Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 647
Dette er noe som er lagt til i Firefox i senere tid, men når jeg testet denne og skulle google, måtte jeg logge meg inn på google for å gå i gang.
Betyr det at man ikke blir anonym på nettet allikevel?
Google vil så klart at folk skal logge inn når du kommer til deres side. Men du trenger ikke være innlogget noe sted for å google. Er det "private window" du bruker? Eller er det en annen feature jeg ikke har sett?
Sitat av Yochi Vis innlegg
Google vil så klart at folk skal logge inn når du kommer til deres side. Men du trenger ikke være innlogget noe sted for å google. Er det "private window" du bruker? Eller er det en annen feature jeg ikke har sett?
Vis hele sitatet...
Det står: Firefox privat nettlesing. når jeg høyreklikker på ikonet.

Siden man må være innlogget for å google, betyr det at vår historikk blir lagret hos google slik at man på den måten allikevel ikke er helt anonym på nettet?
Sikker på at du ikke sikter til cookie-constent popupen Google har på alle sine sider? Det er en innloggingslenke der ja, men du trenger bare å klikke "avvis" nederst og fortsette med det du gjorde før.

Du er btw aldri helt anonym på nett. Det opplyser firefox om også, eneste som skjer er at vinduet er isolert fra de andre vinduene dine og historikk/cookies slettes når vinduet lukkes.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Siden man må være innlogget for å google, betyr det at vår historikk blir lagret hos google slik at man på den måten allikevel ikke er helt anonym på nettet?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å logge inn for å google.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Anonym/Privat nettlesing betyr at browseren din ikke lagrer cookies. Biter av data som nettsteder bruker for å holde styr på forskjellige brukere.

Når du dro til Google med Privat nettlesning så visste ikke google hvem du var og ber deg logge inn for å identifisere deg. Du må ikke logge deg inn for å bruke google, du bare trykker avbryt og fortsetter.

Du var Anonym helt til du valgte å logge deg inn
Sist endret av Dodecha; 25. oktober 2022 kl. 15:07.