Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2376
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg fikk for 3 år siden 2 veeeldig småe blødninger i hjernen som medførte alvorlig fatigue som har blitt noe bedre med årene, men er ufør pga manglende energibehov/mental kapasitet..

Har lest mye om LSD som faktisk kan kurere mye av psykiske problemer, er det NOEN som har erfaring med for eksempel fatigue/hjerne trøtthet og LSD?

Prøvde å google litt på engelsk men var dårlig med lesestoff.. Har virkelig lyst til å prøve for å sjekke om det kan bli bedring.
Du bør prøve. Du har alt og vinne og ingenting å tape. LSD virker jo i sinnet og hvis det er et problem der som kan fikses å gjøre deg bedre så kanskje det skjer. Når det kommer til mange ting å prøve så ligger LSD høyt blandt de tingene som har høyest sjangse for å fungere.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
Du bør prøve. Du har alt og vinne og ingenting å tape. LSD virker jo i sinnet og hvis det er et problem der som kan fikses å gjøre deg bedre så kanskje det skjer. Når det kommer til mange ting å prøve så ligger LSD høyt blandt de tingene som har høyest sjangse for å fungere.
Vis hele sitatet...
Takk for svar

Er det noe spessielt man trenger å gjøre under/etter trippen? Eller bare sørge for å få en god og trygg trip?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du erfaring med LSD før?
Min anbefaling for å gjøre dette hvis du ikke har prøvd det før, start med ca 100 micro. Dra på hyttetur med en venn som du stoler på. Unna folk, med natur rundt deg. Gå å titt på planter, hør god psykedelisk musikk, som ott - the queen of all everything.
Hvis du henger deg opp i noe ubehagelig då distraher deg ut av det om det blir for ille. Sansestimuli, som berøring, lukt, smak. Kan hjelpe. Samt miljøforandring.

Masse lykke til ��
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har erfaring med fleinsopp for mange år siden som endte i badtrip, men er MYE mer moden og voksen i hodet nå en den gang da.

Takk for godt tips bewaah, men jeg foretrekker faktisk å ta det alene da jeg trives best i eget selsskap og tenker det vil bli forstyrrelser med noen andre tilstede..
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dette her er langt over nivået til de fleste, ville jeg tro. Det eneste jeg klarer å komme på av relevans, er at på MRI/fMRI gjort av psykedelikapåvirkede hjerner, så ser man at aktiviteten i hjernen endrer seg, dvs at blodforsyningene i hjernen også endrer seg til en viss grad.

Det er delvis dette man refererer til når man sier at hjernen går vekk fra "default mode network". Kan det da tenkes at det blir økt blodforsyning til deler av hjernen der du har hatt blødning eller propp? Det høres potensielt farlig ut.



"Functional magnetic resonance imaging or functional MRI (fMRI) measures brain activity by detecting changes associated with blood flow. This technique relies on the fact that cerebral blood flow and neuronal activation are coupled. When an area of the brain is in use, blood flow to that region also increases."

Men det kan jo tenkes at dette handler om så små forskjeller, at det ikke har noe å si. Helt trygt fremstår det ihvertfall ikke.

Dette er noe det omtrent ikke finnes ekspertise på, i en og samme person. Man måtte både ha et intimt forhold til faget rundt skaden din, og høy kunnskap om hvordan lsd og psykedeliske stoffer endrer blodomløp, trykk og andre relevante faktorer i kraniet.

Kanskje du må gå denne veien: finne medikamenter som er kontraindikert for din tilstand, og sammenligne de med psilocybin/LSD eller hva du har tenkt å prøve.
Sist endret av meaculpaUIO; 26. mai 2020 kl. 16:04.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Dette her er langt over nivået til de fleste, ville jeg tro. Det eneste jeg klarer å komme på av relevans, er at på MRI/fMRI gjort av psykedelikapåvirkede hjerner, så ser man at aktiviteten i hjernen endrer seg, dvs at blodforsyningene i hjernen også endrer seg til en viss grad.

Det er delvis dette man refererer til når man sier at hjernen går vekk fra "default mode network". Kan det da tenkes at det blir økt blodforsyning til deler av hjernen der du har hatt blødning eller propp? Det høres potensielt farlig ut.



"Functional magnetic resonance imaging or functional MRI (fMRI) measures brain activity by detecting changes associated with blood flow. This technique relies on the fact that cerebral blood flow and neuronal activation are coupled. When an area of the brain is in use, blood flow to that region also increases."

Men det kan jo tenkes at dette handler om så små forskjeller, at det ikke har noe å si. Helt trygt fremstår det ihvertfall ikke.

Dette er noe det omtrent ikke finnes ekspertise på, i en og samme person. Man måtte både ha et intimt forhold til faget rundt skaden din, og høy kunnskap om hvordan lsd og psykedeliske stoffer endrer blodomløp, trykk og andre relevante faktorer i kraniet.

Kanskje du må gå denne veien: finne medikamenter som er kontraindikert for din tilstand, og sammenligne de med psilocybin/LSD eller hva du har tenkt å prøve.
Vis hele sitatet...
Du er absolutt inne på noe der ja.. Jeg er ganske kunnskapsrik på skaden jeg har, å omfanget.. det er 2 mikroskopiske (les: veldig småe) blødninger ganske langt inn i hjern så har ingen motoriske vansker etc... Blødningene vises engang ikke på CT, såvidt på MR.

