Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1556
Hei. Jeg ryddet nettopp i skapet hjemme, og dro ut masse ledninger av en gammel pose som har ligget i boden, og det falt samtidig en "sliten" kapsel, gulbrun, eller -gul, merket med svart skrift på midten av kapselen, noe som "NV140" Eller noe. Husker ikke HELT om det stod NV140 men det var isåfall veldig likt.

La den ved siden av meg, for å kaste den, sammen med noe bøss, teiprester og subb. Så ringte telefonen min, og da jeg kom tilbake og satt meg ned for å sortere la jeg merke til at pilla ikke var der jeg er ganske sikker på at jeg la den. !! Gikk imellom søpla, tilfelle jeg hadde kastet den allerede (noe jeg ikke hadde), og nå er den søkk vekk.

Er livredd for at bikkja har fått den i seg! Hu oppfører seg ikke rart. Er ca 20 minutter siden.

Noen som kjenner til hva denne pillen kan være?!???!!! Aldri sett den før og har overhodet ingen idé hvor den kan ha stammet fra eller hva det kan være.

Tegnet bilde:

http://imgur.com/PbYfS

Likner veldig på Ritalin-kapselen, men litt mindre, og skriften var svart.

Tviler på at jeg kommre noen vei med dette innlegget, men det er bedre å prøve enn å la vær...
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
høres ut som Ritalin 40mg som du sier.

http://images.medscape.com/pi/features/drugdirectory/octupdate/NOV03710.jpg
Trådstarter
26 7
Har disse noen gang hatt svart skrift? Den var veldig gammel og slitt, så kan godt ha vært flere år. (Da forsvinner vel virkestoffenes effekt noe og?) Bombesikker på at skriften var svart... Men likner utrolig, men kapselen var noe mindre. :S Så hvis det finnes flere "utseender" på disse, så er sannsynligheten høy, I think..
Om hun oppfører seg normalt fortsatt så er det vel liten grunn til bekymring..
Det kan alltids være smart å få hunden til å kaste opp om du tror den har fått i seg noe, bare legg en teskje salt bakerst på tungen.

Alternativt kan du også ringe veterinær eller giftinformasjonssentralen på 22 59 13 00 (døgnåpent).
Du vil få en jævla hyper bikkje.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Roolfe Vis innlegg
Om hun oppfører seg normalt fortsatt så er det vel liten grunn til bekymring..
Det kan alltids være smart å få hunden til å kaste opp om du tror den har fått i seg noe, bare legg en teskje salt bakerst på tungen.

Alternativt kan du også ringe veterinær eller giftinformasjonssentralen på 22 59 13 00 (døgnåpent).
Vis hele sitatet...
For sent å spy nå vel med tanke på at det er en drøy halvtime siden bikkja fikk i seg dette her.
Trådstarter
26 7
Tusen takk for mange bra svar. Det var for sent å få henne til å kaste opp, jeg visste dog heller ikke hvordan man kunne gjøre det, så den skal jeg ha i bakhodet, den med salt bakerst på tunga...

Jeg ringte veterinær rett etter jeg postet dette faktisk, og han sa jeg skulle observere henne og heller ringe igjen hvis det var noe. Det har til nå gått veldig bra. Jeg fora bikkja med så mye mat at fytti rakker'n, bedre å fylle opp magesekken helt enn at hu skal fordøye en pille med ukjent innhold, når den allikevel har gått i oppløsning, på tom mage. Så jeg fora på med MASSE kjøtt og fløte (uh...) osv osv..
Sist endret av angell; 13. april 2012 kl. 22:52.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
håper du er klar til å gå tur i løpet av natten.

om den ikke har noen symptomer på noe alvorlig til nå, så tror jeg nok det går helt fint.
Slapp helt av før du begynn å uroe deg. Ingenting farlig før du merkar att noko er gale.