Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 15093
Sitat av Russerinnen Vis innlegg
Jeg har vært for mye borti benzoer nå, jeg vil slutte, har ingen funk på meg lenger, og det beste jeg vet er å ta en MASSIV overdose på dem. Hvis jeg kan tylle i meg 80 stk valium blir jeg happy, hvis det "bare" er 25 stk blir jeg bare irritert fordi jeg ikke forsvinner helt og totalt, og jeg blir bare middels fjern og dagene etterpå er jævlige.

Den siste måneden har jeg konsumert, tja, over 150 stk 5 mg valiums MINST, og nå er jeg redd for at jeg er avhengig. Er det mulig, er det virkelig så mye at jeg kan ha blitt avhengig? :S Jeg er livredd! Jeg tok 9 stk i går, og jeg har ikke mer, har dog et par resepter igjen, men de oppbevarer en kompis for meg, i og med at jeg er livredd for å bruke så mye piller som gjør at jeg ikke klarer å prestere på skolen, og som kjører psyken rett i do.
Vis hele sitatet...
Dette høres ikke bra ut. Det er dessverre risiko for at du kommer til å oppleve tildels kraftige abstinenser og de bør behandles i samråd med lege. Hvis du virkelig ønsker hjelp ville jeg tatt kontakt med lege og lagt alle kortene på bordet, da kan du få kvalifisert hjelp til å komme deg ut av dette.

Å gå cold turkey etter et slikt forbruk vil nok være veldig vanskelig og potensielt farlig. Husk at legen har taushetsplikt og du kommer ikke til å få noe trøbbel om du sier ifra, men heller hjelp. Hvis du nå er motivert til å slutte med et slikt alvorlig rusproblem så ville jeg gjort det skikkelig, slik at sjansen for at du lykkes blir større.

For din framtids skyld - slutt nå, slutt skikkelig og få hjelp i prosessen. Hvis ikke kan dette bli et langvarig pillemisbruk som bare blir enda verre å bli kvitt. Hvis du om 10 år ikke ønsker å se tilbake på årevis som har gått tapt fordi du har vært i konstant pille-tåke så ta tak i dette nå, jo tidligere jo bedre!
jeg er vel ikke avhengig ennå,merker det er meget slitsomt hvis jeg går uten en periode.
Bakgrunnen var at jeg har tannlegeskrekk,megetstor sådan så jeg fikk begrensede mengder på lav dose for å tørre å gå til tannlegen ,overhodet taget.

Vinter og mørke siger innover landet og jeg sliter så jævlig med nattesøvnen såpass at jeg slokner etter nån dag eller tre og da sovner jeg av utmattelse,så da får jeg imovane først,virker ikke helt bra =sliter å sovne på dem og,prater med legen så får jeg stilnoct og de sovner jeg ju på men kun i korte perioder,så nå tar jeg en av hver og allt er godt.sovner og får minst 6 timers søvn.

Er kronisk smertepatient så er det riktig ille har jeg litt sånne og bare for å sove,klart ligger jeg å har smerter påvirker det mulighetene å få sove i negativ rettning,sjeldent jeg gjør det men noen ganger har man viktige ting på dagen så det er helt avgjørende at man er uthvilt der.

Så jeg får mine medisiner etter en grundig prat med fastlegen jeg hatt i årevis,om inte annet viser jeg bilder fra selvmordsforsøket fra oktober,i jevnførelse medisiner kan berge liv,ingen medisin pga noe officiell policy har den muligheten i begrensed grad åpenbart.

Til sist sett mennesker stryke med på piller-relaterte ting og hva verre er,men jukserne skader oss som sas har legitimt bruk for det.
Sitat av exxon81 Vis innlegg
Fikk benzo foreskrevet for første gang i en alder av 23. Ønsket i utgangspunktet ikke denne medisineringen, men fikk panikkangst anfall som resulterte i 2 Akutt turer til legevakta. Og fikk til slutt stesolid. Den gang viste jeg ikke hva det var jeg hadde fått, og resultatet er avhengihet, og en dårliger tilværelse. Så annbefaler alle og holde seg unna benzo så langt det lar seg gjøre.
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke lese seg opp på de preparatene man får utskrevet av legen, også tenke litt selv? Benzodiazepiner er en veldig fin medisin, men må brukes med forsiktighet, og i de fleste tilfeller IKKE over lengre perioder. Folk altså!
Nå har jeg vært uten benzo i 2-3 dager, og det er på diazepam, og jeg vet halveringstiden er LANG. Betyr det bare at abstinensene ikke har begynt å tikke inn enda siden det ikke er helt ute av kroppen? Har PMS for øyeblikket, og jeg er bare trøtt og sliten nå, og er ikke særlig angstfylt. Bare normalt PMS-uggen.

Sitat av Herz Vis innlegg
Dette høres ikke bra ut. Det er dessverre risiko for at du kommer til å oppleve tildels kraftige abstinenser og de bør behandles i samråd med lege. Hvis du virkelig ønsker hjelp ville jeg tatt kontakt med lege og lagt alle kortene på bordet, da kan du få kvalifisert hjelp til å komme deg ut av dette.

