Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  350 44787
Har:
GK Allmenn
VK1 Allmenn
VK2 Allmenn
1 studieår, allmennlærer ved Høgskolen i Hedmark, avd Hamar

Planer:
3 siste studieårene ved skolen + 1 påbyggingsår
GK Elektrofag
VK1 Elektro
VK2 Elektrikker
Elektrikkerlærling *Her er jeg
Elektrikker i 5 år

Valg1
Brannmann

Valg2
Påbygging og ingeniørskole eller noe lignende

Valg3
fortsette som elektrikker


Greit å få planlagt og tenkt litt over fremtiden
Gk Mekanisk
Vk1 Sjøfartsfag

Skal ut i lære som mannskapsronker, sengevarmer el.
GK Elektro
VK1 IKT (ferdig i morgen ^^)
To år som lærling ved IT-avdelingen på Høgskolen i Narvik f.o.m. 8. august.

Etter lærlingetiden håper jeg på jobb i IT-bransjen. Gidder ikke mer skole, og i hvertfall ikke noe ingeniør-greier. Vet at det er mye matte, og det er absolutt min svakeste side. Skal ikke være noe problem å få meg jobb, for jeg har jo Datakortet!!1!1!11 (Ja, sarkasme. )
Sist endret av charz0r; 17. juni 2005 kl. 04:06.
Fullført:
GK Allmenne

Ikke fullført:
VK1 Allmenne

Planer:
Skal først å fremst gå ikt etter sommeren for å fullføre vk1. Etter det blir det enten Allmenn faglig påbyggning eller hvis jeg er heldig å får en jobb + et FET stipend fra lånekassen så blir det nok helikopterskolen hvor jeg skal utdanne meg til trafikkflyger, det er drømmen.

Akkurat nå har jeg ingen jobb men driver litt freelance i webdesign.

Er egentlig ganske ubestemt på hva jeg vil gjøre men en ting er klart får jeg uventet cash så helikopter skolen here i come..
Fullført:
GK Elektro
VK1 IKT-Driftsfag
2års lære

Nå:
Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå. Jobber på et sagbruk bare for å ha noe å gjøre.
Hadde tenkt å gå allmenn påbyggning, men vi får se.
trendhore
Geddi's Avatar
Fullført:
GK Elektro
VK1 Elektronikk
VK2 Allmennfaglig påbygging

Nå:
Fast jobb på et lager, hvor jeg trives.
Fullført
GK Allmenne

Planer
VK1 Allmenne
VK2 Allmenne

Har videre planer om å komme meg inn på NTNU
GK Allmenn
VK1 IKT-Driftsfag
2 år som IKT-lærling

Er for tiden arbeidsløs..
Fullført ett år ved folkehøyskole "Forming/Foto"
Fullført 3 årig Allmenn

Skal videre til høyskole (IKT & MEDIA), dersom jeg
kommer inn og dersom jeg evnt. består
den IT-eksamenen som jeg tok som privatist.
Gikk ikke så bra der, følte jeg

Hvor mye som skal til får å stryke der?
Fullført:
GK Elektro
VK1 Elektronikk
VK2 Serviceelektronikk

Planlagt:
Etter 1 år i forsvaret skal jeg fortsette med skole mest sannsynlig i Narvik. Det jeg tenker er Bachelor Datateknikk i første omgang.. Master om jeg føler for det når jeg kommer så langt.
Ferdig:
GK allmennfag
VK1 allmennfag

Fremtid:
Skal fullføre siste året med allmennfag på videregående til høsten. Deretter blir det mest sannsynligvis noe IT-relatert ved NTNU.
har
grunnkurs elektro
VK1 IKT
nå lærling i Birkenes-kommune (hvor det er veldig lax)

I tillegg har jeg tatt "windows for systemansvarlige" via HiST,
Skal ta nå etter sommeren "Linux Tjenestedrift, Linux Systemdrift og Nettverks-sikkerhet"

Når jeg er ferdig som lærling så tenker jeg nok at det blir å jobbe, eller skole hvis jeg orker da
Jeg fullførte aldri videregående. Kom opp i flere uheldige situasjoner som gjorde at jeg nå mangler et par fag. Valgte siviltjeneste istedenfor militæret og er nå straks ferdig med et år fordelt på en barneskole og en ungdomsskole. Vanvittig god erfaring og har vel kanskje innsett hvor jeg vil i livet. Satser på å ta opp de resterende fagene nå som livet går litt mer på skinner. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg noe vanvittig til å få sjangsen til å studere videre.
GK Mekaniske Fag
VK1 ElektroMekanisk
VK1 IKT
VK2 IKT
Fagbrev IKT Driftsfag
Praktikant- IKT Avdeling, Bømlo kommune

