Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3883
Hei.

Bor i en mellom stor norsk by, har vært en tulling og havnet i en ganske idiotisk situasjon. Skal i retten i midten av denne måneden, og selvom dommen enda ikke har falt så blir det nok rundt 40-60 dager fengsel (20 dager betinget). Konsekvensen i selv har jeg forsonet meg med, men jeg har riktignok en del praktiske spørsmål. For det første har det seg slik at jeg er aktiv student, og ettersom jeg får en dom på under 6 måneder ønsker jeg å søke om fotlenke.

1. Problemet er bare at jeg skal flytte til en annen norsk by for å studere der. Har allerede skaffet leilighet, som jeg skal flytte inni i begynnelsen av august, dvs. ca. 2 uker etter rettssaken. Hvilket kriminalomsorg kontor bør jeg kontakte for å få ordnet søknad osv.? Det i fylket jeg bor i nå, eller der hvor jeg skal flytte?

2. Haster det å få søkt? Ca. Hvor lang tid tar det fra søknaden om hjemmesoning blir godkjent til man får selve fotlenken?

3. Er det slik at det er mulig å studere på dagen og jobbe om kvelden? Kan jeg f.eks. ha en deltidsjobb ved siden av studiet?

4. Har en kompis jeg skal bo med, har det noe konsekvenser for hans del?

Takk for seriøse svar.
Mvh
Volt

Btw lurer også på hvordan de tester for rusbruk? Har ikke tenkt å ruse meg mens jeg soner men kan ikke utelukke at jeg har litt i kroppen fra tidligere
Sist endret av Volt; 9. juli 2020 kl. 18:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.