Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1895
Høyre vant valget denne gangen. Jeg husker at da vi skulle stemme over rusreformen sist gang, så var det mest AP sin feil at det ikke ble noe av rusreformen.

Nå som Høyre vant, vil det da være sannsynlig at vi får gjennom rusreformen? Når vil det være tema?
Dette går vel ikke gjennom på kommunevalg?
Isåfall vil det vel ikke kunne være snakk om dette før om 2 år igjen, men mulig eg tar feil
Sist endret av TAketbrett; 13. september 2023 kl. 07:17.
Spør de direkte
Det har hele veien vært snakk om en lokal rusreform. Har ikke hørt så mye om det i valgkampen men høyre, spesielt unge høyre har vært i spydspissen her de siste årene. Vil tro det er andre saker som står øverst på ønskelista men hvis vi får den riktige helsebyråden som brenner for dette, tror jeg ting kan skje de neste 4 årene.
Høyre er jo ett ganske konservativt parti, så selv om de skulle vinne stortingsvalget om 2 år ville jeg ikke hatt så sterke forhåpninger for liberale ting som avkriminalisering.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Høyre er jo ett ganske konservativt parti, så selv om de skulle vinne stortingsvalget om 2 år ville jeg ikke hatt så sterke forhåpninger for liberale ting som avkriminalisering.
Vis hele sitatet...
Du vet at rusreformen kom nettopp fra Høyre?

Jeg er uenig med Høyre om det aller meste, men rett skal være rett.
Hvis rusnytere hadde hatt samme pågangsmot som miljøaktivistene, så kunne det kanskje skje? Hvem vet...
Rusreformen blir det ikke noe av, kun tomme ord.
Sitat av SweetBillMcPopo Vis innlegg
Rusreformen blir det ikke noe av, kun tomme ord.
Vis hele sitatet...
Ikke med den innstillingen hvertfall. Folk flest har begynt å bli opplyst om fordelen med en rusreform. De store partiene ville aldri risikert å snakke positivt om dette om ikke temaet var stuerent nok, noe det faktisk har blitt.

Dette er en modningsprosess og jeg får inntrykk av at samfunnet begynner å bli ganske så modent når et ellers konservativt parti som høyre står i spissen for dette.
Tror Høyre gikk med på dette hovedsakelig fordi de var i regjering med Venstre. Les i partiprogrammet deres så finner du fasiten, aldri tro på noe av det de SIER. Det gjelder alle partier.

Ved avstemningen så husker jeg iallefall at det bare var AP, SP og FRP som var imot. Litt ironisk at FRP er imot det, partiet som vil ha lettere tilgang til alkohol og til lavere priser.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Tror Høyre gikk med på dette hovedsakelig fordi de var i regjering med Venstre. Les i partiprogrammet deres så finner du fasiten, aldri tro på noe av det de SIER. Det gjelder alle partier.

Ved avstemningen så husker jeg iallefall at det bare var AP, SP og FRP som var imot. Litt ironisk at FRP er imot det, partiet som vil ha lettere tilgang til alkohol og til lavere priser.
Vis hele sitatet...
Typisk frp. Populistparti som lurer Ola og Kari Normann til å stemme mot seg selv. Billigere røyk billigere snus billigere alkohol billigere alt usunt og mindre eiendomsskatt. Hehe
Dette var kommunevalg og ikke stortingsvalg.
Det er valget i 2025 som teller.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
I høyden flertall for "lokal rusreform" som politisk ytring og evt grep ovenfor rådgivende nemnd.

Kommunevalg as