Å gå cold turkey etter et slikt forbruk vil nok være veldig vanskelig og potensielt farlig. Husk at legen har taushetsplikt og du kommer ikke til å få noe trøbbel om du sier ifra, men heller hjelp. Hvis du nå er motivert til å slutte med et slikt alvorlig rusproblem så ville jeg gjort det skikkelig, slik at sjansen for at du lykkes blir større.

For din framtids skyld - slutt nå, slutt skikkelig og få hjelp i prosessen. Hvis ikke kan dette bli et langvarig pillemisbruk som bare blir enda verre å bli kvitt. Hvis du om 10 år ikke ønsker å se tilbake på årevis som har gått tapt fordi du har vært i konstant pille-tåke så ta tak i dette nå, jo tidligere jo bedre!
Vis hele sitatet...
Jeg har jo skjønt det, da, men i perioder går jeg på heftig pillemisbruk fordi jeg bare elsker de skjønne små gulingene. Det er vel sånn 2-4 ganger i året det er pille-misbruk, men til gjengjeld tyller jeg i meg mange fordi at jeg synes virkningen av kun 1 pille er kjedelig, jeg vil egentlig knaske alle, og alt jeg tenker på når jeg har knasket alle er bare "æsj, nå har jeg ikke flere igjen etterpå."

Hva slags tanker er dette? Alvorlig avhengighet til piller? Psykologen min fortalte meg at når jeg snakker om piller så høres det ut som at jeg planlegger dagens middag eller noe.

Sitat av elderpo Vis innlegg
Hvis du ikke får noe særlig funk av 25 valium og har spist over 150 stk (5 om dagen) på en måned høres det ut som du er rimelig avhengig. Lykke til, Benzoabstinenser er ikke noe spøk.
Vis hele sitatet...
Så nå kan jeg bare se fremover til COLD TURKEY? Funker det å døyve den med litt alkohol da i mellomtiden? Eller noe annet?

ELler blir det som å betale en kredittkortgjeld med en ny krdittkortgjeld? :O
Sitat av Herz Vis innlegg
Dette høres ikke bra ut. Det er dessverre risiko for at du kommer til å oppleve tildels kraftige abstinenser og de bør behandles i samråd med lege.
Vis hele sitatet...
Det hjelper lite når de fleste leger ikke kan en dritt om dette..min lege rådet meg til å gå cold turkey,en nyutdanna lege på 30 år

Legevakt og andre leger mente det tok flere år å utvikle absti....say no more

Du er deg din beste lege selv,rundt dette temaet iallefall..det er som medisin mot piller typen sier...de kan ingenting om dette her..

det er skremmende,jeg opplever ikke overlege spesialisten på seponering på klinikken som skikkelig god på dette heller

all info jeg har fått har jeg fått ffra statene og england..de reddet min kunnskap om hva jeg burde gjøre..der står det også at halvparten av legemiljøet ikke kan noe om det...og det er der borte
Har ikke merket noe cold turkey enda, men jeg har litt angst innimellom uansett, noe som jeg ser på som helt normalt? De fleste har situasjoner hvor de føler seg veldig usikre, og andre situasjoner hvor alt er helt ok.

Satser på at jeg ikke får den "kalde kalkunen". Hmm.
Hvis du greier å slutte cold turkey uten å ha det helt jævlig er jo det best. Men om du er skikkelig hekta, så er det kanskje smart å vurdere en nedtrapping hvor du til slutt er helt benzofri.
Sitat av elderpo Vis innlegg
Hvis du greier å slutte cold turkey uten å ha det helt jævlig er jo det best. Men om du er skikkelig hekta, så er det kanskje smart å vurdere en nedtrapping hvor du til slutt er helt benzofri.
Vis hele sitatet...
Men det vet du ikke før du har prøvd det...så det er ikkenoe du vil teste ut

Du kan bli "hekta"så lavt som to uker sammehengene bruk,har vært registrert..

Dvs at hjernen endrer seg fysisk og du får et anfall når stoffet slutter å tilføres
Sitat av alanapoli Vis innlegg
Det hjelper lite når de fleste leger ikke kan en dritt om dette..min lege rådet meg til å gå cold turkey,en nyutdanna lege på 30 år
Vis hele sitatet...
Ja, det er desverre dette som er realiteten. Nesten ingen leger vil skrive ut resepter til en som har erklert seg som pillemisbruker (enda denne legen kan ha forsynt pasienten med resepter i årevis).
Å få resepter til nedtrapping kan bli mission impossible.

I beste fall gir de deg en siste resept på en minstepakning, f.eks 25 Valium, men har man brukt 5 Valium daglig, holder det ikke med 25 stk til en nedtrapping. Så da er man like langt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
De som hjalp meg hvar masse c vitaminer , Å Magnesium ,fikk keamper i beina , men du må opp i 2000 mg c daglig å 1000 kalisium,for elt utovrr dagen kveld,
Hvor lenge bør man holde seg borte fra Rivotril for å fjerne toleransen?
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av frank_l Vis innlegg
Hvor lenge bør man holde seg borte fra Rivotril for å fjerne toleransen?
Vis hele sitatet...
Hvertfall 2 uker, helst så lenge som mulig selfølgelig men 2-5 uker burde holde.
Sitat av peisen Vis innlegg
Har gått på 2-3mg Rivotril i flere måneder nå, men da jeg var til legen på Torsdag forrige uke fikk jeg endelig utskrevet Sobril.
Så da sluttet jeg med Rivotril umuddelbart for å få ned toleransen, men igår fikk jeg kraftige abstinenser.

