Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  187 23366
Sitat av Obster Vis innlegg
Jo, poenget mitt står like sterkt sier jeg.

"Jeg tror det er lettere å bli frisk av å komme seg ut i jobb, en å sitte hjemme hele dagene, ukene, årene lang."

Dette er i tillegg blitt forsket på med positive resultater.
Vis hele sitatet...
Han har jo akkurat argumentert mot at dette fungerer for ho. Ho må gjøre noe annet enn å ut i jobb for å klare å fikse helsa først.

Og vis gjerne til denne forskningen hvor de kommer frem til at det hjelper folk med psykiske problemer å komme tilbake til jobb. (med kilder). Husk at "Det å gå uten jobb fører til deperasjoner" ikke er det samme som å si "Å jobbe løser psykiske problemer".
Sitat av etse Vis innlegg
Og vis gjerne til denne forskningen hvor de kommer frem til at det hjelper folk med psykiske problemer å komme tilbake til jobb. (med kilder).
Vis hele sitatet...
At det hjelper på helsa å være i arbeid, både fysisk og psykisk, er da vitterlig hevet over enhver tvil?

Finnes muligens noen få unntak. Men å være i arbeid er godt for helsa. Kroppen er skapt for å være i aktivitet.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse Vis innlegg
Og vis gjerne til denne forskningen hvor de kommer frem til at det hjelper folk med psykiske problemer å komme tilbake til jobb. (med kilder). Husk at "Det å gå uten jobb fører til deperasjoner" ikke er det samme som å si "Å jobbe løser psykiske problemer".
Vis hele sitatet...
Nå husker ikke jeg eksakt hvor jeg har lest om forskningen, men skal nok finne det frem når arbeidsdagen er over 19:00

Du kan lese litt her i mellomtiden:
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...0:5667:2:::0:0

At du ikke har hørt om mennesker som har blitt friskere etter de kom seg i arbeid synes jeg er litt merkelig forresten.

Denne er også verdt å lese på:
http://www.regjeringen.no/upload/HOD...I-1127%20B.pdf

Rapport om arbeid tilknyttet de med psykiske lidelser. Og husk at det er ingen som sier at jobb passer for absolutt alle med lidelser. Men at jobb kan være med å bidra til at et menneske kan få et mye bedre liv.
Sist endret av Obster; 5. januar 2013 kl. 17:36.
Disse du viser til sier at om du ikke jobber får du dårlig psykisk helse, noe jeg tror er almenn kjent. De sier ingenting om at jobb kan løse allerede eksisterende psykiske problemer. Men det er jo forstålig at alle mennesker krever diverse stimuleringer i løpet av hverdagen. Gjerne både sosiale stimuli, samt kreative stimuli. Men for en del med allerede eksiterende problemer må dette komme fra andre steder før de kan gå ut i jobb.

Sitat av eaco Vis innlegg
At det hjelper på helsa å være i arbeid, både fysisk og psykisk, er da vitterlig hevet over enhver tvil?

Finnes muligens noen få unntak. Men å være i arbeid er godt for helsa. Kroppen er skapt for å være i aktivitet.
Vis hele sitatet...
For friske mennesker, selvfølgelig.
Sist endret av etse; 5. januar 2013 kl. 18:07.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Dette er noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Får selv hjelp av nav pga ting jeg sliter med å legger meg aldri sulten til sengs. Har nok av penger til mat, husleie, strøm, husholdning og mer en nok til ting jeg ønsker å kjøpe utenom..

Det at hun kun får ca 4000 i måneder er også helt feil, for en får faktisk 10.000 i måneden, bare at penga blir delt opp på 2 omganger. Altså 5000 første måneden også 5000 i slutten.
Vis hele sitatet...

Her er det nok du som tar feil. Det er ingen kommuner i hele landet som har livsoppholdssatser på 10.000 kroner per måned så det du sier er enten blank løgn eller så tar du skammelig feil.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Om du forsto meg slik at arbeid helbreder lidelser så var det ikke det jeg mente. Jeg mener at arbeid kan bidra til at menneske kan fungere bedre i hverdagen med sine diagnoser i stedet for å sitte på rævva hjemme og dvale.

"Å bli frisk av å komme seg ut i jobb" <- Man kan fungere i dagliglivet rundt andre mennesker, rundt seg selv og få en mye mer positiv holdning til livet og livet sine oppgaver uten å gå rundt og etc. være deppa hele dagen.

På samme måte som om en person med dårlig selvtillit kan bli bedre når folk bidrar med å bygge opp selvtilliten. En kjæreste, en jobb, kollegaer, venner, familie osv.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Her er det nok du som tar feil. Det er ingen kommuner i hele landet som har livsoppholdssatser på 10.000 kroner per måned så det du sier er enten blank løgn eller så tar du skammelig feil.
Vis hele sitatet...
Frktm snakker da ikke om livsoppholdsatser her, hun forteller hva hun får utbetalt av NAV, da gjetter jeg på ArbeidsAvklaringsPenger.
Livsoppholdssatsen kommer utenom dette, og både folk som får trygd, eller folk som jobber kan i visse tilfeller ha rett på dette alt ettersom hvordan inntekt/faste utgifter ser ut.