Har også testet amfetamin, mdma og hasj etter skaden uten problemer.. Men det skal jeg gjøre grundig undersøkelser av før det eventuelt sku bli aktuelt med en trip
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Har du forsøkt noe så udramatisk som CBD? Jeg har også kronisk fatigue som følger av noe tilsvarende, og det virker som om det (og i mitt tilfelle nylig optimalisert med å kombinere med hyperdosing av vitaminer) gir en effekt.
Sist endret av nso; 26. mai 2020 kl. 21:26.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Har du forsøkt noe så udramatisk som CBD? Jeg har også kronisk fatigue som følger av noe tilsvarende, og det virker som om det (og i mitt tilfelle nylig optimaliserte med å kombinere med hyperdosing av vitaminer) gir en effekt.
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg faktisk ikke. Men jeg er åpen for å prøve det meste..

Men så tenker jo jeg at vitaminer og feks CBD ikke helbreder problemet, men heller maskerer det om du førstår hva jeg mener, dagen du slutter med det så er problemet tilbake igjen.. Ikke at det er noe galt i det, men jeg hadde lyst til å prøve LSD i håp om at det kansje kunne kurer problemet, litt ivertfall?
Sitat av nso Vis innlegg
Har du forsøkt noe så udramatisk som CBD? Jeg har også kronisk fatigue som følger av noe tilsvarende, og det virker som om det (og i mitt tilfelle nylig optimaliserte med å kombinere med hyperdosing av vitaminer) gir en effekt.
Vis hele sitatet...
Hvilke vitaminer hyperdoseres?
Mikrodosere LSD?
10-30 ug hver tredje dag
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Men så tenker jo jeg at vitaminer og feks CBD ikke helbreder problemet, men heller maskerer det om du førstår hva jeg mener, dagen du slutter med det så er problemet tilbake igjen.. Ikke at det er noe galt i det, men jeg hadde lyst til å prøve LSD i håp om at det kansje kunne kurer problemet, litt ivertfall?
Vis hele sitatet...
Du får ha lykke til, men hvis det faktisk er kronisk så finnes det jo ingen kur og plaster er det beste man kan håpe på.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Hvilke vitaminer hyperdoseres?
Vis hele sitatet...
Foreløpig bare D og E kombinert med vanlig multivitaminregime, tenkte å også teste det med omega 3/6/9 og vitamin A men har ikke funnet billige kilder her enda. I mitt tilfelle er det (tidligere) lekkasjer i hjernen som følge av MS som er en av årsakene til fatigue, so mileage may vary som dem sier.
Sist endret av nso; 26. mai 2020 kl. 21:32.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Du får ha lykke til, men hvis det faktisk er kronisk så finnes det jo ingen kur og plaster er det beste man kan håpe på.
Vis hele sitatet...
Ser at LSD faktisk har kurert en kronisk sykdom før ..Link

Derfor jeg hadde lyst til å gi det et førsøk
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Inflammasjon Vis innlegg
Mikrodosere LSD?
10-30 ug hver tredje dag
Vis hele sitatet...
Det er også noe jeg har vurdert, takk for tips
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av nso Vis innlegg
Foreløpig bare D og E kombinert med vanlig multivitaminregime, tenkte å også teste det med omega 3/6/9 og vitamin A men har ikke funnet billige kilder her enda. I mitt tilfelle er det (tidligere) lekkasjer i hjernen som følge av MS som er en av årsakene til fatigue, so mileage may vary som dem sier.
Vis hele sitatet...
Se denne videoen, der nevner hun en del supplements som vistnok skal være til hjelp.. Kansje litt nyttig info også
Sitat av nso Vis innlegg
Foreløpig bare D og E kombinert med vanlig multivitaminregime, tenkte å også teste det med omega 3/6/9 og vitamin A men har ikke funnet billige kilder her enda. I mitt tilfelle er det (tidligere) lekkasjer i hjernen som følge av MS som er en av årsakene til fatigue, so mileage may vary som dem sier.
Vis hele sitatet...
Veldig kult.

Vil du definere hyperdosene dine på Vitamin D og E?
Hvor mye / hvor ofte?

Og du mener det er nettopp i kombinasjon med CBD som gjør underverker?
Prøvd de hver for seg på noe tidspunkt?
Veldig lite forskning på LSD og hva det faktisk kan utrette - samt hva det kan ha av bivirkninger. Jeg har hatt veldig god nytte av å mikrodosere LSD.
Sitat av nso Vis innlegg
Du får ha lykke til, men hvis det faktisk er kronisk så finnes det jo ingen kur og plaster er det beste man kan håpe på.


Foreløpig bare D og E kombinert med vanlig multivitaminregime, tenkte å også teste det med omega 3/6/9 og vitamin A men har ikke funnet billige kilder her enda.
Vis hele sitatet...
Vil anbefale på det aller sterkeste å ikke "hyperdosere" vitamin A.
Ikke før du har lest symtomforløpet og konsekvensene av akutt og kronisk hypervitaminose A og tenker at dette er noe du er villig til å risikere.

Du trenger ikke ta en pille for å overdose på vitamin A, da flere typer dyrelever (inkludert ufiltrert tran) har veldig høye verdier av retinol.

Hvorfor ikke bare spise karotenoider? Disse er pro-vitamin A og omdannes til retinol i kroppen uten at du risikerer forgiftning.
Stort sett det eneste som skjer ved en karotenoid-overdose, er at du kan få et noe oransje preg. Ikke ideelt, men langt bedre enn beinskjørhet og leversvikt.