Abstinensene var som følge:

- Voldsom angst
- Tungpustet omtrent hele tiden
- Magen vrengte seg hele tiden (men kastet aldri opp/brakk meg aldri)
- Kvalme
- Så fæle hjertebank at det føltes som hjertet satt i brystet
- Muskelsmerter på ryggen, i magen og helt opp til brystet
- Skjelvinger
- Skvatt som faen hver gang telefonen ringte, eller jeg hørte en høylytt lyd

På kvelden orket jeg ikke mer av smertene, og tok en ny dose Rivotril (4mg), og plagene/smertene forsvant fullstendig.

Jeg har skaffet meg en time hos min fastlege på Mandag for å få en nedtrappingsplan og eventuelle medisiner som kan dempe abstinensene til en viss grad.

Er det noen spesielle medisiner jeg burde spørre om som kan hjelpe mot abstinsene? Også evt. effektive sovemedisiner så jeg får sove.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Abstinenser er garantert helt jævlig. Aldri hatt det sjæl, men har hørt om og kjenner mange som har hatt dt osv av piller og etter og ha rusa seg på piller osv. Og skjønner det er lett og ta en til med engang du føler at du får angst og når alle de symptomene som du sier kommer, men du burde prøve å bare holde deg unna da. Kan ta opp til en mnd hvor alt føles sånn som det, men med engang det er over så har du faktisk klart deg bra litt og om du er sterk nok da så holder du deg unna eller får noe annet av legen i stede som du kan bruke for å slippe og få de abstinensene med engang du slutter osv.
Skaff noe god røykings i stede om det er søvnproblemer du sliter med!
Har en utfordring, er en relativt straight kar, holder meg unna alt av dop utenom alkohol og av og til tabletter om jeg får tak i.
Saken er at jeg fikk et glass rivotril av "venn" som betaling på gjeld. Tenkte, kan jo være greit å ha, men som mange av dere vet er de lette å bli glad i. Har vel spist ca 2 stk hver dag i ca 2 uker. Merker de gir mindre og mindre funk. På Torsdag drar jeg til en storby med madammen og ønsker ikke å drive rundt i Rivo-tåka. Tok den siste i går, vil jeg få noen form for abstinenser? Ønsker jo ikke at ferien skal bli ødelagt av angst, kvalme etc.
Tips, råd?

Ingen tips her? Bør jeg ta med noen stykker for sikkerhets skyld?
Sitat av smulen Vis innlegg
De som hjalp meg hvar masse c vitaminer , Å Magnesium ,fikk keamper i beina , men du må opp i 2000 mg c daglig å 1000 kalisium,for elt utovrr dagen kveld,
Vis hele sitatet...
jepp,det fant jeg ut også..etterhvert...selv om ingen jævla lege kunne gi meg disse rådene,måtte lese og utdanne meg selv

eneste rådet jeg fikk av en gammel lege som skulle gå av med pensjon var at jeg KANSKJE kunne ta kalsium....denne tilbød meg også nanondrol(Betablokkere)..noe som er sinnsykt for en person med et ødelagt nervesystem i abstinens,folk blir jo dårlig av munnvann tom..noe han skjønte selv etterhvert..

blir litt skremt av legene iblandt..du må TENKE selv altså..det skremmer meg litt til tider,så mange gir disse 100% tillit..det er vell ikke uten grunn at det dør 5 stk hver dag i norge pga legefeil

http://www.vg.no/helse/odelagt-i-hel...artid=10094412
Sist endret av alanapoli; 11. april 2012 kl. 08:45.
Sitat av Dilosets Vis innlegg
Ja, det er desverre dette som er realiteten. Nesten ingen leger vil skrive ut resepter til en som har erklert seg som pillemisbruker (enda denne legen kan ha forsynt pasienten med resepter i årevis).
Å få resepter til nedtrapping kan bli mission impossible.

I beste fall gir de deg en siste resept på en minstepakning, f.eks 25 Valium, men har man brukt 5 Valium daglig, holder det ikke med 25 stk til en nedtrapping. Så da er man like langt.
Vis hele sitatet...
Dette er jo tull.. Ikke gi opp etter å ha lest slike innlegg som dette dere.. Finnes mange leger som faktisk er villige til å hjelpe.. Vis frem til siden benzoinfo.dk . Og finn frem nedtrappingsplanene der og vis hvem som faktisk har lagt opp disse planene så er sjansen stor at man kan få en langsom nedtrapping på diazepam. Funker som bare det.. Kan kansje diskuteres om de overdriver litt med diazepamen der da .. Feks at 0,5 rivo tilsvarer 10 mg diaz. Men den funker bra