Aner forøvrig ikke hva jeg skal gå videre på, muligens prøve å skaffe meg fast arbeid her jeg jobber som praktikant. Jeg vil bare ha en inntekt, en plass og bo for meg og min kjære.
Du er min venn
niigu's Avatar
Hei alle sammen. Jeg heter Espen. Lister er alltid en gøy ting å lese. Jeg liker å skrive lister. Her er en liste over min tidligere og min fremtidige utdanning:

- 2 år ungdomsskole i Norge
- 1 år ungdomsskole i Spania
- Nettopp fullført 3 år VGS (allmennfaglig)
- Chill nå
- Fra Februar skal jeg til den Dominikanske Republikk i 3 mnd; spanskkurs
- MI til neste høst

Jeg er temmelig ufornøyd med VGS-valget. Allmennfaglig var ikke riktige linjen for meg å gå. Liker kun politikk, nyere historie og engelsk. Grunnen til at jeg gikk allmenn var at læreren min, som jeg hadde i Spania, ikke sendte mitt vitnemål til Norge etter 10. klasse. Jeg hadde Medier&Kommunikasjon som førstevalg (hadde faktisk ikke allmenn på listen i det hele tatt), men søkte på den skolen med 0 i snitt. Man trengte 4,3 i gjennomsnittskarakter, vitnemålet mitt målte 5,1. Bittert? JA!

Men uansett, nå har jeg lært meg litt forskjellig om design og slikt, så jeg håper på videre utdanning innen det. Er på randen til å drive et lite enmannsforetak nå, men etterhvert vil jeg drive eget firma (sign up guys!) med dyktige designere som kan tilby seg å lage hjemmesider, logoer, plakater, flyers osv.. Først må jeg bare suge inn litt kompetanse om hvordan det er å ha en såpass ansvarsfull lederstilling. Fremtiden min er planlagt til grunnes, men jeg skal aldri glemme å være spontan og impulsiv. Jeg har blitt innkalt til millitæret, men har ringt dem og sendt dem bevis på at jeg har fått studieplass i utlandet. Så det blir det desverre ikke noe av.

Fullført 3-årig allmenn

+ irrelevante ting som Folkehøyskole & Siviltjeneste

Til høsten skal jeg studere fiskehelse
GK Elektro
VK1 Ikt-Driftsfag
Lærling: Jobber fortiden som lærling på Ullevål Sykehus, har fått nok av alt som har med it og gjøre og vil heller brenne i hellvete enn å forsette med det.

Almennpåbyggning

Så blir det vel noe i retning av Medievitenskap ved UiO
jeg har tarr:
GK Elektro

Videre:
VK1 Elektro/Elektronikk
VK2 Almenne påbygning
2FY - 3MX
Sivilingeniør/master i Datateknikk/Elektronikk/Kommunikasjon
Ikke mange akademikere her gitt.

Selv er jeg godt over halveis i en bachelor i språk og litteratur med fordypning i nordisk. I denne bacheloren har jeg Religion som sidefag (ikke spør meg hvordan dette passer inn i fagbeskrivelsen...)
Skal nå til USA for å studere frigjørings- og feministteologi.

Etter BAen kommer jeg til å ta en Master i Nordisk, og deretter (evt før) pedagogikk, så jeg ender nok opp som Norsk lærer på VGS

Ellers har Beck skrevet en sang om deltidsjobben min: "I'm the vegetable man in the vegetable van..."
njaa
Til høsten:
gk Elektro (regner jeg med)
Neste:
Det har jeg ingen peiling på enda

Jobber hos fatters i ferier (plumber man) og kiwi fast 1-2 ganger i uken
Ekte kiwi gutt ^^
Sist endret av Destroyy; 17. juni 2005 kl. 13:48.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
- Allmenn videregående skole
- Bachelor in Information Systems på NITH Bergen
- Jobber nå fulltid i egne bedrifter

Utrolig mange her som fortsatt holder på med videregående skole. Huff, er det ikke gøy å tenke på at dere har mange mange år igjen?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
- Allmenn videregående skole
- Holder på med Bachelor i Informasjonsteknologi nå

Håper det går litt bedre videre, det året her har vært ett uinspirerende helvette. Kjipt som faen, men vi satser på at det blir bedre neste år...
-totto
-Ferdig ung.skole
-GK1 IKT-driftsfag
Starter på VK1 IKT-driftsfag til høsten. Skal senere ut i læretid, i 2 år.
Fullført:
Grunnskole
GK Salg og service