Forøvrig så synes jeg det er veldig liten forståelse for psykiske lidelser etter det jeg har lest i denne tråden. Det som er synd er at de som ikke har noen kjennskap til hva dette er, klarer tydeligvis ikke å sette seg inn i hvor slitsomt dette kan være i hverdagen.
Sist endret av LoOzR; 5. januar 2013 kl. 18:24.
etter å ha lest litt på bloggen henns så vil jeg kalle henne en nav snylter
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Elshop Vis innlegg
etter å ha lest litt på bloggen henns så vil jeg kalle henne en nav snylter
Vis hele sitatet...
Det må du ikke si høyt, for hun sier hun har lidelser. Da er det ikke lov å ytre en negativ mening utifra hvordan hun har fremstilt seg selv offentlig.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Pft har da klart og jobbe når jeg har vært sikkelig deppa og...

Hva tror dere deppa folk gjør i andre land der de ikke får statsstøtte? DE JOBBER!

Herregud.
Vis hele sitatet...
Satan altså, nå får du gi deg!
Og nei du har nok aldri vært deprimert. Du har bare vært lei deg. DET er en stor forskjell. En kjærlighetssorg varer noen uker eller måneder. Depresjoner kan bli kroniske. Og kan også være verre enn å være trist. For med depresjoner følger gjerne total lammelse, null krefter til noen ting og en konstant grubling over hvorvidt livet skal ende nå eller dagen etterpå.

Det folk gjør i andre land, der de ikke har nav, er å putten en kule i skallen, skjære over pulsårer, henge seg, bo en stund under ei bro mens de samler motet til å drikke en flaske gift eller skaffer seg penger til en pistol med kuler i. Folk med kroniske psykiske lidelser de jobber ikke. Ikke i Norge og ikke i andre land. Om de ikke får støtte og oppfølging så ender de som et tall i statistikken. Enten som hjemløse eller som avdøde grunnet selvmord.

Nå må du slutte å være en mobber på nett og faktisk tenke deg om.
Vi har et sikkerhetsnett i norge. Derfor kan hun bloggeren leve uten jobb. Om vi ikke hadde NAV så var kanskje hennes eneste løsning selvmord.

Syke mennesker kan ikke velge å jobbe. For de klarer det ikke. Og om du faktisk leser bloggen så har hun mer enn 1 lidelse.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Riktig det at vi ikke vet om denne dama er syk, MEN hun viser ikke til mye innsattsvilje for å endre situasjonen sin. Hun sier at hun "må" på kurs, jeg sier at hun er så heldig å få lov til å gå på kurs. Ingenting blir bedre av å føle seg unyttig, kursing, meldinger, timer til psykolog og arbeidstreening burde være et absoLUTT minimum for personer med depresjon og angst - Det eneste som hjelper er å utfordre seg selv, men denne jenta har nok vært i krybba for lenge allerede.



Jup, jeg prøvde det. vet du hva som hjalp meg? Utfordringer. Absolutt ikke alt på en gang, det må skje gradvis og på en komfortabel måte, men jeg gareanterer deg at hvis du får en jobb, kanskje en dag i uka til å begynne med, så blir alt FORT mye bedre. Bare deet å føle seg nytting er enorm hjelp.
Vis hele sitatet...

Dere faller for den politiske tvisten "Opp om morran".
Herregud. Tenk dere om dere er da oppegående mennesker.

Kronisk syke mennesker må kunne få være syke uten å få tilleggsproblemer grunnet mobbing. For alt dette maset om at de må ut i jobb og de må skjerpe seg det er mobbing. De kan ikke bedre. De er syke.

Om det var en person med kreft eller avkappede armer eller bein ville du sikkert ikke drevet på å mobbet på denne måten.

Ingenting blir bedre av å føle seg unyttig sier du. Jeg skal si deg at mye av det som skjer i regi av NAV er for å følge "opp om morran" ideen. For de late og for jukserne er det en fin ting. Men for de kroniske syke menneskene så er det stein til byrden. De som er full av fobier, angst og andre sinnlidelser de kan ikke planlegge i sine dager i detaljer. For sykdommen stopper slikt.

Sitat av eaco Vis innlegg
Jeg sier ikke at du ikke er sjuk. Men jeg tipper at dersom NAV hadde tatt fra deg trygden din, så hadde du klart å stå i en jobb. Mennesker i andre land, som ikke har våre velferdsordninger, gjør det hver dag. Det jeg synes er rart er at du klager over å møte fordommer fordi du går på nav, samtidig som du går så aktivt inn for å nettopp skape og opprettholde disse fordommene gjennom bloggen din.
Vis hele sitatet...

