1773
Jeg var jo litt skeptisk til det i starten, men etter flere forsøk, så ble hele historien min med på opplevelsen, og i 2 sekunder fikk jeg en helt syn syk "ut av deg selv" opplevelse.

Dette høres veldig tullete ut, men jeg lukket øyne, så for meg en lang mørk trapp, som jeg gikk sakte nedover mens jeg så på etasjeskiltene med 1-2-3-4 osv nedover , (jeg så for meg at jeg så på de, og innenfor øyelokkene bevegde øynene seg , jeg var fortsatt bevist da! ) , da jeg kommer til den siste etasjen åpner jeg den mørke døren, og detter utenfor et stup (ingenting av kroppen beveger seg, men jeg føler en trang til å bevege, eller redde jeg selv, og er på en måte fanget,) da jeg nærmer meg bakken i stor fart exploderer jeg oppover mot himmelen, og hele jeg exploderer innvendig, mens øynene mine totalt klikker under øynene, jeg freaka litt ut, og voknet ganske fort, men det var en helt syk opplevelse.
(ikke noe rus i blodet under hendelsen)

Hva mener du om selvhypnose/trance/utavdegsjøl opplevelser? Og hva mener du om min opplevelse?
kanskje du burde forklare litt om hva du har gjort for å oppnå denne "transen"? :-)
Jeg tror generelt sett veldig lite på hypnose, selv om jeg ikke utelukker det helt.
Jeg tror på at du tror at det var hypnose, men er du sikker på at du ikke sovnet og dermed drømte?

Og det at du husker hva som skjedde under hypnosen gjør meg enda mer skeptisk, i og med at så langt jeg har hørt, så kan man ikke huske noe av hva som eventuelt skjedde under en hypnose.
Sist endret av Fuzzybossen; 6. april 2012 kl. 02:09.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gaffa Vis innlegg
kanskje du burde forklare litt om hva du har gjort for å oppnå denne "transen"? :-)
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant!

Og jeg hørte på den nyeste episoden av a state of trance 555, og søkte opp ordet trance, og leste litt om å komme inn i en trance, og om å komme inn i en hypnose. Jeg fant noen teknikker, som jeg prøvde uten hell, men med litt rolig trance/progressive house i bakgrunn (jeg la ikke merke til musikken, den smeltet på en måte inn) så ble det en indre ro, og jeg kunne prøve teknikken med å sette en sene inne i hodet som man ser for seg, med å gå nedover en trapp, og gradevis komme til en annen verden. For mangekan dette virke som noe tull, men da man først har funnet settingen, så blir det som om man er fanget/lamm, inne i en selv skapt drømm, som man selv lager, og utnytter for å få en opplevelse
Kunne du gjøre hva du ville når du var i denne "transen"?
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg tror generelt sett veldig lite på hypnose, selv om jeg ikke utelukker det helt.
Jeg tror på at du tror at det var hypnose, men er du sikker på at du ikke sovnet og dermed drømte?

Og det at du husker hva som skjedde under hypnosen gjør meg enda mer skeptisk, i og med at så langt jeg har hørt, så kan man ikke huske noe av hva som eventuelt skjedde under en hypnose.
Vis hele sitatet...
Jeg kan love 100 % at det ikke var en drømm, jeg var såpass bevist at jeg kunne endre på historen "as i go along" , og jeg skjønner din skepsis. Og jeg vet rett og slett ikke om det er sånn at man ikke kan huske noe av hypnosen, og jeg vet heller ikke om dette kan omtales som en hypnose, men helt vanvittig var det hvertfall!
Sitat av stukeren Vis innlegg
Jeg kan love 100 % at det ikke var en drømm, jeg var såpass bevist at jeg kunne endre på historen "as i go along" , og jeg skjønner din skepsis. Og jeg vet rett og slett ikke om det er sånn at man ikke kan huske noe av hypnosen, og jeg vet heller ikke om dette kan omtales som en hypnose, men helt vanvittig var det hvertfall!
Vis hele sitatet...
Du kunne endre historien? Da er jeg rimelig sikker på at det ikke var hypnose, men at du oppnådde å komme inn i en Lucid dream.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg tror generelt sett veldig lite på hypnose, selv om jeg ikke utelukker det helt.
Jeg tror på at du tror at det var hypnose, men er du sikker på at du ikke sovnet og dermed drømte?

Og det at du husker hva som skjedde under hypnosen gjør meg enda mer skeptisk, i og med at så langt jeg har hørt, så kan man ikke huske noe av hva som eventuelt skjedde under en hypnose.
Vis hele sitatet...
Er vel ingen tvil om at hypnose er mulig, ta en titt på Derren Brown sine videoer så kan du se det i praksis. Og nei, man glemmer ikke automatisk hva som skjer under hypnose.
Sitat av Wikipedia
Hypnosis is "a trance state characterized by extreme suggestibility, relaxation and heightened imagination."
Vis hele sitatet...
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Kunne du gjøre hva du ville når du var i denne "transen"?
Vis hele sitatet...
Vanskelig spørsmål å svare på, men jeg hadde på en måte bare en historie som jeg gjennomførte da på en måte "ikke kroppen var koblet til hodet" . Jeg vil tro at i transen at man kan leve seg gjennom forskjellige ting som bygger opp til noe som da blir klimakset, men jeg bet rett og slett ikke !

