Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 11398
Morn, mitt første innlegg på FF I think... ^_^

Jeg lurte på en ting ang. Paralgin forte.
Rundt nyttårstider fikk jeg en boks med P. forte av en kompis, jeg er ikke den personen som er redd for å stappe i meg ting, å blir ofte kaldt for testkaninen.
jeg slengte i meg først 1, så 2-3 å ventet en stund...
det skjedde ingen ting, jeg hadde ikke behov for smertestillende med liker å leke med reseptpliktige legemidler :P

andre gang jeg prøvde ble synet litt merkelig, det delte seg på en måte, jeg ble veldig slapp å kroppen føltes merkelig på en behagelig måte, kompisen min sa at pupillene mine var utrolig små å jeg følte meg rusa uten å være rusa. om dere skjønner hva jeg mener...

vel, når jeg tenker meg om blir jo kodeinen omdannet til bedøvelses middelet morfin, morfin kommer jo fra opium opprinnelig å morfin lager man jo heroin av så da var jo svaret på mine små pupiller løst.
dette var veldig morro syntes jeg å tok derfor å tømte i meg 50 stk på rundt 2 uker.
skadelig? ^_^

noen andre som har følt seg litt merkelig etter å ha tatt P. forte her inne?
Jeg er ikke den mest erfarne med rusmidler, men jeg tror missbruk av parglin forte er en rask og effektiv måte og drepe leveren på.
50 stk på 2 uker går fint.
Pga paracetamolen som er i pillene anbefales det ikke å spise mer enn 8/10 i døgnet. Og helst ikke måned etter måned

Det var 2 uker på en herlig morfin sky dette da tenker jeg? :-)
hallOo! det er en grunn til at det er trekant på de..seff blirr du sånn da.. men..PF er jo sånn at jo mer du tar, jo mer "imun" blir du mot rusen.. skal mer til for å oppnå den samme behaglige rusen da.. 50 stk.. på en uke er uansett ikke sundt..uansett hva thecnot sier..fucker rimli med levra..og ikke minst hjernen!.. hm..
For det første heroin er forbudt som legemiddel over nesten hele verden, så heroinen kommer nok ikke derfra nei...
Heroin kommer derimot fra opium.
Heroin rusen er lik morfin rusen etter x antall minutter.
Og av PF'er har jeg vært oppi 3X100 i mnd på det verste, foreskrevet av legen.
Tok jevnlig leverprøver og de kom tilbake helt fine... for å sitere legen "Dette tåler du greit"
Det vil ikke si at alle gjør det!
Ikke noe å annbefale tho, PF er vel noe av det dårligste å ruse seg på.
Få deg dame/type og rus deg på ho/han istedenfor
Sist endret av JaRamOxO; 22. januar 2006 kl. 05:36.
Eneste erfaringen jeg har med Paralgin Forte er fra når jeg var en ung og dum 16 åring som ikke fikk tak i fjodden sin. Tror jeg spiste 15 stykk, og joda rus fikk jeg, men når Kløen kom, åh fy faen.
Hvis man skal ruse seg på PF, så lag for guds skyld en kodeinekstrakt!

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=45017

rotskrot: velkommen til forumet! Et lite tips som kan være lurt å følge som bruker
av nFF er å søke før du lager en ny tråd. Det finnes allerede minst en tråd ang.
Paralgin Forte her på forumet.
Loketrollet: Kløe ja...
Sitat av Loketrollet
Eneste erfaringen jeg har med Paralgin Forte er fra når jeg var en ung og dum 16 åring som ikke fikk tak i fjodden sin. Tror jeg spiste 15 stykk, og joda rus fikk jeg, men når Kløen kom, åh fy faen.
Vis hele sitatet...
Får man kløe av PF?
Det har ikke jeg merka noe til men jeg har bare spist 5-7 stk av gangen.
Hva er grunnen til at man får kløe? noen som vet? klør det overalt?
Takk for svar.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mange får en slags psudo-alergisk reaksjon på opiater da disse gjør at stoffet histamine slippes fra "skin mast cells" (oversett den som kan), og skaper kløe. Dette er heldigvis ikke farlig, og kan bekjempes med antihistaminer hvis nødvendig (les: du får opiater etter f.eks. operasjon).
Tror det er forskjellig fra person til person for jeg og kompisene mine har aldri fått kløe av PF.
Men vi blander det med hasj da. liker egentlig ikke piller men PF har en fin rus sammen hasj.

Takk for så kjapt svar Tias.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Det er forskjellig fra person til person ja. Noen klør seg i stykker mens andre kjenner ingen ting til det. Obligan eller hva de heter er et morfin basert legepreperat. Spiste 2stk ene gangen og 4 andre gangen og jeg klødde begge gangene, spesielt i tryne .
Sist endret av Alphanio; 24. januar 2006 kl. 13:17.
▼ ... noen uker senere ... ▼
TAKK .. det finnes en gud jeg var redd jeg var allergisk mot sjokolade fordi jeg klødde så sinnsykt på halsen og brystet.. (nesten sår) .. men det er bare jævla pillene mine... noen som vet om man klør av somadril også?