Eller kanskje hun hadde hengt seg direkt!
Sitat av ompapa Vis innlegg
Satan altså, nå får du gi deg!
Og nei du har nok aldri vært deprimert. Du har bare vært lei deg. DET er en stor forskjell. En kjærlighetssorg varer noen uker eller måneder. Depresjoner kan bli kroniske. Og kan også være verre enn å være trist. For med depresjoner følger gjerne total lammelse, null krefter til noen ting og en konstant grubling over hvorvidt livet skal ende nå eller dagen etterpå.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i mye av det du sier, men ikke alt. Folk i Norge er for late. Har man hodepine er man hjemme i en uke. Og mange med psykiske lidelser blir gjerne hjemme i noen år alene uten å gjøre noe. Hvordan vil det hjelpe? Veldig mange motsetter seg behandling og nekter å gjøre noenting. Folk med psykiske lidelser må dyttes ut i arbeid tidligere.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Folk med psykiske lidelser må dyttes ut i arbeid tidligere.
Vis hele sitatet...
Og dette mener du er best på bakgrunn av din medisinske utdanning innenfor psykiske kidelser?
Sist endret av Bombasa; 5. januar 2013 kl. 18:48.
Sitat av Obster Vis innlegg
Om du forsto meg slik at arbeid helbreder lidelser så var det ikke det jeg mente. Jeg mener at arbeid kan bidra til at menneske kan fungere bedre i hverdagen med sine diagnoser i stedet for å sitte på rævva hjemme og dvale.

"Å bli frisk av å komme seg ut i jobb" <- Man kan fungere i dagliglivet rundt andre mennesker, rundt seg selv og få en mye mer positiv holdning til livet og livet sine oppgaver uten å gå rundt og etc. være deppa hele dagen.

På samme måte som om en person med dårlig selvtillit kan bli bedre når folk bidrar med å bygge opp selvtilliten. En kjæreste, en jobb, kollegaer, venner, familie osv.
Vis hele sitatet...
poenget mitt var at ikke alle fungerer med kjæreste og jobb. De må først fikse problemene de har før de kan begynne med jobb. For enkelte vil en jobb være mer ødeleggende enn hjelpende før de er på det stadiet at de faktisk er klar for jobb. For å komme dit krever det mye arbeid, i samarbeid med psykolog.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Hva hjelper egentlig? Ser ikke ut til at 7 år med hjemmesitting og shopping har fikset noe som helst. Merkelig med det.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg er enig i mye av det du sier, men ikke alt. Folk i Norge er for late. Har man hodepine er man hjemme i en uke. Og mange med psykiske lidelser blir gjerne hjemme i noen år alene uten å gjøre noe. Hvordan vil det hjelpe? Veldig mange motsetter seg behandling og nekter å gjøre noenting. Folk med psykiske lidelser må dyttes ut i arbeid tidligere.
Vis hele sitatet...

Jeg hadde tenkt å lese hele denne tråden men jeg gir opp. Dette er en tråd av og for mobberne så jeg skal stille trekke meg tilbake så kan dere velte dere i egne skildringer av hvor fabelaktige dere er. Hvordan dere selv har løst allverdens problemer og likevel gått på jobb og hvordan alle de som er ulik dere er svindlere, navere og late trydesnyltere. I dere innsnevrede tankegang så tror dere at krav om arbeid løser alt for alle men det er feil.

Stilles det mer krav til psykisk syke så øker selvmordene og antallet hjemløse. Dette vet vi fra andre land. Dette ER det forsket på. Hvorfor kan dere ikke ta slikt til dere og tenke dere om FØR dere taster?

Det er vel som Raga sa det:

Raga Rockers
Noen Å Hate

Han der æ'kke sånn som deg
Fort deg bort og ta han
Det er like godt som sex
Å banke en stakkars faen

Ref.
Er det ikke deilig å ha noen å hate
Føles det ikke godt å ha noen å hate
Er det ikke herlig å slå dem flate
Er det ikke deilig å ha noen å hate

Hør lyden av nakker som knekker
Hør lyden av kjøtt som sprekker
Det er bare å følge fingeren som peker
Dit hvor de voksne leker

Ref.
Er det ikke deilig å ha noen å hate
Føles det ikke godt å ha noen å hate
Er det ikke herlig å slå dem flate
Er det ikke deilig å ha noen å hate

Han der æ'kke sånn som deg
Fort deg bort og ta han
Det er like godt som sex
Å banke gørra ut av en stakkars faen

