Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 855
Anonym bruker
"Overrasket Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nylig startet medisinsk behandling av ADHD, og har jo da startet på en ganske lav dose Ritalin. 10mg tbl, og 20mg kps.
Jeg har ikke brukt dette før, men tror kanskje at dosen er litt for lav for meg, mann på 176cm, 100kg.
Merker ganske lite av dette, tar en/to tbl når jeg står opp, og en kps i lunch tider, dette skal da vare til utover kvelden.
Jeg er redd for at psykiateren som regulerer dette med meg, ser på meg som en som jakter rus, om jeg tidlig ber om dose økning, men hvilke doser burde jeg merke en tydelig effekt av Ritalin?
Og siden dette er Freak, hvor mye tar dere for å oppnå en rus?
Hvor gammel er du?

Da jeg startet ritalin fikk jeg 90stk 10mg og en opptrappingsplan slik at jeg over et par uker justerte meg selv opp til den dosen jeg likte best.

Sluttet så på ritalin fordi det er rett å slett søppel i min kropp, det ga mer bivirkninger enn det gjorde godt i hverdagen så jeg ba om å få prøve attentin.

Fikk samme greia der, 100stk 5mg og en opptrappingsplan, var oppe på 10mg før jeg fant ut at 7.5mg passet best, lynskarp uten noen speeda følelse og fortsatt veldig sosial, på ritalin ble jeg shaky, litt skarp og veldig usosial.
Sist endret av Kjelldriver; 27. desember 2019 kl. 08:10.
For meg er attentin folelsen produktiv, men alt for lang halveringstid. Holder meg derfor til ritalin.
Sitat av Picard Vis innlegg
For meg er attentin folelsen produktiv, men alt for lang halveringstid. Holder meg derfor til ritalin.
Vis hele sitatet...
Skal vell egentlig ta 3 ganger om dagen, men jeg tar til frokost og lunsj og det holder som oftest ut dagen, det hender at jeg tar middagsdosen, men da skal jeg være rimelig sliten når jeg kommer fra jobb.
Sist endret av Kjelldriver; 27. desember 2019 kl. 08:31.
Hvor mye tar du per dose?