Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2326
Noen som vet om vallergan fungerer å sove på? Hilsen en som sliter med å få sove
Joda, hvis du tar et sted mellom 5-8 tabletter og ikke har noe imot en skikkelig hangover.
Det funker bra for meg. Jeg pleier å ta tre tabletter, altså 30mg hver kveld. Det er lurt å ta pillene rundt 12 timer før du har tenkt å våkne for å minimere hangover.
Sist endret av zunun; 11. juli 2020 kl. 00:37.
Anonym bruker
"Ekstravagant Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funket fjell for meg. Tar 1-2 timer før effekten kommer da, og hangovern vil du føle på av bare en :P
Funker for noen, for andre funker det ikke så bra.
Vallergan er gjerne en av de første tingene man tester ut på den lange veien for å finne ett søvnpreparat som fungerer for akkurat deg.
IMO er Vallergan mer til bry enn til hjelp. Men enig i at det kan være et bra sted å starte. Dvs. - aller helst skulle man jo drukket urtete, hørt på beroligende musikk, gjort yoga, hatt et kaldt soverom osv. og sovnet av det. Men...
Anonym bruker
"Fregnete Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Vargas Vis innlegg
Joda, hvis du tar et sted mellom 5-8 tabletter og ikke har noe imot en skikkelig hangover.
Vis hele sitatet...
En må ta pauser fra valergan. Også må en starte på lavest mulig dose. Jo lavere dose en kan ta jo mindre hangover og komahjerne dagen etterpå.

Forsøk å ta pauser minst annenhver måned. En ukes pause, to om du klarer eller kanskje tre? Også starter du med kun 1 valergan. Forsøk å unngå å havne på 5-8 piller per kveld, da blir du zoombie i hodet dagen etterpå.
Jeg har fått den beste søvnen av vallergan. Og da snakker jeg bedre enn weed, rivo xanor osv. Var oppe i 70 mg en periode men har trappet ned nå som jeg bruker rivo og opioder ved siden av.
Det funker ja.
Jeg brukte 3-4 stykker da jeg drev mye med knark, og sovna som en stein etterhvert. Noter ordet etterhvert, fordi jeg får en ordentlig runde restless-legs av det. Musklene i beina knyter seg ordentlig av Vallergan, for min del. Samme med Phenergan (lillebroren i anti-histamin slekta). Har sterk pollen/sommerallergi, så jeg må ta medisiner. Da tyr jeg til en halv Phenergan om det er nød. Ellers trigger jeg RLS, som er helt jævlig, spesielt om kvelden.

Sliter forøvrig med RLS om jeg tar anti-psykotika også. Seroquel/quetiapine, Olanzapine, og Truxal, f.eks.
Fikk minst bivirkninger med Truxal.
Anonym bruker
"Irritert Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vallergan funker flott, men om jeg hadde vært deg hadde jeg spurt om atarax fra legen. Litt lettere å stå opp dagen etter, og det funker flott til søvn. Det er et antihistamin i lik grad som Vallergan
Vellergan funker greit det, samme som atarax som er noe av det samme som noen skiver her.
Merket kanskje at jeg var litt ekstra trøtt om morningen de første dagene, men greit å ta den litt før du skal sove, la oss si i 9tiden også legger deg for å sove et par timer etterpå så funker den bra:-)
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vallergan var noe herk for meg. Første gang kom jeg meg ikke opp av senga før 16.00 dagen etter. Du får som regel en hang over og alt går i saktemodus. Hodet føels treigt/seigt og kroppen sløv. For meg sat bivirkningen med dette i ca 10-14 dager før det ga seg , men da forsvant også trøttheten av de på kvelden så helt bortkastet medisin.
Ja hvis du ikke er vant til andre sovetabletter eller piller kan det funke, men du må ligge i senga for å få nytte av effekten og ikke sitte våken på telefonen osv.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Inatt tok jeg 25mg seroquel og etter ca 3-4 timer fortsatt lys våken, så tok 25mg til. Etter 2 timer, fortsatt våken, så tok tilslutt 5mg vival og 4 halvlitere og sovnet etter 1-2 timer, men etter ca 4 timer var jeg oppe igjen.
Idag fikk jeg vallergan da jeg sa at seroquel ikke funker lenger. Fikk beskjed om at seroquel ikke var å regne som sovemedisin lengre.
Kan jeg regne med å få sove på vallergan?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Inatt tok jeg 25mg seroquel og etter ca 3-4 timer fortsatt lys våken, så tok 25mg til. Etter 2 timer, fortsatt våken, så tok tilslutt 5mg vival og 4 halvlitere og sovnet etter 1-2 timer, men etter ca 4 timer var jeg oppe igjen.
Idag fikk jeg vallergan da jeg sa at seroquel ikke funker lenger. Fikk beskjed om at seroquel ikke var å regne som sovemedisin lengre.
Kan jeg regne med å få sove på vallergan?
Vis hele sitatet...
jau hvis du tar et par stk dog ikke noe digg å sove på egentlig og lengre hangover i mine øyne enn seroquel, burde heller da øke dosen med seoquel, feks 50 eller 75mg
Stort sett er 25mg seroquel nok til 12-14timers søvn med hangover til meg, men funka plutselig ikke lengre. (Ikke brukt de på et par år)
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Stort sett er 25mg seroquel nok til 12-14timers søvn med hangover til meg, men funka plutselig ikke lengre. (Ikke brukt de på et par år)
Vis hele sitatet...
Ligger du i senga eller er du oppe å gjør noe mens du tar seroquel, ofte hjelper for min del å ta en og legge meg i senga og bare ligge der, dog evt spist mye? Kommer litt ann på dagsfor også syntes jeg, noen ganger er ikke 25 nok og blir bare våken
Jeg tok den og venta til jeg ble trøtt så la jeg meg. Alltid gjort det før, og ikke merka spess forskjell på om jeg har spist my eller lite. Plutselig gikk det over og ble bare rastløs.

Vallergan funka, men tok tid. Tok 10mg klokken 9 og sovna rundt 1-2 på natta. Ikke noe hangover dagen derpå, bare sykt trøtt da jeg våkna men ga seg etter et par min. Merka ikke jeg ble trøtt, bare sovna plutselig slik som på seroquel.
Sist endret av NokErNok; 13. august 2020 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kast de! Søppeldop
Sitat av Sassawes Vis innlegg
Kast de! Søppeldop
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?