Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 9294
Må si det hadde vært genialt å tatt en slags 419eater her ja.

For dere som ikke vet hva det er, så vil det si å utgi seg for å være en potensiell kjøper. Deretter prøver man å sløse mest mulig av hans "verdifulle" tid, ved å utveksle eposter om betaling, kjøpesikring o.l.

Til slutt, når han har sittet å skrevet seg ihjel for å få "dealen" i boks, kan man be han dra til helvete med svindelen sin eller noe annet passende.

Dette er vel mest populært når det gjelder svindlere fra Nigeria, men virker like bra i denne situasjonen.

Hadde vært ganske artig om mange her hadde utgitt seg som kjøpere og få ham til å steke i sitt eget fett.
Sist endret av Gobity; 5. mars 2008 kl. 23:00.
Trådstarter
12 0
Deilig å se at denne posten virker som den skal.
Kjekf for deg Angfes

Tror han ville vært bedre tjent med bare å sende telefonen og sluppet dette, men greit at vi får stoppet ham.

Ja vi har vært naive og dumsnille, men problemet var at når jeg googlet fyren så fant jeg ingenting negativt, men det er det jo slutt på nå
Minner meg om historien om han som svindlet svindleren som skulle "kjøpe" en mac fra ham. Endte med at svindleren fikk en hillarious hjemmemekka pc. Noen som har link til den historien?
Sitat av steinarlima
Minner meg om historien om han som svindlet svindleren som skulle "kjøpe" en mac fra ham. Endte med at svindleren fikk en hillarious hjemmemekka pc. Noen som har link til den historien?
Vis hele sitatet...
http://www.zug.com/pranks/powerbook/
Sitat av campod
Vis hele sitatet...
Tusen takk, har ikke kost meg så mye på jobb på flere uker! Ha en fortsatt fin Torsdag
Jeg vill sagt at det var noe tull med banken din bla bla bla. Men du har svarttjente penger privat, så om du får betale han kontant i euro så kan du betale han mere enn prisen han har oppgitt. Dette gir sikkert svindleren blod på tann å du får kansje en rumensk adresse du kan sende penger til.

Når du har adressen så kan du jo prøve bare på pur faen å anmelde den via interpol. Men jeg hadde ikke giddet å brukt ressurser på det.
Da kan du jo sende mye piss til han, feks drite i en boks å sende det.
Eller så kan du jo kjøpe et gram hasj å dele opp i 0,2 biter for så å sende det til han. Så kan du jo dandere konvolutten med mariijuana blad eller noe sånt..
Den rumenske snuten er sikkert stein hard på sånt, kansje han blir raidet å denget med batong
UngarEffect: etter hva jeg forstår så er det avsenderen som får trøbbel i slike saker
Ville uannsett annmeldt saken, for å på den måten legge igjen et bevis på at dette er en svindler. Hvis nok mennesker annmelder saken så er det mulig de gidder putte noen ressurser inn i det å ta fyren. Og i utgangspunktet skal det ikke være så vanskelig å ta fyren da du har bank konto nr.
Trådstarter
12 0
Javel.
Da gikk det som fryktet.
Purret opp forsendelsesnummer og spurte om han virkelig hadde sendt den.
Svar:
no!
bye
the price for the phone is 350euro

Så da opprettet jeg en fake yahoo og sende ham 400 mail med mp3 filen ice ice baby av Vanilla Ice.
Til slutt fikk jeg denne tilbake:
This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:



Technical details of permanent failure:
PERM_FAILURE: SMTP Error (state 16): 554 delivery error: dd This account has been temporarily suspended. Please try again later. - mta214.mail.mud.yahoo.com

Så da var han nå uten denne mailen for en stund.
Tenker å herje litt med de andre nå.

Slaget er tapt, men skal fortsatt drive litt hekkan med fyren.
God helg folkens
hvorfor ikke finne ut om hvem andre han har svindlet og gå sammens om en anmeldelse ...større sum = alvorligere lovbrudd ??
Få han i kontakt med noen større ulver han kan svindle.. Hvis det er noen kriminelle miljø et eller annet sted, som på et eller annet vis feks bestiller ti telefoner av han, og ikke får de..

Ja da får han mest sannsynlig trøbbel. Mener ikke å oppfordre til kriminalitet/konspirasjoner dette er bare tanker som farer gjennom hodet mitt :
Skaff han en verre fiende ? Bare sørg for å ikke "get stuck in the middle"..

