Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 915
Hei. Jeg har vært vanvittig dårlig i 1 uke nå. Såpass at jeg ikke klarer å reise meg opp fra sengen i perioder. Og oppfører meg merkelig, jeg sender meldinger til folk og sier jeg er glad i dem, jeg snakker med fiskene mine og en fugl utenfor.
Jeg snakker ofte med dyr. Det i seg selv er ikke nødvendigvis et problem. Får du svar derimot, bør du bli bekymret.

Det du beskriver er ikke normalt. Ta deg en tur til legen.
Sist endret av Sjølvaste; 26. august 2018 kl. 15:50.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hvor mye har du drukket i det siste, hvor lenge?

Så å si til folk at du er glad i dem er unormalt for deg? Kanskje ikke psykose men delir i mild eller muligens moderat grad.

Gjør du det du gjør under alkoholpåvirkning?
Sist endret av kmsc; 26. august 2018 kl. 16:17.
Trådstarter
4 1
Det er flere symptomer. Ja, det er ikke normalt for meg å uttrykke følelser for folk. Eller gråte. Jeg snakker med fiskene og edderkoppen min til vanlig også, men ikke så mye.Har drukket i 14 dager, mye. Men det har jeg forsåvidt gjort mange ganger før uten tilsvarende symptomer. Det er ikke abstinenser.

Nei, jeg oppfører meg helt forskjellig enn normalt, ikke som vanlig under alkoholpåvirkning.

Jeg trodde delir var utløst av abstinenser? Jeg har ikke hatt det, men har snakket med en som hadde det. Hun sa hun ble helt rar og hadde hallusinasjoner og sånn.
Sist endret av Iascorga; 26. august 2018 kl. 16:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har kokt hodet. Hold deg unna større mengder alkohol, og dra til legen.
Sist endret av Relevant; 26. august 2018 kl. 16:41.
Å snakke med dyr er helt normalt, men som Sjølvaste skriver så bør du bli bekymret om dyret svarer.
Det å snakke med dyr (eller andre ting) er en del av det å være menneske og kalles for "Antropomorfisme".
Dette er noe vi mennesker har gjort i flere århundre.
Alt fra å navngi båten eller bilen til å spørre om lille Fido har savnet deg mens du var borte er en del av dette.

Nicholas Epley har en del vitenskapelig forskning på emnet.
https://qz.com/935832/why-do-people-...-intelligence/
https://www.sciencedirect.com/scienc...03347215003085

Så tror ikke du skal være spesielt redd for det, ved mindre fiskene dine ber gjøre ting ingen andre hører da.
Trådstarter
4 1
Nei nei, det er ikke det jeg er redd for. Det er mer den totale fysiske utmattelsen, samt endret atferd. Šsnakke med dyr er ikke ille. ��
Sitat av Iascorga Vis innlegg
Jeg trodde delir var utløst av abstinenser?
Vis hele sitatet...
Kroppen trenger å drømme (REM-søvn). Under påvirkning av alkohol får ikke kroppen REM-søvn. Går kroppen glipp av en natts REM søvn, prøver den å kompensere med å doble behovet for REM-søvnen neste natt, og så videre. Har du drukket 14 dager i strekk kan det hende du ikke har gitt kroppen sjanse til å hente seg inn igjen, og kroppen har et enormt behov for REM-søvn.

Til slutt vil kroppen tvinge frem REM-søvn når du er våken, og du vil "drømme" i våken tilstand, altså delirium.

Hjerneforsker Matthew Walker snakker om dette i Joe Rogan's podcast. Hele episoden er veldig interessant men akkurat dette snakkes om fra 6:40

https://youtu.be/pwaWilO_Pig?t=400