Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 606
Kjøpte brukt smartphone av butikk/reperatørsjappe, som ikke funker.
Den funka inne i butikken og jeg tok et par bilder med den, virket helt fint. Koblet den til og med til macen min og den dukket opp i itunes.

Testet alt og det funket både kamera, lyd, mic. Resetet den og startet den for å koble til itunes/sette i SIM.

Skjermen "blafret" som den scrollet oppover også sloknet telefonen...

Har ikke fått noe liv i den etter dette.

Uansett så skal jeg stikke innom med denna telefonen og få penga igjen, MEN det virker jævla "dodgy", jeg ringer telefon nummeret på kvitteringen men det er nummer ikke i bruk. Jeg går til hjemmesiden deres og der er den "tatt ned"

Så skulle ikke forundre meg om jeg ikke får refund i den butikken, men hvilke alternativer har jeg med tanke på rettigheter,,,,, hvilke innstanser tar jeg kontakt med ? Forbrukerombudet. ?

For å svare på mitt eget spørsmål så sjekk ut Forbrukerrådets klageside

Men først skal jeg gå innom butikken, bare det at jeg bor ikke i den byen så det blir ikke før om to tre uker, , , kan dette ha noe å si?
Du burde prøve å komme deg innom der tidligere en to-tre uker. Men er den kjøpt i butikk har du jo muligheter for både garanti og reklamasjon. Med mindre skaden er selvforsynt selvsagt.

Siden du føler situasjonen noe dodgy allerede håper jeg du har spart på kvitteringen. De burde ha deg i systemet, men det er ditt ansvar å passe på den. Så om de er dodgy, kan de komme til å bare si de ikke kommer så mye lengre uten kvitteringen.

Hva slags butikk er dette?
Det er fra kvitteringen jeg har forsøkt å kontakte dem. Tror det er mot freak policy å poste konkrete butikker, men tar kontakt å ser hva som skjer. Kommer til å oppdatere når jeg har snakka med dem.

Faen jeg er så jævla inkompetent at jeg ikke klarer å operere en iphone engang!!
Viste seg at dingsen var i en eller annen DFU modus men at det var en bug i OSet som gjorde at skjermen bare var svart..... nå klarte jeg å starte dingsen ved hardreset. Sølveple og gode greier når jeg trykte på "on" knappen, kunne velge språk og hvor på jordkloden jeg var. Venter på SIM kortet. Banner om jeg har klart å bestille feil kort også..skulle ikke forundre meg...

Er så skamfull over min smart telefoniske innkompetanse. Uansett håper noen får bruk for klagetråden jeg googla fram. :bergenser