(Vet jeg drar opp gammel tråd, men jeg er fresh her :P )
Cut-n-paste fra en annen tråd her på forumet, min erfaring med forte (legger til at det er veldig individuelt hvor mye man tåler osv!):

Jau, for mye paracetamol er ikke bra for magen, som jeg bittert fikk erfare da jeg spiste ti Paralgin Forte en gang for mange år siden (PF inneholder en del paracetamol). Ble først ganske fjern i fire timer, så lå jeg og spøy gul magesyre hele natta. Drakk liter på liter med vann, bare for å spy det gule etsende vannet 20 sek. etter. Jeg hadde en rar smak i nesa i flere måneder etterpå, og pisset mitt lukta rart like lenge. Ikke å anbefale.

oops, så ikke at dette var en gammel tråd og at det var noe annet diskusjonen var kommet over i nå.. Men lar posten likevel stå som den er.
ta PF og 96%.. kjekk kveld!
Sitat av mxyzptlk
Ble først ganske fjern i fire timer, så lå jeg og spøy gul magesyre hele natta. Drakk liter på liter med vann, bare for å spy det gule etsende vannet 20 sek. etter.
Vis hele sitatet...
Det er jo mange som må spy litt av opiater da ..
Paralgin forte har ingenting med opiater å gjøre. Jeg har tatt store mengder opiater før og spydd av det, spying kjennetegner god heroin spør du meg. Men man ligger ikke og spyr hele natta, man spyr kjapt og er ferdig med det rett etterpå.

Det er paracetamolen i PF som kan fucke magen din.
Paralgin Forthe knuser magen din...du får hard mage lenge og ikke minst så er det en stor påkjeinning på levra og nyrene...har brukt pralgin forthe i 3 år nå...mot kropssmerter...
ikke til å anbefale til rus bruk nei!!!
ta heller en sikkelig kopp KARSK
Sitat av general
Paralgin Forthe knuser magen din...du får hard mage lenge og ikke minst så er det en stor påkjeinning på levra og nyrene...har brukt pralgin forthe i 3 år nå...mot kropssmerter...
ikke til å anbefale til rus bruk nei!!!
ta heller en sikkelig kopp KARSK
Vis hele sitatet...
Og skaff en fin rullings gul trønderbart !
Sitat av mxyzptlk
Paralgin forte har ingenting med opiater å gjøre. Jeg har tatt store mengder opiater før og spydd av det, spying kjennetegner god heroin spør du meg. Men man ligger ikke og spyr hele natta, man spyr kjapt og er ferdig med det rett etterpå.

Det er paracetamolen i PF som kan fucke magen din.
Vis hele sitatet...
Det var ment som en spøk. Tror man skal ete mye PF for å få i seg nok kodein til å spy av det. Sist jeg sjekka var også kodein et opiat... http://sv.wikipedia.org/wiki/Kodein
Parlagin Forte har 2 ting. Den har et paracett lignende stoff + noe som blir omgjort til morfin. Selvsagt er ikke paracett stoffet noe å ruse seg på... Paralagin Forte er også avhengighetsskapende, og bør egentlig ikke køddes med.
Jepp, men hvis man _prøver_ å ruse seg på PF er det kodeinet man vil ha sef. Ikke paracetamolen. Veit at det er en usunn ide..
Til dere som ikke tror at Paralgin Forte og Pinex Forte, for den saksskyld, har noe å gjøre med opiater er det vel egentlig bare å slå opp i felleskatalogen
Paralgin Forte
Pinex Forte

Under egenskaper og klassifisering får vi opplyst: Kodein: Opioidanalgetikum

Jeg har, som mange andre her, tatt endel Pinex/Paralgin Forte for å dempe smerter, men opptil flere ganger har jeg fått denne kløen som er blitt nevnt tidligere. Opiatkløen?
-Edit- Leste feil gitt
hva er det med dere? Er det ikke like farlig å ruse seg på andre rusmidler om man ruser seg på PF??? Jeg er IKKE erfaren angående rusmidler, men hva skader mest? PF eller amfetamin?
De har hver sine skadeeffekter ved misbruk. Ved et større bruk av PF vil det nok først og fremst være leveren din som tar skade av det. Amfetamin derimot, ødelegger det meste.
Hm, ok, jeg hadde ikke gjort hjemmeleksen min ang. innholdet i PF, og dreit meg ut. Beklager
Har ei eske med phinex forte (brustabletter), prøvde å ta 4 igår men funka ikke, ble bare litt smådøsig.
har røyka hasj i ei lengre stund nå og samtidig tatt valium, hyppere osv...
får man samme effekt med å ta noen PF samtidig som man røyker? hvor mange evt?
noen som har noen historier/erfaringer å dele?
Jeg tror nok jeg heller ville prøvd meg på en kodein ekstrakt. Jeg kan ikke på noen måte tro at dette er bra for leveren
kodein ekstrakt? hva er det?
mikkelrev: om jeg har fatta det riktig er kodein ekstrakt noe du får om du knuser paralgin forte og legger i varmtvann og setter i kjøleskapet overnatta, da deter paracetamolen ned i bunn(den er skadelig for levern) og du kan drikke kodein ekstraket(som kroppen/levern om gjør til morfin om jeg har skjønt det riktig)