Ref.
Er det ikke deilig å ha noen å hate
Føles det ikke godt å ha noen å hate
Er det ikke herlig å slå dem flate
Er det ikke deilig å ha noen å hate
Vis hele sitatet...
Sist endret av ompapa; 5. januar 2013 kl. 18:53.
Sitat av Obster Vis innlegg
Hva hjelper egentlig? Ser ikke ut til at 7 år med hjemmesitting og shopping har fikset noe som helst. Merkelig med det.
Vis hele sitatet...
Behandling hos/med psykolog. Desverre er psykiatrien i norge meget dårlig. I tillegg er dette noe som tar veldig lang tid. Å fikse psykiske problemer kan lett ta 10-20 år. Er veldig individuelt, og kommer også ann på flinke de som er i systemet er til å hjelpe deg.
Sist endret av etse; 5. januar 2013 kl. 18:53.
Nå spyr jeg bare ut noe tilfeldig: Det er verdiene hennes som er problemet, og sjansen er stor for at hun vil forbli slik resten av livet. Det er ikke stor vits å bli sint henne ettersom valget hun tar er på en måte naturlig og hedonistisk. Den som ikke tolererer dette burde flytte fra landet, fordi det norske samfunnet bygger på "toleranse" ovenfor hverandre.

De som misliker å bli snyltet på burde naturligvis stemme DLF. Jeg synes for øvrig mange på bloggen hennes er litt trangsynt og kynisk. Hun har sannsynligvis aldri opplevd noen form for selvrealisering, og da ender man opp slik.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Her er det nok du som tar feil. Det er ingen kommuner i hele landet som har livsoppholdssatser på 10.000 kroner per måned så det du sier er enten blank løgn eller så tar du skammelig feil.
Vis hele sitatet...
Ah okei. Så hvordan går det da ann at jeg får 5000kr 2 ganger i løpet av en mående av nav da ?

Du får penger annen vær uke av nav. Å det blir da ca utbetalinger av nav ca 2 ganger i måneden på 5000kr, noe som da blir 10.000kr eller?
Ja da har du vel arbeidsledighetstrygd eller noe annet.

Jeg gjentar: Det finnes ikke en eneste kommune i dette landet som betaler ut 10.000 kr i livsopphold. Ikke en kommune.
Så enten er det blank løgn det du sier eller så roter du med de forskjellige ytelsene/stønadene fra NAV.
Sitat av Frktm Vis innlegg
Ah okei. Så hvordan går det da ann at jeg får 5000kr 2 ganger i løpet av en mående av nav da ?

Du får penger annen vær uke av nav. Å det blir da ca utbetalinger av nav ca 2 ganger i måneden på 5000kr, noe som da blir 10.000kr eller?
Vis hele sitatet...
litt offtopic, men er du uføretrygdet grunnet plagene? Og om jeg husker rett hadde du jobb før? I så fall skal du få 66% i uføretrygd, og opptil 6G. Med en normal lønn på 350.000 i året, blir det uføretryget til 15.000 i måneden.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Og dette mener du er best på bakgrunn av din medisinske utdanning innenfor psykiske kidelser?
Vis hele sitatet...
Jeg mener dette rett og slett fordi at fordi folk er latere her enn i andre land. De skal såklart ikke tvinges ut, men de må oppmuntres mer til å gå ut i jobb igjen. Kanskje ikke fast, men å jobbe litt tror jeg kanskje vil gjøre at de får noe annet å tenke på.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja da har du vel arbeidsledighetstrygd eller noe annet.

Jeg gjentar: Det finnes ikke en eneste kommune i dette landet som betaler ut 10.000 kr i livsopphold. Ikke en kommune.
Så enten er det blank løgn det du sier eller så roter du med de forskjellige ytelsene/stønadene fra NAV.
Vis hele sitatet...
Jeg går på AAP noe som er normalt om en ikke er i stand til å jobbe.
Regner med henne også gjør det, når du ikke har grunnlag på å leve på sosialen i en alder av 16 år og sammenhengende i 8 år. Da dine foreldre er plikta til å forsørge deg til du er 23 eller noe sliikt. Da bør a jaggu ha god grund altså.
Må jeg ta print scan av kontoen min eller? for å bevise at jeg faktisk får det?.

Men du mener virkelig at ei som har penger til Louis Vuitton produkter, sillikon pupper, botox i hue og rævva har dårlig med penger? Er du helt rar eller? Er du klar over at botox koster opp til 5000,- Silikon opp til 30.000 PER PUPP og Louis Vuitton produkter som faktisk kan koste oppi 100.000,-?
Åh jaa, fy faen, det er jaggu synd på henne! : o