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kunne endre historien? Da er jeg rimelig sikker på at det ikke var hypnose, men at du oppnådde å komme inn i en Lucid dream.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kunne liksom bestemme meg for en handling jeg skulle gjennomføre, og i dyp "bortskap" gjennomførte jeg denne, men jeg bil ikke si at under fallet, og eksplosonen at jeg kunn gjøre noe, jeg var liksom der, og opplevde frykten, og hele situasjonen uten at den fysiske kroppen reagerte!
Minner meg om en liten søvnøvelse jeg ble lært for en del år siden. Vil ikke kalle det hypnose eller transe, det handler nok om å lure seg selv, men det hjelper fint om man sliter med å sove.

Det går ut på at man skal legge seg ned, slappe fullstendig av og se for seg en stor boks / kiste / et eller annet man kan oppbevare ting i for å så ramse opp alle slags tilfeldige ting man kunne komme til å tenke på mens man prøver å slappe av, for å så se for seg de tingene bli projisert inn i boksen, helt til man føler at hodet er tømt for alt av tilfeldige tanker. Så skal man begynne med å fortelle en kroppsdel etter en annen at den sover, man starter med føttene og går gradvis opp mot hodet, det skal gjentas helt til man føler seg nummen i kroppsdelen, altså gjenta "føttene sover, føttene sover" i hodet helt til det kjennes ut som de har "dovnet bort", da går man videre til neste.

Når hele kroppen har sovnet på denne måten føles det helt merkelig, og det er nok en form for "placebo-hypnose", man lurer nok seg selv med det, men det er virkelig rart hvordan man kjenner det på kroppen, og når det føles som om hele kroppen sover vil man også kunne sovne lettere på ordentlig. Ganske artig, egentlig.
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Er vel ingen tvil om at hypnose er mulig, ta en titt på Derren Brown sine videoer så kan du se det i praksis. Og nei, man glemmer ikke automatisk hva som skjer under hypnose.
Vis hele sitatet...
Da skal jeg gi meg på den. Kan ikke noe om hypnose.

Sitat av stukeren Vis innlegg

Ja, jeg kunne liksom bestemme meg for en handling jeg skulle gjennomføre, og i dyp "bortskap" gjennomførte jeg denne, men jeg bil ikke si at under fallet, og eksplosonen at jeg kunn gjøre noe, jeg var liksom der, og opplevde frykten, og hele situasjonen uten at den fysiske kroppen reagerte!
Vis hele sitatet...
Det virker fremdeles for meg som en lucid dream.
Man kan ha LD i flere former. Noen ganger vet man at det er en drøm, men man kan ikke gjøre noe, andre ganger vet man at det er en drøm, og man kan forme den og gjøre nøyaktig hva man vil.

- Eller kanskje det er slik en hypnose og fungerer, men det vet ikke jeg noe om.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg tror generelt sett veldig lite på hypnose, selv om jeg ikke utelukker det helt.
Vis hele sitatet...
Hypnose er da absolutt fungerende for mennesker som er mottagelige for den slags

Har selv blitt hypnotisert, jeg har DVD'er av venner som har blitt hypnotisert, men som hovedsakelig ikke trodde på det først, og det i så pinlige settinger med mennesker de ikke kjente at man har vanskelig for å tro, når man ser det, at det ikke er sant.

Noen husker glimt, andre ikke. Det er også forskjellige typer hypnose, men det er en annen diskusjon. Men så langt er det ingenting som ikke tyder på at det er sant, men det er lett å tvile om man ikke har følt det på kroppen Men hva trådstarter har bedrevet med har jeg ingen aning om, det står ikke særlig godt forklart. For meg høres det bare ut som en drøm, og det med øyelokkene er jo temmelig rart (visst han da ikke har filmet seg selv eller sett seg selv utenfra mens det pågikk).
Sist endret av tafsern; 6. april 2012 kl. 02:27.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Hypnose er da absolutt fungerende for mennesker som er mottagelige for den slags

Har selv blitt hypnotisert, jeg har DVD'er av venner som har blitt hypnotisert, men som hovedsakelig ikke trodde på det først, og det i så pinlige settinger med mennesker de ikke kjente at man har vanskelig for å tro, når man ser det, at det ikke er sant.