Rett meg om jeg er helt på jordet, er ikke helt dreven på dette
sånn det funker ja...poenget er at de tabletten jeg har er Pinex Forte BRUSTABLETTER! skal jo løses opp i vann uansett.....er det samme stresset da også?
Ta 4 tabletter og drikk du hehe Eller foressten, har egentli ikke peiling på doser, bare så 4 pinex Forte brustabletter gjorde en hasjrøyker litt sløv eller noe, så burde vel funke fint på deg som ikke bruker dop ellers?
Om man bruker hasj eller andre substanser ellers har ingen ting med saken å gjøre. Jeg regner med at man kan ekstrahere kodeinet fra Pinex forte (forutsatt at disse inneholder kodein) ved samme prosess som med Paralgin forte, men jeg er ikke noen ekspert på det området, så ikke ta mitt ord for fakta.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det funker ikke... begyneer å klø hvis du spiser for mange. og det tærer my på leveren.....
Sitat av Northman
det funker ikke... begyneer å klø hvis du spiser for mange. og det tærer my på leveren.....
Vis hele sitatet...
Kløe er en vanlig bivirkning når det gjelder opiater, men leveren går det greit med, så lenge du ekstraherer kodeinen fra pillene, ikke svelger dem med paracetamol og annet tull.

Velkomen til nFF
er litt ot, men jeg har 8 Parlagin Forte liggend. og har planer om å ta dem, er det "forsvarlig"? dvs vil jeg få noen varige mèn hvis jeg hiver nedpå alle 8 smatidig?
En gangs bruk så tror jeg ikke det, du kan jo å gjøre som Rotskrot og "fordele" de utover dagen. Tviler veldig sterkt på at du kommer til å få varige men av 8 stykker.
Sist endret av Bomber; 28. februar 2006 kl. 22:24.
Tja, du burde ihvertfall holde deg langt unna alkohol de neste månendene.
Sikkert noen som allerede har nevnt at de pillene tar hardt på leveren din.

30mg kodein x 8 er fint lite sunt.

Og hva er dessuten poenget med å tygge 8 om gangen? Èn er nok for smerter og du vil ikke få noen 'rus' av å ta mange...
litiuM: Les tråden. Lag en ekstrakt!

Goophy: Selvfølgelig vil man få en rus av å ta mange. Det spørs imidlertid
om den rusen er verdt skadevirkningene man kan få hvis man hiver nedpå
nedpå pillene, istedenfor å lage en kodenekstrakt.
Joda, men spiser man bare pillene er det ikke rare rusen man får, mister litt følelse i bein og armer og klør noe jævelig er ikke akkurat drømmerusen i mine øyne. Lage kodeinekstrakt er en unedelig mye bedre idè om man absolutt skal ruse seg på slikt, ja.
ekstrakten smaker jo piss!
Blande inn noe som setter bedre smak på det da, noe kraftig syrlig typ sitron burde vel funke?
hvordan funker det å knuse pillene å snorte dem?
noen som har prøvd?
hvor mange?
tornerose: Hvorfor i all verden vil du snorte dem? For det første, du trenger mange piller for å oppnå rus, det vil si at du må snorte hauger med pulveriserte piller. I tillegg, som du ville ha skjønt hvis du hadde lest tråden, burde man ekstrahere kodeinen fra pillene, slik at du slipper å ødelegge leveren din med paracetamol. Jeg vet uansett ikke om det i det hele tatt er mulig å oppnå ruseffekt av å snorte kodein, selv i ren form. Why bother?
http://www.rapid-opiate-detox.org/codeine-detox.html
"It cannot be administered intranasally (snorting)."
er 6x 500mg paracetamol som er grensen for hva du maks bør ta på en dag. er vel 400mg i en pf, men også noen andre stoffer du sikkert ikke burde få for my av.

btw, å ruse seg på smertestillende er jo bare lamt da :P. finn deg heller en mer respektabel hobby.
Spist en god del av disse i det siste.. Du blir liksom sløv, og slapp i kroppen.. Jævla dum hvis du spiser dem hele tiden.. I går spiste jeg en del på bakrusen av blåvalium, og var stuka hele dagen :P men røyka en del å da..

Siste uken har jeg spist 2 brett eller noe, er jævlig vanedannende.. Ikke gidd dem :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
blir jævlig sugen på cola og røyk!