Sitat av etse Vis innlegg
litt offtopic, men er du uføretrygdet grunnet plagene? Og om jeg husker rett hadde du jobb før? I så fall skal du få 66% i uføretrygd, og opptil 6G. Med en normal lønn på 350.000 i året, blir det uføretryget til 15.000 i måneden.
Vis hele sitatet...
Jobbet før ja. Går på AAP å er 50% uføre pga helse.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Jeg mener dette rett og slett fordi at fordi folk er latere her enn i andre land. De skal såklart ikke tvinges ut, men de må oppmuntres mer til å gå ut i jobb igjen. Kanskje ikke fast, men å jobbe litt tror jeg kanskje vil gjøre at de får noe annet å tenke på.
Vis hele sitatet...
Vi har allerede en passende ordning for dette.
Gradert sykemelding.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vi har allerede en passende ordning for dette.
Gradert sykemelding.
Vis hele sitatet...
Da bør flere bruke dette. Mange med depresjoner sitter hjemme på rævva i tre-fire år før de plutselig begynner å arbeide. Sånne folk gjør at folk med depresjoner ikke blir tatt seriøst, akkurat som at at oppmerksomhetsyke ungdommer gjør at folk som kutter seg blir ledd av.
Tror det beste for henne hadde hvert å bruke pengene på en god psykolog enn silikon..
Sitat av Lujei Vis innlegg
Tror det beste for henne hadde hvert å bruke pengene på en god psykolog enn silikon..
Vis hele sitatet...
Man skal ikke undervurdere puppekraft, din skammelige hedning.

Spøk til side:

Er du over 18 år, må du som hovedregel betale en egenandel. Egenandelstaket for frikort er per i dag 1880 kroner. Overstiger du dette beløpet, får du automatisk tilsendt frikortet i posten og det du har betalt for mye settes tilbake på kontoen din. Du slipper da å betale mer resten av kalenderåret.
Vis hele sitatet...
http://helsenorge.no/Rettigheter/Sid...psykiater.aspx
Sitat av Lujei Vis innlegg
Tror det beste for henne hadde hvert å bruke pengene på en god psykolog enn silikon..
Vis hele sitatet...
Alt over frikortgrensen er gratis. Det er et fåtalls lapper i året.

De tusenlappene som skal holde til livsopphold kan vel hun bruke på hva hun vil?
Om hun kjøper spill på steam, nye klær, spiser ofte ute, røyker eller tar seg en liten tattovering er vel opp til henne? Hun har ikke akurat en awesome inntekt fra nav, så hvordan hun fordeler det hun får er vel hennes sak og ingen annen.

Derimot kan hun ikke klage at hun ikke har råd til mat når hun har shoppa klær til 2.000,-..
Sist endret av Bombasa; 5. januar 2013 kl. 20:09.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Alt over frikortgrensen er gratis. Det er et fåtalls lapper i året.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det mulig, men jeg tenkte mer på psykologer som er i privat praksis. De er gjerne bedre enn dem i den offentlige sektor.
Sitat av Lujei Vis innlegg
Selvfølgelig er det mulig, men jeg tenkte mer på psykologer som er i privat praksis. De er gjerne bedre enn dem i den offentlige sektor.
Vis hele sitatet...
Har vært hos ett lass med Psykologer/Psykiatere både privat og offentlig;Helt klart bedre privat selv om noen i det offentlige også er gode!

I det offentlige så er det også ett problem for de som trenger langvarig hjelp,Psykologene/Psykiaterne blir til stadighet byttet ut,det gjør at du må "åpne deg på nytt og nytt" til ukjente mennesker.

Det kan være en rimelig tøff belastning...
Sitat av Lujei Vis innlegg
Selvfølgelig er det mulig, men jeg tenkte mer på psykologer som er i privat praksis. De er gjerne bedre enn dem i den offentlige sektor.
Vis hele sitatet...
Jo jøss, men dette koster da deretter også. type 600,- for en time?

3 timer hos privat psykolog er prismessig det samme som et helt år hos offentlig psykolog + medisiner, resepter, legebesøk, sykehusopphold og mer.
Sist endret av Bombasa; 5. januar 2013 kl. 20:40.
Virker som hun ikke vil jobbe. Når en linker henne til en enkel jobb(Burger King og Kiwi), så er det ikke aktuelt for henne. Hun kan ikke jobbe med kjøtt, siden hun er vegetarianer. Da ønsker hun ikke å jobbe, noe som etter min mening burde føre til at hun heller ikke skulle får penger fra NAV. At hun er syk tviler jeg ikke på, men dette blir for dumt. Hun har muligheter men ønsker ikke ta de.

I mine øyne er man da en snylter. Hvorfor skal hun leve på fellesskapets penger, bare fordi hun ikke vil ta muligheten hun har?

Mye som skurrer her.
Hun vil kun jobbe i en sko- eller klesbutikk, men har liten til null arbeidserfaring og utdanning. Blir skremt over hvordan noen folk forventer at alt skal legges til rette for dem. 20 søknader på et år? Under 1.5 i mnd? Ikke mye innsats å vise til her.
Sitat av glassxxx Vis innlegg
Virker som hun ikke vil jobbe. Når en linker henne til en enkel jobb(Burger King og Kiwi), så er det ikke aktuelt for henne. Hun kan ikke jobbe med kjøtt, siden hun er vegetarianer. Da ønsker hun ikke å jobbe, noe som etter min mening burde føre til at hun heller ikke skulle får penger fra NAV. At hun er syk tviler jeg ikke på, men dette blir for dumt. Hun har muligheter men ønsker ikke ta de.

