Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1137
Hei! Jeg har mistet nøkkelen til postkassa. Etter mye om og men blir det til at jeg må dirke opp låsen. Noen som har noen tips om hvordan dette gjøres?
Bruk drill, tar to min. Helst betong/metallborr. Ny lås er billig
Det finnes sett med dirker du kan kjøpe på nettet (men bruk dem bare til dette formålet da). Eksempel under er fra butikken til en kjent YouTuber som viser frem denne kunsten (LockPickingLawyer).

https://covertinstruments.com/collec...esis-lock-pick
Hva med å kjøpe en ny nøkkel?
Hva med å bare klippe den opp med tang? Ikke vanlig tang selvføglelig
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Hva med å bare klippe den opp med tang? Ikke vanlig tang selvføglelig
Vis hele sitatet...
Hva slags tang snakker du om? Det er nøkkellås det er snakk om her, ikke hengelås
Du kan prøve å rake låsen. Du kan lage verktøyet selv, du vil trenge binderser som du kan bøye til og noe til å legge press på låsen med.

https://youtu.be/QrEizJNRNlo
Postkasse med nøkkellås, da bor du fort i bygård eller sameie. "Etter mye om og men må du dirke opp låsen? " hvorfor? Nekter bestyrer, vaktmester, huseier å hjelpe deg? De er pliktig. Dette høres suspekt ut, tipper det ikke er din postkasse du skal inn i men noen andres
Sist endret av Hidden_sniper; 28. april 2023 kl. 12:59.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Postkasse med nøkkellås, da bor du fort i bygård eller sameie. "Etter mye om og men må du dirke opp låsen? " hvorfor? Nekter bestyrer, vaktmester, huseier å hjelpe deg? De er pliktig. Dette høres suspekt ut, tipper det ikke er din postkasse du skal inn i men noen andres
Vis hele sitatet...
Litt interessant dette. Jeg bor i en høyblokk med et eget postkasserom i inngangspartiet. Postkassen åpnes med en RFID brikke. Går noe galt med låsen, er det borettslaget som fikser reparasjon av det, eller gir ut en ny nøkkel. Jeg må sef betale for det. Dog vet jeg ikke hvordan det er andre steder.
På biltema har de avbitere