Fremtid:
VK1 Salg og service
3P (allmenfaglig påbygging)
3 år Markedsføring på BI

= bachelor i markedsføring
Ferdig med 9klasse, det er min utdannelse så langt, men jeg tenker å ta elektrofag, elns.
Ferdig med:
- GK Allmenn
- VK1 IKT
- VK2 IKT (fagbrev på ett år i steden for to)
- 1. år Bergen teknisk fagskole, datateknikk (for _all_ del, ikke begynn der)

Planer for fremtiden:
Hoppe over på Bachelor Informasjonsvitenskap programmet til UIB
Trådstarter
Sitat av Calavera
Har tenkt på samme som du har tatt her Ønsker å jobbe på oljeplattform, men hva tiden vil bringe vet man aldri.
Hvordan har disse årene vært? Strevsomme?
Vis hele sitatet...
Tja har vert opp og ned, siste året (vk1 elektro) var dritt pga en tosk av en lærer, men ellers har det vert topp.. har aldri likt skolen hadde ca 3.4 i snitt og er fornøyd med det. Men nå har jeg jobb og er veldig førnøyd med den, men kommer ikke til å vere elektriker resten av livet, vil heller satse på Automasjon.

BTW: Dere fra Stavanger området som har sett de tre blokkene ved madlakrossen (en ferdig) El anlegget der er mitt verk eller ikke bare meg da. Vi har vert 3stk for det meste.
yaah,endelig ferdig med 10.ende. Blir nå 3 år med allmenn. Etter dette finner jeg ut senere
gk salg og service
vk1 ikt-driftsfag
vk2 ikt-driftsopratør lærling 2 år
ferdig nå å jobber hos en ISP/IKT Bedrift
Utdanning så langt
GK - Allmenne fag - Matte 1MY bare (angrer nå)
VK1 - Allmenne fag
VK2 - Allmenne fag - Fordypning: IT og Samfunnskunnskap

Planlagt
(Først halvt år fri, også militær)
3 + 2 år På høyskole, IT-relatert.*

* Vet ikke helt hva det blir til. PGA av innkallelse til militæret i 04.01.2006
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Utdanning
Fullført:
Allmenn Videregående utdanning, GK, VK1 og VK2
267 studiepoeng i realfag ved NTNU, Fysikk, matte og informatikk

Planlagt:
2006: Bachelor i informatikk
2007: Master i fysikk
2010: Ph.D i fysikk
Trodde all datainteressert ungdom gikk allmenn (eller også medier og kommunikasjon) jeg. Ikke det at jeg er så jævla datainteressert, kan stort sett ikke annet enn å herpe pcen min, men har nå fullført:

GK VKI og VKII på allmenne fag ved Bø vidaregåande skule med matte, fysikk og kjemi som studieretningsafg (btw: jævli mye bullshit "liksomkjemi" det florerer av på pyroforumet, men det vet vel alle :-)

Har planer om først et år i 2. bataljon i bardufoss (skal inn 30. aug... anyone?). Og så vurderer jeg 5 år med økonomi og administrasjon ved Norges handelshøyskole i Bergen, eller noe realfagrelatert ved NTNU (klisje her på bruket ass :-)
Utdanning
GK - Mekanisk
VK1 - Kuldemontør


Noen andre som har valgt Kuldemontør som yrke?
fullført:
gk elektro
vk1 elektro
nå: i siste halvår av læretiden

planer:
vk2 almennfaglig påbygging
bachelor i systemutvikling ved NITH bergen
få meg en eller annen jobb(kontor jobb hadde vært kult) og tjene masse penger
Fullført:
GK allmen
VK1 Teknisk tegning m/allmen.

Videre:
VK2 Teknisk tegning m/allmen.


Planer:
1-2 år internasjonal tjeneste.
3 år Hærens krigsskole.
Ferdig:
GK Allmenn
VK1 Ikt-driftsfag (dritt)
VK2 Allmennpåbygging

Høsten:
Forhåpeligvis høyskole
Fullført:
Gk Mekansik
Vk1 Skipstekninsk drift
2 år motormann lærling utenriks båt
Fagbrev Motormann

Ikke helt fullført:
Påbygynt ½ år Maritim Høyskole

Tidligere jobberfaringer:
Fiskebruk
Dyrebutikk
Kiosk
Platebutikk
Kabeltv
Versktedmann statoil
Bilmekaniker Chrysler&Jeep
Taxisjåfør 5 år
Telefonvakt taxi 2 år

