Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4132
Sitat av q_Werty
Har "Ansvar for egen læring" blitt "Frihet til å gi faen"?
Vis hele sitatet...
Ja. Ikke til å "gi faen", men for at noen være lengre ned på "rangstigen"(jobbstigen) enn andre. Slik systemet fungerer i dag.

Altså. Noen må jo vaske dassen. Noen må sittei kassa på kiwi, noen må være advokat. og noen må være "Sjef".

Min lille sammenligning:

Utdanning: Grunnskole----Videregående / lærling----Universitet / høyskole----master grader
Jobber: vaske do.--------Jobbe i butikk?--------Jobb m/ nødv.utdanning--Toppjobber.ol.

altså, ikke for å være slem på noen som helst slags måte. Men, alle har forskjellige jobber, og finner somregel noe de trives med, uansett hvilken utdanning de har. Tingen er at ikke alle kan bli under tittelen "toppjobber", eller kanskje de kan, men alikevel vasker do..?

Systemet pr. i dag, er KUN basert på karakterer, og kunnskap. Står du på for å bli advokat, kan du nok en gang i livet ditt bli advokat. Gidder du ikke, jah. da gidder du ikke.
Jeg var aktiv til jeg begynte i 9. klasse på ungdomsskolen. Vi hadde fått lærere om gjorde timene ekstremt kjedelige, noen ga for lite, noe ga alot for mye. Jeg ble skolelei, selv om jeg ville gjøre det bra så var jeg innerst inne lei av skolen, mest p.g.a for mye lekser og kjedlige timer. (umotiverende lærere)

Jeg har også blitt mobbet store deler av skole tiden. Vet ikke om det var noe av skylden.. Karakterene jeg har nå er ikke å skryte av men de fleste er 3 eller over, 1 eller 2 er kanskje på 2er nivå.

Fortsatt klarer jeg ikke å gjøre så mye skole arbeid, ikke på skolen eller hjemme.

Så stort sett gir jeg beng i det meste som har med skole å gjøre , annet enn ting som intereserer meg. Data fagene.
Skolen og dens system undertrykker og filtrerer individer med andre egenskaper enn matte og nynorsk. Bæ. Jeg var med i flokken en gang.