I mine øyne er man da en snylter. Hvorfor skal hun leve på fellesskapets penger, bare fordi hun ikke vil ta muligheten hun har?

Mye som skurrer her.
Hun vil kun jobbe i en sko- eller klesbutikk, men har liten til null arbeidserfaring og utdanning. Blir skremt over hvordan noen folk forventer at alt skal legges til rette for dem. 20 søknader på et år? Under 1.5 i mnd? Ikke mye innsats å vise til her.
Vis hele sitatet...
Enig med deg på alle punkter. Hun bør få støtte hvis hun faktisk prøver. Har man ikke jobb kan man ikke være kresen. Slike folk må snart vokse opp.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatfro Vis innlegg
Enig med deg på alle punkter. Hun bør få støtte hvis hun faktisk prøver. Har man ikke jobb kan man ikke være kresen. Slike folk må snart vokse opp.
Vis hele sitatet...
Jeg også. Var derfor jeg startet tråden. Det var slike ting som dette som provoserte meg noe grådig. Hun lager kylling og biff til typen sin, men å jobbe på burgerking og slikt kan hun ikke for der har de kjøtt og hun er vegetarianer. Stakkars kvinne tenkte jeg...tenk at hun ikke får drømmejobben sin uten utdanning eller arbeidserfaring.

Det er ikke det at jeg ikke vil støtte mennesker med psykiske lidelser. Jeg vil ikke støtte mennesker med psykiske lidelser som har slike holdninger. Og dette var bare 1 punkt av all den smørja hun har klart å lire ut av seg på bloggen. Hele innlegget hennes oser av at hun er fattig og sliter og legger seg sulten blablabla og det er så synd på henne. Samtidig har hun 20 par bukser (jeg har maks 6) og drøssevis av sminke, PC, flere kjæledyr, tydelig et bra kamera, tattoveringer, vil ha silikon, botox blablabla...

Det er så gjennomskuelig at jeg klarer ikke å føle noen sympati med henne. Dette har hun bidratt til selv. Og jeg synes det er forferdelig trist, for det er med å bidrar til at andre mennesker som sliter skikkelig kan føle seg tråkket på.
Det er ganske teit å forsøke å forklare arbeidende folk at NAV-ere også sliter fordi de må huske å levere meldekort.
"Økonomien er bokstavligtalt ett menneskes mareritt. Jeg får 4200kr i mnd jeg å må leve på. Hva dekker det? Så vidt noen ting skal jeg si dere. Jeg har måtte ha uønskede voerspiel her hjemme kun for å kunne spare på flaskene som blir igjen i håp om at jeg får noen penger ut av det til litt mat, jeg har måtte selge mange av mine ting her hjemme for å få råd til mat, jeg har måtte snylte av familien min, lånt penger her og der og søkt om sponsing via bloggen. Jeg har helt sikkert gjort mye annet for å kunne få litt ekstra penger i potten men det kommer jeg ikke på akkuratt nå. Litt glede kan jeg se i dette, jeg blir i det minste mer kreativ av dette."
Vis hele sitatet...
Oioioi, stakkaren her jo!
Som flere sier, så er jo dette akkurat som å være student jo. Jeg har selv bodd på hybel og fått 3500kr i måneden, der 3000kr gikk i leia. Jeg fikk også litt støtte hjemmefra, slik at jeg hadde ca. 1500kr igjen etter leia (dvs. 4500kr, ikke så mye mer enn hun har), og jeg klarte meg ekstremt bra. Jeg trengte ikke å selge ting eller starte en divablogg som jeg måtte søke om sponsing på osv.

Og sist men ikke minst: Jeg holdt frivillig vors på hybelen, fordi jeg slapp å gå ut døra før vi faktisk skulle ut, og fordi at da kunne det av og til dukke opp en liten flaske med snacks etter festen.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Oioioi, stakkaren her jo!
Som flere sier, så er jo dette akkurat som å være student jo. Jeg har selv bodd på hybel og fått 3500kr i måneden, der 3000kr gikk i leia. Jeg fikk også litt støtte hjemmefra, slik at jeg hadde ca. 1500kr igjen etter leia (dvs. 4500kr, ikke så mye mer enn hun har), og jeg klarte meg ekstremt bra. Jeg trengte ikke å selge ting eller starte en divablogg som jeg måtte søke om sponsing på osv.