Noen husker glimt, andre ikke. Det er også forskjellige typer hypnose, men det er en annen diskusjon. Men så langt er det ingenting som ikke tyder på at det er sant, men det er lett å tvile om man ikke har følt det på kroppen
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri benektet at folk har trodd på at de har blitt hypnotisert, men har ofte heller trodd på at det var suggesjon.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har aldri benektet at folk har trodd på at de har blitt hypnotisert, men har ofte heller trodd på at det var suggesjon.
Vis hele sitatet...
Det er mulig vi ikke tenker helt på bølgelengde, men det kan også være et alternativ. Det kommer helt an på situasjonen og hvilket eksempel man ser tilbake på, om man skal diskutere definisjonen av en opplevelse eller handling.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det virker fremdeles for meg som en lucid dream.
Man kan ha LD i flere former. Noen ganger vet man at det er en drøm, men man kan ikke gjøre noe, andre ganger vet man at det er en drøm, og man kan forme den og gjøre nøyaktig hva man vil.

- Eller kanskje det er slik en hypnose og fungerer, men det vet ikke jeg noe om.
Vis hele sitatet...
Enig med deg at dette ikke virker som noe hypnose, men at det heller kan være en form for transe eller LD virker sannsynlig

Forresten så vil jeg anbefale alt som du finne av Derren Brown, men hvis du skal ha noe som spesifikt handler om hypnose så er det Derren Brown: The Experiments Episode 1 som gjelder
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Enig med deg at dette ikke virker som noe hypnose, men at det heller kan være en form for transe eller LD virker sannsynlig

Forresten så vil jeg anbefale alt som du finne av Derren Brown, men hvis du skal ha noe som spesifikt handler om hypnose så er det Derren Brown: The Experiments Episode 1 som gjelder
Vis hele sitatet...
Takk, skal sjekke det ut. Men problemet blir at man ser det på "film".
Hvordan vet man at det er ekte? Jeg tror nesten den eneste måten en person kan bli helt overbevist om at hypnose fungerer, er å ha opplevd det selv.

-PS: Stukeren: Er ikke meningen å trekke historien din i tvil.
Pyroman
stukeren's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Takk, skal sjekke det ut. Men problemet blir at man ser det på "film".
Hvordan vet man at det er ekte? Jeg tror nesten den eneste måten en person kan bli helt overbevist om at hypnose fungerer, er å ha opplevd det selv.

-PS: Stukeren: Er ikke meningen å trekke historien din i tvil.
Vis hele sitatet...
Nei, nei, jeg er helt åpen for tanken om at andre syntes dette bare er noe tull, for det trodde jeg også, men se på meg....... Jeg ga det noen sjanser, og nå har jg ingen tvil om at å ha en opplevelse som du nesten ikke har kontroll over, eller blir en for virkelig, men samtid bevist isenesatt drøm er mulig
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Takk, skal sjekke det ut. Men problemet blir at man ser det på "film".
Hvordan vet man at det er ekte? Jeg tror nesten den eneste måten en person kan bli helt overbevist om at hypnose fungerer, er å ha opplevd det selv.

-PS: Stukeren: Er ikke meningen å trekke historien din i tvil.
Vis hele sitatet...
Ja, det meste kan trekkes i tvil, men han gjennomfører alt på en veldig profesjonell måte og han er vel respektert i verden. Hvis du ikke kunne stolt på noen andre enn deg selv så ville du hatt en ekstremt tung hverdag
Men uansett, jeg vil la det han gjør snakke for seg selv.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har aldri benektet at folk har trodd på at de har blitt hypnotisert, men har ofte heller trodd på at det var suggesjon.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette en av idéene med hypnose da? Suggesjon altså.

Jeg har sett det i praksis, men jeg er samtidig enig i at det er suggesjon/placebo, man må TRO, men om du tror, så vil det fungere, du blir satt inn i en "transe" eller noe og "hypnotisøren" kommuniserer med underbevisstheten din...

Edit: Angående det med "huske eller ikke", så er dette noe hypnotisøren kan bestemme om skal sette seg i bevisstheten eller bare ligge å flyte i underbevisstheten (for den husker vel alt som noengang har skjedd mener jeg å ha lest... ikke helt sikker på denne da).
Sist endret av droppboks; 6. april 2012 kl. 04:15.
Det er lucid dreaming,

når du gikk ned trappen, fikk du kroppen etterhvert inn i drømparalyse, og siden du allerede ga en setting,
var dette enklere å oppnå...

våken->drømparalyse (sleep parlalysis) -> lucid dreaming

I Lucid dreaming er du i REM fasen, men du er delvis bevisst (60% kanskje) - derfor det kalles lucid. Du kan styre drømmene dine i visse grader. Hvis du ikke har en sterk LD (20 %) så kan det hende at du bare føler opplevelsen av det du gjør, bare at du ikke kan styre det selv... hvis du har 90 % kan du styre, summone, teleportere, fly etc. (flying et min favoritt)