Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2464
Hallo!
Om 5 dager blir det tur til Tyrkia(Alanya).
Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips om hva vi kan gjøre? Vi skal være der i 14 dager, og vi vil ikke bruke alle disse dagene kun på bading.

Så, noen som har noen tips?
Drikk, drikk litt mer. Ta imot nattklubb flyers, dra der det ser fetest ut? Litt mer info hadde vært fint. Reiser du med 6 veninner eller 4 kids og mannen?.
Blir ikke drikking, da jeg reiser med 2 små barn og gubben.
Dessuten, om jeg hadde reist med venninner så tror jeg at jeg hadde holdt meg på hotellet om kveldene, da de tyrkiske menn er skumle og innpåslitne!
Sist endret av Madelene123; 3. mai 2014 kl. 08:56.
Lei en bil for en dag eller to. Er veldig mye fint å se rundt om i tyrkia så fort du kommer unna hotell-helvete.
Om du gir oss en litt bedre pekepinn på hvor du skal hen så finnes det sikkert en eller annen på bruket som har mer spesifikke tips.
Alanya, mammutlar tror jeg det hette
Dim cay bør sjekkes ut, er en del pakketilbud på det om du spør taxisjåfører(Med grottetur og mat på elve-restaurant)
Meld dere på en båttur! Gjorde det samme med kjæresten min og det var super hyggelig. Får utforsket kysten, snorklet, besøkt grotter og øde strender. Mange med familie og barn på disse turene, men det finnes også "party båt turer" som dere fint bør styre unna. Heldagstur med mat og drikke inkludert for en veldig billig penge, super kos Også fint å kunne leie en bil og kunne farte rundt, tyrkia er et veldig spennende land.
Takk for tips. Skal ta de alle med meg, og fortelle gubben om dette. Men båt kommer mest sannsynlig ikke påtale. Jeg liker ikke båter på hav! haha!

Vi har forresten ikke lappen, men taxi er vel ikke så dyrt der nede?
Er ikke så dyrt for taxi som i Norge ihvertfall har selv vært i Alanya og du bør sjekke om taxiene har taxometer før du lar han kjøre. Vi tenkte oss ikke om og lot en "fake" taxi kjøre oss uten taxometer og endte med tredobbell pris.
Oida! Jo, det skal jeg se etter! Takk =)
Ett åpenbart tips er å gjøre noe med holdningen din, åpne deg opp litt mer, du spøker sikkert (?) da du sier at mennene i landet du har bestillt deg reise til, er 'skumle og innpåslitne'. Men det virker uansett som en dårlig innstilling å ha til en ferie, ganske usmakelig også igrunn; For selv om vi er så heldige å kunne velge oss ut feriemål og bidra til en inntekt i gitt valg, er det viktig at man ikke begynner å se ned på menneskene man besøker. Det er ikke en fornøyelsespark (selv om mange av stedene ønsker å fremstå slik.)
Så istedet for å fortelle oss om alle tingene du ikke ønsker at gjøre:
Jeg liker ikke båter på hav! Blir ikke drikking. holdt meg på hotellet. vil ikke bruke alle disse dagene kun på bading
Vis hele sitatet...
Kan du jobbe litt med å ta ting som de måtte dukke opp, få øynene opp for eventyret.
En familieferie i ett fremmed land er jo potensielt en inspirerende og minneværdig opplevelse.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Ett åpenbart tips er å gjøre noe med holdningen din, åpne deg opp litt mer, du spøker sikkert (?) da du sier at mennene i landet du har bestillt deg reise til, er 'skumle og innpåslitne'. Men det virker uansett som en dårlig innstilling å ha til en ferie, ganske usmakelig også igrunn; For selv om vi er så heldige å kunne velge oss ut feriemål og bidra til en inntekt i gitt valg, er det viktig at man ikke begynner å se ned på menneskene man besøker. Det er ikke en fornøyelsespark (selv om mange av stedene ønsker å fremstå slik.)
Så istedet for å fortelle oss om alle tingene du ikke ønsker at gjøre:
Kan du jobbe litt med å ta ting som de måtte dukke opp, få øynene opp for eventyret.
En familieferie i ett fremmed land er jo potensielt en inspirerende og minneværdig opplevelse.
Vis hele sitatet...
Huh? Jeg er ikke en åpen bok, men jeg er vel nok så åpen vil jeg tro. Og jeg mener ikke at ALLE tyrkere er ditt og datt. Men jeg kan jo gi deg et eller to eks.

Jeg gikk med mine to barn alene. Mannen var på hotellet å sov. Vi var i Side. En mann (tyrker) stoppet meg. Sa at jeg så vakker ut og ditt og datt. Jeg ble flau, og takket, så skulle jeg gå. (Jeg hadde min sønn i vognen og datter på siden av.) Han stoppet meg opp, og spurte om han kunne kysse meg. Jeg spurte om han var gal. Han fortsatte og stoppet ikke før jeg løftet opp min datter og presset vognen forbi han... Han fulgte etter meg. Når jeg stoppet og gikk inn på en butikk, stoppet han å ventet. Det stoppet ikke før jeg kom til hotellet...
En annen mann, drev å tok på meg. Sånn helt uten videre. Kanskje han var gal? ikke vet jeg...
En ANNEN MANN, sto nesten å pustet meg i nakken. og kalte meg for sexy eller noe sånt... Da var jeg rett på utsiden av en lekepark...
Så den siste mannen... En fult voksen mann, lekte med en fotball i bassenget sammen med andre voksne(eldre enn meg). Min datter og meg, satt med bassengkanten med føttene i vannet. Hun fikk ballen rett i ansiktet og begynte å hyl gråte av smerte. Ja, det var et uhell, men denne mannen begynte å le. Han lo og lo og lo og lo!

Vel, dette er de eksemplene jeg har. Og dette er ikke alle tyrkere, men til nå er det dette inntrykket jeg har fått av tyrkiske menn.
Og landet er noe helt annet. Landet er vakkert og fantastisk. Vakre blomster og god mat. Deilig hav og fine strender. Nydelige fugler og billige sommerkjoler. Jeg har også ei venninne der nede.
Så, jeg ser ikke ned. Jeg er ikke helt lukket. Takk!
Kan jeg spørre hvor mye det kostet dere med 2 uker i Alanya (inkludert barn og dere to) ?
Gågaten i Side er veldig greit, og på Torsdager har de et marked i området som man kan ta en pirat-skute til. Verdt å sjekke ut!
Takk for tips. Det skal jeg sjekke ut.
Vil anbefale å holde seg unna form for jeep kjøring til et kamelsted eller noe i den duren. Jeepturen er veldig ubehagelig, det er veldig langt og de kjører som svin. Kamelturen var bare generelt kjedelig. Gikk rundt og så på noen tyggendes kameler, deretter fikk vi sitte på en safari. Om ikke familien går opp i 2, 4, 6 f.eks så må en person sitte alene. Da kan de ofte da den som passer best til å veie opp en melsekk. Ja, barn. Kamelene går i rekke, aka du får et kamelhode vedsiden av ditt. De fleste har munnkurver, men det er fortsatt VELDIG ubehagelig å kjenne tunga, tennene etc. inntill øret ditt.

Jeg anbefaler deg å være veldig påpasselig at drosjesjåførene bruker taximetere å betal bare det som står på taximetere. De bruker å være veldig ivrige med å prøve å svindle deg med dårlige fast priser osv.
kjedelig streiting
Etter hva jeg har hørt bør du også ta med litt varme klær på denne tiden. Kan fort bli litt kjølig om kvelden.
Tusen takk for tips. <3