Og sist men ikke minst: Jeg holdt frivillig vors på hybelen, fordi jeg slapp å gå ut døra før vi faktisk skulle ut, og fordi at da kunne det av og til dukke opp en liten flaske med snacks etter festen.
Vis hele sitatet...
wow makan til ignorant idiot. Du studerer frivillig for å lettere få deg jobb i fremtiden og for å kunne få ejn godt betalt jobb, og du sammenligner dette med ufrivillig gå på NAV fordi man sliter? Hva får man igjen for å gå hos NAV på lang sikt? INGENTING. Vanskeligheter med å få jobb, man blir mer isolert fra arbeidslivet og hverdagen blir generelt vanskeligere fordi man er syk..time to wake up smartass
Sitat av williams123 Vis innlegg
wow makan til ignorant idiot. Du studerer frivillig for å lettere få deg jobb i fremtiden og for å kunne få ejn godt betalt jobb, og du sammenligner dette med ufrivillig gå på NAV fordi man sliter? Hva får man igjen for å gå hos NAV på lang sikt? INGENTING. Vanskeligheter med å få jobb, man blir mer isolert fra arbeidslivet og hverdagen blir generelt vanskeligere fordi man er syk..time to wake up smartass
Vis hele sitatet...
hverdagen blir enklere om man er utelukkende en snylter

edit hun er ikke syk i mine øyne
Sist endret av complex; 5. januar 2013 kl. 23:54.
Sitat av williams123 Vis innlegg
wow makan til ignorant idiot. Du studerer frivillig for å lettere få deg jobb i fremtiden og for å kunne få ejn godt betalt jobb, og du sammenligner dette med ufrivillig gå på NAV fordi man sliter? Hva får man igjen for å gå hos NAV på lang sikt? INGENTING. Vanskeligheter med å få jobb, man blir mer isolert fra arbeidslivet og hverdagen blir generelt vanskeligere fordi man er syk..time to wake up smartass
Vis hele sitatet...
Du sier det jo selv, å gå på Nav på lang sikt vil bare ha negative effekter. Å dømme noen for å jobbe hardt så de kan bygge seg opp en bra formue virker helt på jordet. Jeg tror det er ganske få ting som rammer noen så hardt at de må ekskludere seg helt fra samfunnet rundt dem. Noe sånt forekommer i hvertfall ikke i dette tilfellet ser det ut til.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det finnes ett hav av forskjellige psykiske lidelser. Man trenger ikke å være mentalt ustabil som du hinter til kun fordi man har en eller flere av disse lidelsene.
Vis hele sitatet...
Greit, er det snakk om noe milde saker som lettere innesluttet-het, så er det ok.. men er man på piller og lider av noe større greier, så mener jeg at man ikke bør ha med dyr å gjøre. Jeg vet man får en viss stønad per dyr, og jeg vet det ikke er særlig mye (har hørt det er ca 800\mnd), men hvis man mater dyret med matrester fra middagen og gir det vann så er det kanskje nok til å gi en dose for en dag i måneden. Skaff seg 5 dyr så blir det litt cash.


Sitat av caperno Vis innlegg
Men du er en utdannet psykolog, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Når hinta jeg til det? Bare skriver det jeg mener .. Setter bare pris på om noen er uenige. Kanskje jeg lærer noe.


Sitat av caperno Vis innlegg
For det bestemmer du?
Vis hele sitatet...
Det sa jeg heller aldri. Prøver alltid å legge sunn fornuft til grunn...
Sist endret av Taurean; 6. januar 2013 kl. 00:40.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hardt ervervede penger føles godt, vet ikke hvordan snylta penger føles, for jeg har aldri snylta.
[quote=Taurean;2814540] men er man på piller og lider av noe større greier, så mener jeg at man ikke bør ha med dyr å gjøre

/QUOTE]

Så hvis vedkommende får utskrevet sobril/valium/vival/rivotril/xanor mot angst og imovane/stilnoct/mogadon mot søvn.
Så skal man ikke ha noe med dyr å gjøre? Gjerne begrunn deg.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Hardt ervervede penger føles godt, vet ikke hvordan snylta penger føles, for jeg har aldri snylta.
Vis hele sitatet...
Fan du er heldig som aldri har vært så syk at du har trengt hjelp fra andre!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Laude Vis innlegg
Fan du er heldig som aldri har vært så syk at du har trengt hjelp fra andre!
Vis hele sitatet...
Nå skal ikke jeg snakke om mine eventuelle sykdommer på et offentlig forum under ett nick, men jeg har dyp erfaring om sykdom. "Andre" i min situasjon har vært en stk seng og xantall, xforskjellige medisiner utskrevet fra xlege(r).
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hardt ervervede penger føles godt, vet ikke hvordan snylta penger føles, for jeg har aldri snylta.
Vis hele sitatet...
har du aldri snylta? snylta du ikke på foreldrene dine? eller fikk du aldri mat? snylta du ikke skattepenger når du gikk på skole/brukte skole tannlegen eller noe annet?