Dette er bare teori, tankelek og fantasi, Vurderer å skrive bok
he he sendte en mail til ham om en laptop han annonserer i zett.no http://www.zett.no/sm%C3%A5tt_og_sto...m=simplesearch

fikk denne mailen fra han : (gammel adresse)

Chelu Daniel to me
show details 12:37 PM (4 hours ago) Reply


The price for 1 macbook brand new, boxed, with
warranty is 650 EUR and the price are including the shipping taxes.
You will not pay other shipping taxes because I will send the package to you like a ,,gift''
- As soon as the package arrives, you will test the
product and if it does not matches 100% to your
expectations, you will return it in max. 5 days sience
the arrival date.
- Please let us know as soon as you are willing to
start the deal so we can tell you the details for the
payment and shipping process.
Best Regards,


sendte dette svaret:

no deal.... i was contacted by an ex customer of yours and he told me that you are an fraud and not to do any deals width you.

your name also pops up at norwegian and other forums width warnings about you and your "mobile" deals....

dont want anything to do width you...and will also tell zett.no admins about you...
will keep an eye out for you and your deals in the future and make shure you get as few deals as possible ... and maye the cops at your door someday.

you and pepole like you are the scum of the internet...get yourself a fucking proper job as a toilet asshole cleaner....


he he fikk ut litt aggresjon mot drittsekken
Sist endret av spacewolf; 8. mars 2008 kl. 18:11.
Trådstarter
12 0
hahahhahha
jeg ser at han bruker samme malen vert fall:

From: Chelu Daniel <chelu_daniel08@yahoo.dk>
Date: Feb 10, 2008 9:28 AM
Subject: SV: Henvisning til annonse hos Zett.no, Zett-kode: C1172571 | Nokia N95 8GB & Nokia N82
To: "Zett.no"
Ok sir,
- The price for 1 phone brand new, boxed, with
warranty is 240 EUR and the price are including the shipping taxes.
You will not pay other shipping taxes because I will send the package to you like a ,,gift''
HE have more languages ( Danish, Finnish, Norway
Spanish, Dutch, French, English). The phone are
compatible in any network.
- As soon as the package arrives, you will test the
product and if it does not matches 100% to your
expectations, you will return it in max. 5 days sience
the arrival date.
- Please let us know as soon as you are willing to
start the deal so we can tell you the details for the
payment and shipping process.
Best Regards,


Dette viser at han vil tape omsetting dersom en kan sette denne adr ut av spill.
Jeg har testet litt med net tools 5, men har ikke klart å få det til å funke skikkelig.

Hadde vært digg å sende ham 30000 mail slik som noen nevnte tidligere, noen som vet hvordan dette gjøres?

en annen måte er å ta den et skritt lenger. be om hvor pengene skal betales og når han skal ha bekreftelse så sende et word doc med virus eller noe.

jeg begynner å bli rimelig lei av å bruke krefter på dette svinet, men jo mer trøbbel vi skaper for ham jo mindre sjangs for at andre går på en smell.

Keep ut the good work

NB:laget en liten hjemmeside til ære for ham:
http://chelu.daniel08.googlepages.com/home
Sitat av okzalabim
Hadde vært digg å sende ham 30000 mail slik som noen nevnte tidligere, noen som vet hvordan dette gjøres?
Vis hele sitatet...
Du kan for eksempel bruke et simpelt PHP-mail script.
First name:Ionela Sinziana
Last name: Balasa
Bank name: Banca Comerciala Romana
Adress:Piata Pandurilor
Iban Code: RO25RNCB0264098100270001
Swift (BIC): RNCBROBUXXX
City: Dragasani
Zipp Code: 245700
Country: Romania


enda et av navna han gjemmer seg bak

http://tinyurl.com/2or52r sjekk av mailheader
Sist endret av pr0tec; 10. mars 2008 kl. 13:39.
Trådstarter
12 0
Hvor fikk du denne infoen fra?
Lykke til med skambanking av denna jævelen her.
Sitat av cryo
UngarEffect: etter hva jeg forstår så er det avsenderen som får trøbbel i slike saker
Vis hele sitatet...
Om du driter i en pappeske å sender til romania så skriver du vell ikke navnet ditt som avsender ? ffs.. haha
Sitat av okzalabim
Hvor fikk du denne infoen fra?
Vis hele sitatet...
lata som jeg var en kjøper..
Faen ta svinet imo. GL videre med plaginga.
Opprinnelig skrevet av UngarEffect
Om du driter i en pappeske å sender til romania så skriver du vell ikke navnet ditt som avsender ? ffs.. haha
Vis hele sitatet...
Finnes ikke DNA i drit da, eller er jeg helt på jordet nå? :P
zorro: Hvem i granskauen har penger til å ta DNA-testing av en skitten post-spøk? Det er en så latterlig liten forbrytelse at det nesten er enda mer latterlig å bruke penger på den.
Khazeth: Godt poeng! Men prinsipp, er prinsipp!
det finnes ingen som går på denne?
zett.no
1. pris
2. sted i forhold til nummer
3. hva har dette med dyr og gjøre?
en til epostadresse du kan spamme: samme folka
Sitat av pr0tec
en til epostadresse du kan spamme: samme folka
Vis hele sitatet...
0040763553544 og et telefonnr
Du får ta hevnaksjonen din et annet sted - dette blir for dumt.