Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3242
Hei

Er det noen som kan fortelle meg hva jeg får utav teknisk fagskole innen elkraft? Hvilke muligheter har jeg videre med denne type utdanning?
Siden du må ha fagbrev for å kunne starte på fagskolen, så burde du jo i utgangspunktet ha litt større innsikt i mulighetene?

Normal så er resultatet etter fagskolen at du blir satt inn i prosjektleder-stillinger og ingeniør-stillinger på jobben, siden du nå kan påta deg mer ansvar ihht yrket ditt.

Det vil med andre ord bli mindre praktisk jobbing og mye mer teoretisk jobbing / kontorjobb.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Normal så er resultatet etter fagskolen at du blir satt inn i prosjektleder-stillinger og ingeniør-stillinger på jobben, siden du nå kan påta deg mer ansvar ihht yrket ditt.
Vis hele sitatet...
Det kjem veldig an på fagfelt og ambisjoner. Du vert fort alt for lett i prosjektlederstillinger på større prosjekt utan administrativ erfaring. Det er ikkje heilt uvanlig at det er ei deling mellom teknisk og administrativ prosjektdeling.

Det er heller ingenting i vegen for å jobbe med t.d. serviceorienterte stillinger der det er >90% praktisk arbeid. Det går ikkje an å snakke om 'normalt' for eit så variert yrkesfelt. Du har veldig mange val alt etter kva du ønsker etter teknisk fagskule.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det vil med andre ord bli mindre praktisk jobbing og mye mer teoretisk jobbing / kontorjobb.
Vis hele sitatet...
Igjen er det snedig at du generaliserer eit så variert felt så ekstremt.