Jobb nå:
Sveiser og lakkerer.
Fullført:
Grunnfag psykologi NTNU

Planlagt:
Master i historie, grunnfag i matte og bachelor i fysikk
GK Elektro
VKI Avionikk
VK2 Avionikk
VK2 Datateknisk
MCSE+T
MCNE
3Com Wizzard
High IT Aptitude
TCPIP Master

Videre planer ? nope not really
Sitat av lsf
GK Elektro
VKI Avionikk
VK2 Avionikk
VK2 Datateknisk
MCSE+T
MCNE
3Com Wizzard
High IT Aptitude
TCPIP Master

Videre planer ? nope not really
Vis hele sitatet...
hvor gikk du avionikk?
Har du god erfaring fra faget?
3 år på allmenne fag (generell studiekompetanse) Angrer på at jeg ikke tok elektro
1 år på Noroff nettverk og sys. admin
1 år på Noroff digital sikkerhet og etteretning
Neste år: Bachelor i nettverk og sikkerhet i england 3. året (dersom jeg kommer inn) eller militæret.
Gikk avionikk på Sola (Stavanger) og det var helt greit, men jobbmarkedet på den tiden var ikke det store, derfor tok jeg datateknisk siste året. Jeg aner ikke hvordan Avionikk er i dag. Men jeg vil tro at det fremdeles er den "hardeste" elektro biten du kan ta (audio/video er vel også ganske hardt).

Du får sjekke litt rundt hvis du er interessert, det er 10 år siden jeg var ferdig på skolen så ...
Sitat av lsf
Gikk avionikk på Sola (Stavanger) og det var helt greit, men jobbmarkedet på den tiden var ikke det store, derfor tok jeg datateknisk siste året. Jeg aner ikke hvordan Avionikk er i dag. Men jeg vil tro at det fremdeles er den "hardeste" elektro biten du kan ta (audio/video er vel også ganske hardt).

Du får sjekke litt rundt hvis du er interessert, det er 10 år siden jeg var ferdig på skolen så ...
Vis hele sitatet...
jeg har søkt og håper på og komme inn på avionikk.
Men det ligger lite info ute på nett!

Får bare håpe jeg kommer inn der da

Markedet skal vist nok være veldig stort.
GK Elektro
VK1 IKT-Driftsfag
og nå
2 år som lærling

Blir nokk mer skole når jeg er ferdig som lærling, men hvor venter jeg litt med å bestemme meg.
Vel, jeg hadde 5.2 i snitt (6 topp) da jeg var ferdig på skolen, og var blandt de 5 beste på skolen, men eneste som hadde noe avionikk verksted i Norge var SAS. Og de flyttet alt til danmark på den tiden.
Jeg vet ikke hvordan det er i dag, men på den tiden var det snakk om 2-3 lærlingplasser i året. Og når de da flyttet alt til Danmark, så ble det ganske vanskelig. Jeg hadde dataen som jeg hadde masse erfaring med, så derfor tok jeg siste året med Datateknisk. Jeg valgte Avionikk for å ha muligheten til å velge det jeg ville etterpå. Siden Avionikk var det eneste man kunne gå som etterpå kvalifiserte til å kunne ta VK2 i alle andre retninger. Så jeg hadde fritt valg hvis jeg ville gå noe annet enn Avionikk VK2.
Audio/video hadde det samme, med unntak av at man ikke kunne gå VK2 avionikk.

Jeg vet ikke hvor du kan få info om tingene, jeg ville prøvd å ringe skolen og spurt om det var mulig å få snakke med/få telefonnummer til elever som går på avionikk. Da har du muligheten til å få den beste infoen tror jeg. Eventuellt få besøke skolen, (men du har vel kanskje litt dårlig tid).
GK medier oh kommunikasjon
VK1 medier ok kommunikasjon
VK2 allmennfaglige studieretningsfag

Målet var og få holde på med film samt få generell studiekompetanse.
Drømmen er og holde på med film. Hvis ikke har jeg an reserveløsning: Økonomi.
Har søkt på Fjernsyns- og multimedieteknikk etter lederutdanning i militæret. Men det er ganske høye krav for å komme inn.
vanskelig å få jobb i media/film bransjen
Allmen studiekompetanse fra videregående (3 år)
millitærtjeneste (1år)
fullført 1. året ved lærerskolen (1år)
jobbing på sjabbarabba bensinstasjon og i barnehage (1år)
har fullført 1. året ved Visuell Kommunikasjon, hvilket jeg kommer til å kompletere om 2 år.
GK. elektro
VK1. ikt drift
Vk2. ikt Drift

har tenkt til og gå på universitet etter det....