sånne tapere som deg roper høyest når dem selv blir sjuke..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
sånne tapere som deg roper høyest når dem selv blir sjuke..
Vis hele sitatet...
Hvorfor er jeg en taper som sier det alle som har tjent ærlige penger føler?
Sist endret av uaexed; 6. januar 2013 kl. 01:12.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
har du aldri snylta? snylta du ikke på foreldrene dine? eller fikk du aldri mat? snylta du ikke skattepenger når du gikk på skole/brukte skole tannlegen eller noe annet?

sånne tapere som deg roper høyest når dem selv blir sjuke..
Vis hele sitatet...
Det er ikke og snylte, det er og vokse opp.
Det er litt ''Vi blå nisser tar, og gir noe tilbake''.
Man får av staten i vokse fasen, og skatter det tilbake via arbeid, kjøp av mat osv i senere tid, det er sånn ett samfunn fungerer, og skal fungere.
Hun får penger fra NAV, og det er greit nok egentlig. Det som gjør meg irritert, er at hun klager på at hun faktisk må delta på kurs, og gjøre noe for de.
Laude: Jeg er nok enig i det du skriver der ja .. der du siterte meg. Hunder er enda mer våkne på kroppsspråk enn mennesker. De merker når vi oppfører oss unormalt. Derfor mener jeg at vi ikke kan oppdra dyr riktig når vi tar piller og alkohol.. Da bør man holde seg unna.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nei. Jeg ble/blir tvunget gjennom skolesystemet som forventer at alle er små A4 sosialister som liker å bli bitcha rundt hver dag.

Hvorfor er jeg en taper som sier det alle som har tjent ærlige penger føler?
Vis hele sitatet...
så hvis noen går på nav så er det uærlige penger? hvorfor pakker du ikke sekken ig flytter fra norge hvis velferdsystemet er så fælt.. er bare å reise..
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Det er ikke og snylte, det er og vokse opp.
Det er litt ''Vi blå nisser tar, og gir noe tilbake''.
Man får av staten i vokse fasen, og skatter det tilbake via arbeid, kjøp av mat osv i senere tid, det er sånn ett samfunn fungerer, og skal fungere.
Vis hele sitatet...
Nå ja, jeg synes vi blir skattet litt vell hardt. La oss tenke oss en som starter sin egen lille bedrift. Det er skatt på inntjening(1), det er ulike avgifter på bedriften(2), det er utbytteskatt(3), det er formueskatt hvis han får evnt. overskudd(4) og det er arveskatt(5). Nå har jeg ikke nevnt alle avgiftene personen blir å få, men det er flere enn det jeg har nevnt. Så når vedkommende dør og barn(a) får igjen de hardt skatta pengene så blir de evnt. skatta (formueskatt) hvis det er over et visst beløp. Dvs. pengene kan være skatta over 6 ganger.

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så hvis noen går på nav så er det uærlige penger? hvorfor pakker du ikke sekken ig flytter fra norge hvis velferdsystemet er så fælt.. er bare å reise..
Vis hele sitatet...
Poenget mitt, som du ser ut til å ha misforstått fordi du har lyst å starte en sint diskusjon, er at penger som er tjent med HARDT arbeid føles GODT.

Chill...
Sitat av Taurean Vis innlegg
Laude: Jeg er nok enig i det du skriver der ja .. der du siterte meg. Hunder er enda mer våkne på kroppsspråk enn mennesker. De merker når vi oppfører oss unormalt. Derfor mener jeg at vi ikke kan oppdra dyr riktig når vi tar piller og alkohol.. Da bør man holde seg unna.
Vis hele sitatet...
Neinei, å kombinere piller og alkohol er aldri bra!

Da kan man ikke røyke hasj heller for densagskyld, hvis du tenker på kropspråk osv. Altså, man kan ikke innta noen ting som endrer oss. Altså, ikke koffein heller, det blir vi jo kvikkere av, å hvis vi kan ta koffein kan vi jo også ta amfetamin, blir jo bare kvikkere.

Vet ikke hvor mye tabbiser du har spist, men etterhvert blir man innspist, altså, du blir ikke like påvirket som førstegang du tok din første valium. Etter hvert blir du helt normal.

Når jeg selv var innspist på morfin kunne jeg prate med alt fra leger,polti, psykolog osv uten at de reagerte. påvirket av 50mg oxycontin(fikk dem ikke utskrevet)

Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå skal ikke jeg snakke om mine eventuelle sykdommer på et offentlig forum under ett nick, men jeg har dyp erfaring om sykdom. "Andre" i min situasjon har vært en stk seng og xantall, xforskjellige medisiner utskrevet fra xlege(r).
Vis hele sitatet...
Rart at du som er så syk kan jobbe hardt å tjene gode penger.
Sist endret av Laude; 6. januar 2013 kl. 01:22.