Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1651
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Hvilke mobiloperatører tillater fjerning av opplysninger fra telefonkatalogen? Har dere en rimelig og god abonnement å anbefale?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør ikke alle det?
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle men vær obs på at når du bytter operatør at default er at du vises i katalogen. Så hvis det ikke er en boks du kan tikke av på under registrering/skifte så send de mail før du bytter å be om at de registrerer det manuelt i sammenheng med skifte til de. Jeg fikk hvertfall erfare når jeg bytta fra en operatør hvor jeg var skjult i katalogen, og til en ny operatør, at den nye automatisk publiserte meg i alle kataloger. Det var noe dritt siden det tok mange uker å fjerne.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du bytter operatør så går du straks inn på "mine sider" og huker av at du skal ha hemmelig nummer og skal fjernes fra alle kataloger. Også ringer du kundeservice og ber om det samme, og sier at de må sende deg en epost som bekrefter at du står med hemmelig nummer. Da får de press på seg til å gjøre jobben sin korrekt.
Jeg har et skjult nummer jeg byttet operatør på, fra Tele2 til TeliaNorge. Jeg ga ingen beskjed under byttet, men jeg testet nummeret nå, og det er fortsatt skjult. Så her ble infoen videreført.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har et skjult nummer jeg byttet operatør på, fra Tele2 til TeliaNorge. Jeg ga ingen beskjed under byttet, men jeg testet nummeret nå, og det er fortsatt skjult. Så her ble infoen videreført.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke turt å ta sjansen på det. Hemmelig nummer har jo folk ofte grunner til å ha. Skjult nummer er kanskje mer for å bli skånet for selgere og slikt så litt mindre kritisk. Men for de som vil være sikre på at skjult nummer/hemmelig nummer faktisk videreføres ville jeg nok valgt å ta en prat eller chat med kundeservice.
Ta kontakt med kundeservice å forsikre deg ikke bytt på nett, chili mobil publiserte mitt og det skapte en del problemer
Bytta nylig til onecall. Trykte "ikke vis meg i telefonkataloger" ellee liknende, så gikk det noen uker før nummeret mitt var helt fjerna.