Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2363
Er det slik og forstå at når man først har opprettet en protonmail så skal alt være kryptert så lenge man sender til en som også har protonmail ?

Prøver og lese meg opp på hvordan det funker men for meg som er ganske blank når det kommer til kryptering og slikt, er det litt vanskelig og forstå alt.

Hvordan fungerer pgp?
Står at pgp allerede er integrert fra før i protonmailen, men hvordan fungerer dette i praksis?
Du , vær litt forsiktig med sånne epost greier kan hende at de som eier nettsiden jobber sammen med myndighetene
Kødd eller ikke, spar meg for slike tåpelige påstander...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av king123 Vis innlegg
Kødd eller ikke, spar meg for slike tåpelige påstander...
Vis hele sitatet...
https://it.slashdot.org/story/14/05/...abit-shut-down
Ble ikke countermail også infiltrert? Greia er vel at hvis det et no terror mistanke så kan firmaene presses mere. Men mener jeg leste en sak om at ProtonMail ikke hadde mulighet å lese mailene grunnet krypteringen uansett.

Last ned openkeychain til telefonen din og kryptert med den i tillegg. Så er du safe.
Sist endret av Kutulu; 17. desember 2018 kl. 09:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så lenge du sender fra en protonmail adr til en annen protonmail adr blir ting kryptert automatisk. Sender du til andre adresser er det ikke kryptert.
Som nevnt over er proton til proton automatisk kryptert. Epost til en annen tjeneste kan passordbeskyttes som en løsning.

Hos ProtonMail er alt kryptert. De kan ikke lese eposten din da de kun kan dekrypteres med ditt passord. Dette betyr at det heller ikke finnes noen "glemt passord" funksjon.

Eller - den finnes, men bare for å låse opp kontoen din. Alle tidligere mails vil være utilgjengelige og kan ikke åpnes siden de var låst med en annen nøkkel.
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Du , vær litt forsiktig med sånne epost greier kan hende at de som eier nettsiden jobber sammen med myndighetene
Vis hele sitatet...
Ja, du skal selvsagt ikke stole blindt på slike tjenester. Men du må også vekte behovet ditt opp mot motstanderne. Skal du drifte et internasjonalt nettsted for pedofile som vil reise til andre land og begå overgrep, samkjøre terrorplaner med dine medsammensvorne i Syria eller selge amerikanske millitærhemmeligheter, så bør du ikke stole på protonmail. Eller noe annet, for den saks skyld. Men. Sett at en nasjon har tatt kontroll over en tjeneste uten at resten av verden har fått det med seg ennå. De vil ikke avsløre dette for noen, allierte antakelig inkludert, før de har noe å tjene på det. Man svir ikke av denslags ressurser for å fange en narkodealer på den andre siden av kloden.